Novosti
SLAVONCI I TURISTIČKA SEZONA

Vlakom do Rijeke jeftinije je iz Praga nego iz Osijeka
Objavljeno 8. srpnja, 2020.
U vlaku iz Osijeka do Rijeke ne nudi se ležaj, kava ni obrok, kraće se putuje, a karta je 65 kuna skuplja nego za putnike iz Češke

Prošloga je tjedna u Rijeku stigao prvi vlak s češkim i slovačkim turistima. Njih 500 stiglo je vlakom privatnog željezničkog češkog operatora RegioJet. Vlak je krenuo iz Praga, prošao kroz Pardubice, Brno, Bratislavu, Budimpeštu, Ljubljanu te naposljetku stigao u Rijeku. Putovanje od Praga do Rijeke traje oko 15 sati, a stoji od 22 eura, što je 166 kuna za obično mjesto, ili od 30 eura za kupe s krevetom, što je 227 kuna. U cijenu su uključeni kava i doručak. U vlaku je dostupna i internet-konekcija. Očekuje se da će ove sezone vlakovima u Hrvatsku ući 30.000 Čeha.

I dok je Česima omogućeno da uživaju u ugodnom putovanju vlakom do Jadrana, za hrvatske turiste s kontinenta koji bi trebali ovog ljeta biti najčešći gosti na Jadranu dolazak do obale i dalje nije tako jednostavan. Tako je na relaciji Osijek - Jadransko more jedina izravna linija ona do Rijeke. Vlak do Rijeke iz Osijeka kreće u podne i dvije minute. Putovanje traje 8,49 sati i u Rijeku se stiže u 21 sat.

Iako putovanje od Osijeka traje gotovo upola kraće nego od Praga, cijena u jednom smjeru iz Osijeka do Rijeke je 65 kuna skuplja nego da u Rijeku putujete iz glavnog grada Češke. Tako je cijena u jednom smjeru za ovaj vlak 231 kuna. U tom vlaku nemate uključenu kavu i obrok. Za one koji vole nešto duža putovanje iz ravnice do mora, tu je i linija za Rijeku s presjedanjima, pa se do 440 kilometara udaljene Rijeke može putovati i nekoliko minuta duže od 24 sata. Riječ je o liniji s polaskom iz Osijeka u 18.15 i dva presjedanja - onim u Zagrebu, gdje je čekanje više od četiri sata, i potom u Ogulinu, gdje se čeka 45 minuta. Nakon točno 106 zaustavljanja u Rijeku stižete sljedećeg dana u 18.18 sati. Direktne linije za Split ni ove godine nema. Najkraća linija do Splita vlakom je ona u trajanju od 10 sati i 35 minuta. Taj vlak kreće iz Osijeka u 10.51, i to u smjeru Vinkovaca, gdje se presjeda na liniju za Split s čekanjem od 15 minuta te kreće preko Zagreba i Knina do Splita. Cijena karte prema HŽ-ovu cjeniku u jednom smjeru je 301 kunu za sjedalo u drugom razredu. Najduža linija do Splita vozi 20 sati i 20 minuta i kreće u jedan sat u noći te Osječane prvo vozi do Varaždina, gdje se od 5.20 do 7 sati čeka linija za Zagreb. Vlak za Split iz Zagreba kreće u 9.42. Za Osječane i jednostavniji načini da do devet ujutro stignu do Zagreba. Postoji još devet sličnih linija s presjedanjima u kojima ni jedno putovanje nije kraće od deset i pol sati.

Kada je u pitanju autobusni prijevoz, iz Osijeka se ove godine nudi nešto manje linija u smjeru Jadrana, a putovanje do Rijeke autobusom prosječno traje sedam i pol sati, te je cijena karte u jednom smjeru 277 kuna. Do Splita iz Osijeka vozi samo jedna linija, i to u večernjim satima, kada u 22.30 kreće autobus koji vozi 11,35 sati po cijeni od 299 kuna.

Najbolje vijesti dolaze zapravo iz Zračne luke Osijek, gdje su 22. lipnja krenuli letovi Trade Aira, i to šest puta tjedno za Zagreb te dva puta tjedno za Pulu i Rijeku, odakle se može nastaviti u Split i Dubrovnik. Također je krenuo i let Croatia Airlinesa za Split, a subotom će nacionalna avionska kompanija letjeti u Dubrovnik, i to sve do 25. listopada. No zanimljivo je da interesa za letove na Jadran gotovo i nema. "Jako je mali interes za letove u srpnju. Jedan od razloga je svakako strah od putovanja zbog COVID-a općenito, a drugi je razlog činjenica da su se karte počele prodavati dosta kasno, a do tada je vjerojatno velik broj građana već imao riješen neki oblik putovanja do Jadrana", kaže direktor ZL-a Osijek Davor Forgić.

Nefreteta Z. Eberhard
JOŠ NIŠTA OD OBNOVE KOLODVORA
Iako HŽ već nekoliko godina najavljuje rekonstrukciju zgrade željezničkog kolodvora u Osijeku, što je investicija vrijedna oko 18 milijuna kuna, to se još nije dogodilo. No zgrada i prostor oko zgrade uistinu su u sve lošijem stanju. Ipak, ono što najviše šokira je izgled pruga i tračnica uz glavni kolodvor. Oko gotovo svih tračnica raste visoka trava od najmanje tridesetak centimetara, što je dokaz minimalnog željezničkog prometa na ovom području.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana