Magazin
INTERVJU: TOMISLAV FAIN, PREDSJEDNIK UDRUGE PUTNIČKIH AGENCIJA

Turističke agencije i dalje bilježe pad prometa veći od 90 posto!
Objavljeno 14. kolovoza, 2020.

Početak koronakrize za mnoge je turističke agencije, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj, značio ulazak u velike probleme poslovanja. Kako se s tim stanjem nosila, da se tako izrazim, Udruga hrvatskih putničkih agencija, pitali smo Tomislava Faina, predsjednika UHPA-e, Udruge putničkih agencija.


- Turističke agencije prve su osjetile krizu, jer smo s pojavom COVID-19 u Aziji dobili prve otkaze rezervacija za grupe iz tog dijela svijeta. Već tada smo upozoravali da bismo mogli imati problema. S pojavom virusa u Italiji otkazana su nam sva europska putovanja, a kako je pandemija zahvatila praktički cijeli svijet, putovanja su posve zaustavljena. Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) od samog je početka krize stalno bila na dispoziciji svojim članicama, aktivno smo sudjelovali u donošenju mjera koje su pomogle našim članicama da prežive u ovim teškim vremenima. Svakodnevno smo bili u komunikaciji s Ministarstvom turizma, Hrvatskom turističkom zajednicom i ostalim javnim ustanovama čija nam je pomoć trebala. Svakako je bitno naglasiti da smo bili u stalnoj komunikaciji i s agencijama koje nisu naše članice te smo i njima pomogli savjetima i informacijama. Da smo napravili dobar posao i da su naše članice zadovoljne, vidljivo je i iz činjenice što smo usred ove krize povećali broj članica.

VELIK PAD PRIHODA


Premda se Hrvatska otvorila za turizam bez obzira na opasnosti koje nosi pandemija, štete u turizmu prouzročene koronakrizom su velike, gubitci su golemi i teško nadoknadivi. No posljednji podatci pokazuju sve veći broj dolazaka i noćenja... Znači li to da se hrvatske putničke agencije ipak pomalo oporavljaju?


- Brojke koje je Hrvatska postigla od kada je otvorila svoje granice sve nas vesele. Za naše gospodarstvo i za naše ljude jako je važno da nam gosti dolaze u tako velikom broju. Nažalost, turističke agencije uglavnom rade specifična putovanja, ture, izlete i u ovom trenutku nismo zadovoljni prihodima koje ostvarujemo. Naša posljednja anketa, provedena sredinom srpnja, pokazuje da turističke agencije prosječno imaju pad prihoda od 90 %. Turističke agencije sigurno se neće oporaviti u ovoj godini i to je razlog što od Vlade Republike Hrvatske i dalje očekujemo potporu za naše zaposlenike.

U sadašnjim, nimalo lakim, okolnostima stari načini funkcioniranja više ne vrijede, no koji su i kakvi novi; nužno je, pretpostavljam, preustrojavanje u hodu, što vrijedi i za turističke agencije? Što s tim u vezi poduzima UHPA?


- U situaciji u kojoj, unatoč pokretanju turističkog prometa, turističke agencije i dalje bilježe pad prometa veći od 90 % i dok nisu poznati razmjeri utjecaja pandemije na turistički sektor u budućnosti, svjesni smo da mnoge agencije neće moći poslovati bez podrške države te očekujemo daljnju podršku i donošenje mjera u suradnji sa strukom. S druge strane, kako ste i sami naveli, stari načini funkcioniranja više ne vrijede i svjesni smo da će agencije morati prilagoditi svoje poslovne procese interesima i zahtjevima turista, koji će u ovim novim okolnostima biti svakako zahtjevniji i značiti velik izazov. UHPA će svoje aktivnosti i dalje usmjeravati prema kontinuiranoj podršci članovima, prije svega edukativnim aktivnostima s ciljem prilagodbe novim zahtjevima tržišta. Također, nastojat ćemo osigurati da agencije i dalje budu zastupljene u mjerama pomoći i subvencioniranja jer je to jedini način da budemo sigurni kako će, u trenutku pokretanja organiziranih dolazaka, zaista imati tko dovesti goste i organizirati im putovanje.

ZADOVOLJNI GOSTI



Kad danas pogledamo stanje, koliko je Hrvatska ipak u povoljnijoj situaciji kad se radi o turizmu, u odnosu prema drugim zemljama EU-a, s obzirom na sadašnju odličnu epidemiološku sliku, sigurnost i upravljanje krizom? Posljednji pokazatelji upućuju na optimizam, da bi se moglo očekivati "samo" 50 posto manje prometa u turizmu u odnosu prema lanjskoj sezoni. Vaš komentar?



- Kako sam već i odgovorio, svi moramo biti zadovoljni brojkama koje ostvarujemo gledajući dolaske i noćenja domaćih i stranih gostiju, ali moramo biti i svjesni da ostvareni prihodi neće biti na toj razini, jer su cijene ipak niže nego što su bile prošle godine. Gledajući brojke naših konkurenata na Mediteranu, moramo biti zadovoljni, jer su nas gosti prepoznali kao sigurnu i lako dostupnu destinaciju. Najvažnije je da gosti odlaze iz Hrvatske zadovoljni te da svoje dojmove prenose svojim prijateljima. Na taj način možemo, ako nas posluži vrijeme i dobra epidemiološka situacija, očekivati da ćemo i u rujnu imati određen broj gostiju. (D.J.)

TOMISLAV FAIN predsjednik je Udruge putničkih agencija - UHPA.

Darko Jerković
Možda ste propustili...

THE ZONE OF INTEREST: ŠTO NAM POKAZUJE FILM JONATHANA GLAZERA?

Put u središte zla

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

USUSRET SEZONI EVENATA: GORAN ŠIMIĆ, PODUZETNIK - NJEGOVA PRIČA

Ja sam dijete Slavonije, tamo sam naučio većinu toga što znam i radim

2

KAMPANJA - ZAVRŠNI KRUG

Mate Mijić: Velika dosada
koja srećom kratko traje

3

NATO - 75 GODINA: OBLJETNICA PROSLAVLJENA I U HRVATSKOJ

Temelji sigurnosti
jučer, danas i sutra