Osijek
U DOMOVE ZDRAVLJA UZ OBVEZNU TRIJAŽU I S MASKAMA

Narudžbe pacijenata samo preko telefona ili e-mailom
Objavljeno 13. srpnja, 2020.

Tzv. novo normalno stanje donijelo je i opušteniju komunikaciju između pacijenata i liječnika u osječkim domovima zdravlja, no neke su se navike pacijenata ipak promijenile. Tako, primjerice, više nema prakse da ako ste već kod obiteljskoga liječnika odmah odete osobno naručiti se na specijalistički pregled. Naglašava to dr. med. Kristina Vidačić, voditeljica Odjela radiologije Doma zdravlja Osijek, naglasivši da pacijenti moraju izbjegavati “šetnje” od liječnika do liječnika.

- Preporuka je da pacijenti, primjerice, ako su već došli obiteljskome liječniku, odu kući, odnosno iziđu iz zgrade Doma zdravlja i naruče se telefonski na specijalistički pregled. Svako nepotrebno ulaženje u ustanove domova zdravlja nije preporučljivo - ističe naša sugovornica naglašavajući da se dijagnostički pregledi obavljaju uobičajeno, no prosjek čekanja produžen je zbog dvoipolmjesečne stanke kad su se primali samo hitni pacijenti.

RTG i UZV pregledi obavljaju se, kaže nadalje, prema narudžbi, a prioritetni su onkološki pacijenti, odnosno pacijenti s hitnim uputnicama. Stanka tijekom prvoga vala koronavirusa donijela je i promjene kod liste čekanja.

- Na rendgen srca i pluća čeka se do 15 dana, a za rendgen kostiju oko mjesec dana. Najduža je lista čekanja ultrazvuka svih regija i čeka se oko tri mjeseca, no uz napomenu da onkološki bolesnici dolaze na pregled ranije, odnosno oni pacijenti kojima je taj ultrazvuk nužan zbog nastavka terapije. Jedini rendgenski pregled gdje je moguće odmah dobiti termin jest RTG zuba - pojašnjava dr. med. Vidačić dodajući da se nalazi dobivaju ovisno o vrsti pregleda. Na nekim pretragama nalazi se dobivaju odmah, na neke se čeka, a uglavnom se preko centralnog zdravstvenog informacijskog sustava Republike Hrvatske (CEZIH) nalazi šalju liječnicima obiteljske medicine. Dr. med. Vidačić još jednom naglašava da se naručivanje može obaviti osim telefonski još i mailom te da je uputno da se pacijenti drže svih preporuka kako zbog vlastitoga tako i tuđega zdravlja.

- Nije uputno boraviti u čekaonici ako to nije nužno, tako da se još jednom mole pacijenti da se naručuju na navedeni način, a ne osobno kod liječnika. Cilj je smanjenje nepotrebnih dolazaka - ističe dr. med. Vidačić.

Toga je mišljenja i ravnatelj osječkog Doma zdravlja Mato Lukić, koji također kaže da se pacijenti trebaju držati pravila naručivanja te da će biti pozvani od strane liječnika ako se neki od prethodnih termina otkaže. Kad je u pitanju rad obiteljske medicine, Lukić kaže da sve ide uobičajenim tijekom, situacija je slična onoj prije epidemije, uz razliku što pacijenti obvezno moraju imati maske i popunjavaju upitnike. Također, vremenski razmak između dva pacijenta sad je nešto duži.

- Nakon prvoga vala koronavirusa liječnici su kontaktirali pacijente i oni su dobili svoje nove termine za odlazak liječniku. Naglašavam da su se pacijenti naručivali i prije epidemije koronavirusa, no sad je uputno da to ne čine dolaskom u ustanovu, već telefonskim putem - kaže ravnatelj Lukić.

Na upit što se događa s pacijentom koji nema masku na ulazu u ordinaciju, odnosno trijažu, ravnatelj kaže da se upućuje masku kupiti u ljekarni u sklopu ustanove i da domovi zdravlja više ne dijele maske kao što su to činili na početku epidemije. Tada su, podsjeća, dijelili i po nekoliko stotina maski dnevno, no kako je to financijski opterećujuće, mole se građani da prilikom dolaska liječniku ponesu svoje maske, odnosno kupe ih u ljekarnama.

Marija Mihelić
Domovi zdravlja više ne dijele maske kao što su to činili na početku epidemije, već pacijent treba imati svoju
Možda ste propustili...

ŽUPANIJA POMOGLA U ORGANIZACIJI TERENSKE NASTAVE

Učenici livanjskog kraja u Vukovaru

PTF: OKRUGLI STOL ŽITARICE BEZ GLUTENA

Mnogi ne znaju da boluju od celijakije

Najčitanije iz rubrike