Osijek
RADOVI VEĆ POČELI

Pješački most bit će zatvoren idućih 90 dana
Objavljeno 7. kolovoza, 2020.
Koliko će dugo most biti zatvoren doznali smo od djelatnika tvrtke MAR d.o.o., zadužene za obnovu

Kako smo pisali u jučerašnjem broju, odluka gradske uprave da pješački most zatvori bez prethodne najave, neugodno je iznenadila brojne Osječane koji su se u utorak prijepodne zaputili s jedne na drugu obalu Drave. Tim više jer je iz gradske uprave, točnije Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, prometnu i mjesnu samoupravu Grada Osijeka, na čijem je čelu Siniša Gregoran, prije tjedan dana rečeno da će obnova, a posljedično i zatvaranje, uslijediti tek nakon što se održi utrka Sunset run, koja je na rasporedu 22. kolovoza.

Zbog očito loše komunikacije, ili bolje rečeno izostanka iste između tijela gradske uprave, gdje je pročelnik upravnog odjela zadužen za obnovu mosta, kako nam je sam u srijedu rekao: “Ne znam što se događa, odnosno, zašto su radovi počeli ranije”, ogradivši se izjavom da je on trenutačno na godišnjem odmoru, mnogi su Osječani u utorak bili ljuti te im je kroz glavu prolazilo samo jedno pitanje: Kako je moguće zatvoriti jednu tako frekventnu i važnu prometnicu bez prethodne najave?

Dok se netko iz gradske uprave ne sjeti odgovoriti na to pitanje, a teško da će pronaći opravdanje zbog čega nisu pronašli vremena da na web-stranicama Grada objave vijest od dvije rečenice, ili istu proslijede medijima, u četvrtak smo od djelatnika samoborske tvrtke MAR d.o.o., koja će realizirati prvu fazu obnove koja uključuje obnovu prihvatnih elemenata sajli i samih sajli, doznali da će most biti zatvoren 90 dana, koliko je predviđeno trajanje tih radova, osim 22. kolovoza, kada će za potrebe utrke biti otvoren.

Zanimljivo, prva faza obnove prema riječima naših sugovornika, alpinista Marka i Roberta, koje je za ovaj posao angažirala spomenuta tvrtka, bila bi i kraća da im je dopušteno na most dovesti mehanizaciju.

- Tada bi sve išlo mnogo brže, međutim, nisu nam dopustili dovesti dizalice, iako smo od Osječana čuli da su preko mosta za vrijeme Domovinskog rata prelazili kamioni i druga mehanizacija.

Zašto si ne bismo mogli olakšati? - pitaju se pomalo razočaranim tonom.

Njih su dvojica, uz poslovođu, u Osijeku od prošloga petka, kada su počeli s uklanjanjem rasvjete i tzv. ljubavnih lokota, a trenutačno slažu sustav vrlo sofisticiranih i skupih hidrauličnih uređaja pomoću kojih će prilikom obnove čeličnih sajli dizati pojedine elemente mosta, nakon čega će im se pridružiti ostatak djelatnika.

Ivan Alilović
obnova
MOSTA BEZ TEŠKE MEHANIZACIJE
SOFISTICIRANA I VRLO SKUPA OPREMA
Djelatnici samoborske tvrtke MAR d.o.o., specijalizirane za sanaciju čeličnih konstrukcija, kakav je i osječki pješački most, rekli su nam da je nemoguće most držati otvorenim za promet pješaka dok traju radovi.

- U pitanju su sajle i drugi teški predmeti koji bi mogli nekoga ozlijediti. Osim toga, tu je i naša oprema koja je vrlo sofisticirana i iznimno skupa, dovoljan je trenutak neopreza da se napravi šteta od nekoliko tisuća eura - rekao nam je Marko.

On i kolege mu idućih će mjeseci, između ostaloga, obnavljati prihvatne elemente sajli i same sajle, i to na način da će staru boju skidati vodom pod tlakom od čak 2500 bara. Kada se uzme u obzir da će to činiti uz pomoć alpinističke opreme, jasno je da je pred njima težak posao.
Najčitanije iz rubrike