TvObzor
JOSHUA REDMAN, BRAD MEHLDAU, CHRISTIAN MCBRIDE I BRIAN BLADE

26 godina kasnije
Objavljeno 31. srpnja, 2020.
Kada se prvi puta pojavio kao glazbenik Joshua Redman bljesnuo je više svojim prezimenom koje je podsjećalo na njegova puno slavnijeg i cijenjenijeg oca Deweyja i mladom dobi. Početkom devedesetih bio nam je poseban užitak slušati jazz koji sviraju naši vršnjaci.Bio je to i jedan od (kasnije će se ispostaviti, ne pretjerano ispravnih) dokaza da je jazz još uvijek životan kada ga sviraju mladi ljudi. Iako ne treba zanemariti ni mladost u jazzu, ni golem broj novih imena u ovome žanru koji nas zapljuskuje iz godine u godinu, dob glazbenika nije jamstvo neke posebne originalnosti i vrijednosti za koju se ipak svatko mora osobno izboriti. Ne može se reći da nas je Redman Junior na početku nešto posebno dojmio. Prvi album koji nam je dopao šaka bio je njegov drugi album u karijeri “Wish” koji je snimio zajedno s tatinim kolegama gitaristom Patom Methenyjem, kontrabasistom Charliejem Hadenom i bubnjarem Billyjem Higginsom. Autor ovih redaka naručio ga je preko legendarnog kataloga njemačke kuće Zweitausendeins koji danas ni iz daleka ne nudi i ne znači ono što je predstavljao ranih devedesetih kada je kod nas još bio rat. U to vrijeme nije bilo interneta niti se najnoviji jazz mogao kupovati u osječkim trgovinama nosača zvuka. Jedina informacija o tome što se vani zbiva u jazzu bili su časopis Downbeat i razne glasine koje su dopirale do nas, a slušale su se i posebne radijske emisije.

Bez obzira na prvi dojam, ono što je odmah bilo jasno, mladi saksofonist se nije predavao objavljujući uporno i po dva albuma u jednoj kalendarskoj godini. Tako je prvijenac jednostavna naziva “Joshua Redman” objavio 1993., iste godine kada mu je izišao i spomenuti “Wish”. Do kraja te godine Redman Junior pojavio se i na albumu “Tenor Legacy” glasovitog tenorskog saksofonista Joea Lovana. Iduće godine izišao je “Moodswing”, a 1995. u godini u kojoj je kroz naše živote prohujala Oluja objavio je dvostruki koncertni album “Spirit Of The Moment - Live At The Village Vanguard” te još jedan uradak snimljen uživo “Blues For Pat: Live In San Franscisco”. Od tada pa do danas Redman Junior objavio je još 16 albuma potpisanih vlastitim imenom, a broj gostovanja na tuđim albumima podvostručuje njegovu diskografiju. Zanimljivo, prije nego što je uopće započeo vlastitu karijeru Joshuu Redmana ugostio je i slavni bubnjar Elvin Jones na svojem albumu “Youngblood”, a 1994. kada je objavio već spomenuti vlastiti album “Moodswing” zapaženo je i gostovanje Redmana Juniora na albumu prvijencu njegovog vršnjaka i prijatelja kontrabasista Christiana McBridea “Gettin’ to It”. Teško je reći kada je Joshua Redman prestao biti sinom slavnoga oca pa čak i šminker koji kao maneken pozirao u časopisima odjeven u skupu markiranu odjeću, odnosno kada je zauzeo položaj nekoga tko o jazzu misli vlastitom glavom.

Ovo s modom posebno je zanimljivo jer su glazbenici koji sviraju jazz (s iznimkom Dukea Ellingtona i članova Modern Jazz Quarteta) najčešće na pozornici, ali i u običnom životu izgledali kao hrpa odrpanaca. Potpisnik ovih redaka sjeća se jednog koncerta u nekadašnjem B.P. Clubu u ožujku 1993. godine. Tada su nastupili Kenny Drew (glasovir), Niels-Henning Ørsted Pedersen (kontrabas) i Alvin Queen (bubnjevi) odjeveni u krajnje jednostavnu odjeću kakvu ljudi obično oblače kada idu na selo ili kao ispomoć nekome u selidbi. Taj nemar u odijevanju imao je sljedeću poruku - zanemarite nebitno i poslušajte glazbu koju sviramo. Pripadnici novog naraštaja glazbenika jazza danas nerijetko završavaju Harvard i upisuju Yale, poput Redmana Juniora. Razlog Redmanovog dobrog obrazovanja leži u činjenici da vuče židovsko podrijetlo po svojoj majci (otac Dewey je Afroamerikanac). No, umjesto da zarađuje veliki novac kao odvjetnik, Joshua Redman se odlučio za glazbu. Unatoč raznim komercijalnim izazovima ostao je vjeran jazzu.

Dvadeset i šest godina nakon što je na albumu “Moodswing” okupio još trojicu vršnjaka, pijanista Brada Mehldaua, kontrabasista Christiana McBridea i bubnjara Briana Bladea, Joshua Redman i društvo odlučili su se ponovno susresti. Album “RoundAgain” objavljen ovih dana pršti sjajnom energijom i vrhunskim sviračkim kreacijama. Topla preporuka.

Draško Celing