Osijek
PREVELI IH ŽEDNE PREKO VODE

Vodovod nije očitavao brojila, građanima stigli viši računi
Objavljeno 11. rujna, 2020.
Građanima je usluga naplaćena paušalno, prema prosječnoj potrošnji, a mnogi su bili na moru

Kako pristižu računi za vodne usluge za kolovoz, sve je glasnije negodovanje građana iznenađenih znatno većim iznosima od onih na koje su naviknuli, odnosno onih koji su u skladu s njihovom uobičajenom potrošnjom.

Kako se čini, tvrtka Vodovod Osijek do kraja kolovoza nije očitavala vodomjere, nego je građanima uslugu naplaćivala paušalno, prema njihovoj prosječnoj potrošnji, pa su tako oni koji su izbivali iz svojih domova platili isto onoliko koliko plaćaju kada vodne usluge koriste cijeli mjesec, a puno je i onih koji su u srpnju platili manje od realnog stanja, odnosno stanja zabilježenog na vodomjeru, a nakon posljednjeg očitanja imaju višestruko veći iznos, pa sada odjednom moraju platiti dvostruko veće račune, pa i više od toga.

Konkretno, potrošač koji nam se javio u redakciju vodne usluge za srpanj platio je 134,23 kune za potrošenih sedam kubika, iako je taj mjesec imao radove na kući u trajanju od tri tjedna koji su zahtijevali znatno veću potrošnju vode. Uz to je, s obzirom na ljetne vrućine, češće zalijevao vrt. Sada mu je, nakon što je Vodovod napokon očitao vodomjere, obračunano i ono što je zapravo potrošio u srpnju, pa mu račun za kolovoz iznosi 270,49 kuna, što je neplanirani udar za njegov mjesečni budžet.

Postavlja se stoga pitanje zbog čega Vodovod nije očitavao vodomjere tijekom ljetnih mjeseci, odnosno zašto je to učinio tek krajem kolovoza i tako nepotrebno zakomplicirao financije osječkim kućanstvima. Drugo, nije li u slučajevima naplate kubika koje građani nisu potrošili riječ o svojevrsnom kreditiranju Vodovoda bez privole građana?

Iz Vodovoda odgovaraju da već niz godina u srpnju ne očitavaju vodomjere (osim u suvlasničkim zajednicama) jer radnici na očitavanjima vodomjera tada koriste kolektivni godišnji odmor. "Svim korisnicima koji su željeli dobiti račune prema stvarnoj potrošnji za srpanj omogućeno je dostavljanje stanja vodomjera svim dostupnim nam kanalima komunikacije: telefonski na 031/330-755; 756; 757, elektroničkom poštom na ocitanje@vodovod.com, telefaksom na 031/330-369, preko aplikacije Moj vodovod ili pak osobno u Službu obračuna i naplate vodnih usluga. Napominjemo kako je Vodovod Osijek d.o.o. jedan od rijetkih javnih isporučitelja vodnih usluga koji vodomjere očitava jedanaest ili dvanaest puta godišnje, ovisno o kategoriji korisnika", poručuju iz te tvrtke, uz napomenu da će se stvarna potrošnja, a s njom i računi, iznivelirati nakon posljednjeg očitanja vodomjera."

Ivan Alilović
OD LIPNJA PLAĆAMO 20-ak % SKUPLJU VODU
Nakon poskupljenja vode u lipnju, kada se cijena usluge javne vodoopskrbe povećala s 4,09 na 5,09 kuna po kubiku, a cijena usluge javne odvodnje s 2,19 na 3,37 kuna po kubiku, ovakav paušalan način naplate dodatno je potencirao nezadovoljstvo Osječana koji smatraju da je cijena Vodovodovih usluga iznimno visoka. U praksi je to povećanje cijena značilo, navedimo nekoliko najčešćih primjera iz osječkih kućanstava, da fizičke osobe za potrošnju tri kubična metra vode imaju nominalno povećanje računa od oko sedam kuna, a za potrošenih pet kubika vode oko 12 kuna više. Ona kućanstva koja potroše osam kubika pitke vode sada dobivaju 19 kuna veći račun. Račun koji je, primjerice, za protrošnju 15 kubika vode do lipnja iznosio 218,40 kuna sada iznosi 255 kuna.
Možda ste propustili...

REGIONALNI ZNANSTVENI CENTAR PANONSKE HRVATSKE

Otkriveni talenti - lokomotiva razvoja

ODIJEVAMO JAKNE, PALIMO GRIJANJE

Došao je kraj ljetu u proljeće

Najčitanije iz rubrike