Autoglas
PEUGEOT 208

Gradski ljepotan koji juri i privlači poglede
Objavljeno 7. srpnja, 2020.
Tek kada ga provozaš, postaneš svjestan zašto je Peugeot 208 GT Line proglašen Europskim automobilom godine. Ovo je uistinu odličan auto

Peugeot 208 nudi četiri paketa opreme, Like, Active, Allure i GT Line. Ovog potonjeg, najekskluzivnijeg, koji smo imali na sedmodnevnom testu, od ostala tri paketa opreme razlikuju 17-colni kotači i full LED svjetla koja, osim što imaju prepoznatljiv očnjak, imaju i tri LED crtice. Ta full LED svjetla ne izgledaju samo atraktivno nego i pridonose sigurnosti te vožnju noću čine ugodnijom.

Dobar je osjećaj kada znaš da ćeš testirati Europski automobil godine, pripremiš se na to jer si prije sjedanja za upravljač vozila gledao fotografije, videa, recenzije. I onda kada ga ugledaš uživo, postaješ svjestan da su dizajneri Peugeota napravili uistinu vraški posao. Peugeot 208 GT Line izgleda odlično, prije otvaranja vrata obilaziš ga sa svih strana i ne možeš se načuditi da je svaka inovacija na mjestu. Oduševljenje se ponovilo i nakon otvaranja vrata; atraktivno, funkcionalno i snažno, što je vrlo teško teško ujednačiti, a to su Peugeotovi inženjeri i dizajneri uspjeli napraviti.

Interijerom dominira 3D i-Cockpit koji u ovom GT Line paketu opreme dolazi standardno, izgleda odlično i pruža različite mogućnosti konfiguracije. Središnji zaslon dolazi u tri veličine, a najveći, na vrhu središnje konzole je 10-inčni, uz koji dolazi navigacija i digitalni radio. Ispod središnjeg zaslona postavljene su klavirske tipke za osnovne funkcije.

Digitalizacija
Onima koji se voze u klasičnim automobilima starijim od 10 godina, treba naglasiti kako je nužno proučiti digitalizaciju i treba vremena da klikanje postane rutina. Naime, navigacija na središnjem zaslonu je čitljiva i lako upravljiva, no za ostale funkcije treba vremena za privikavanje. Osobno mi nedostaje onaj stari gumb koji okretanjem udesno podižeš temperaturu, a ulijevo smanjuješ. Ovako, temperaturu podešavaš pipanjem zaslona. Nakon nekog vremena to postane praksa, i tada ti ne treba skretanje pogleda s ceste. I to je jedina zamjerka.

Dobrodošla je opcija bežično punjenje mobitela u skrivenom pretincu u dnu središnjeg dijela komandne ploče. Tu je i Apple card play i Android auto za koje je još uvijek mobitel potrebno povezati kabelom, a samo je pitanje dana kada će i to biti moguće bežično. Tu je i sva sila sigurnosnih sustava koji će u slučaju opasnosti potpuno zaustaviti vozilo ili vas upozoriti na biciklista. Onaj posebno praktičan je Hill Assist, koji će vam na uzbrdici pomoći prilikom kretanja te će se pobrinuti da auto ne otkliže unatrag. Parkirna kamera jedna je od boljih u klasi i doista život čini lakšim. Zahvaljujući njoj i senzorima moći ćete se uparkirati i na ona najmanja mjesta.

Gradski zvrk
Sportska sjedala presvučena kombinacijom kože i tkanine ne samo da izgledaju odlično nego su i doista udobna.

LED rasvjeta u interijeru posebno dobro izgleda noću, a kako bi i tijekom dana više svjetla osvijetlilo kabinu, tu je veliki stakleni panoramski krov. Zgodna funkcija kojom je opremljen Peugeot 208 GT Line je "Keyless GO" koja omogućuje pristup i pokretanje vozila bez korištenja ključa. Dovoljno je ključ imati u džepu, a prilaskom i odlaskom automobil će se sam otključati, odnosno zaključati. Paljenje automobila je s pomoću guba, bez korištenja ključa.

Što se tiče dimenzija, dužina Peugeota 208 povećana je za više od 8 cm, na 405,5 cm, širina sa 174 na 174,5 cm, a visina je smanjena sa 146 na 143 cm. Zadržao je solidan međuosni razmak od 254 cm.

Ispod poklopca motora nalazi se1,2-litreni turbobenzinac s tri cilindara, koji proizvodi 101 konjsku snagu, a uparen je sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem. Iako će mnogi možda reći kako bi motor mogao biti malo jači, naše je mišljenje da mu odlično pristaje. Treba mu 9,9 sekundi od starta do stotke, a maksimalna brzina mu je 188 km/h. Nismo ga toliko brzo vozili, a nema ni potreba jer je njegova agilnost najizraženija pri manjim brzinama. Na tempomatu smo ga na autocesti držali na 145 km/h i pri toj brzini vožnja je bila ugodna i tiha.

Što se tiče potrošnje, ona je na sedmodnevnom testu bila oko 6,5 litara. Bila bi ona i manja, no nismo ga štedjeli pri manjim brzinama, gdje je pokazao sve svoje vrline. S dodatnom opremom cijena Peugeota 208 GT line PureTech 100 S&S je 161.526 kuna.

Milan Bugarić
// VOZILI SMO //
POLUAUTOMATSKA VOŽNJA JE TU
Uz novi sustav Drive Assist, novi Peugeot 208 otvara put poluautomatskoj vožnji. Tu je i adaptivni tempomat s funkcijom Stop & Go koji dolazi s automatskim mjenjačem EAT8 uz prilagodljivo održavanje udaljenosti između vozila. U koloni ponovno je pokretanje vozila automatsko ako je stajanje trajalo kraće od tri sekunde. U suprotnom, obično pritiskanje papučice gasa ili vrha komande pri upravljaču ponovno aktivira funkciju. Funkcija je dostupna već pri brzini od 0 km/h. S funkcijom kočenja do 30 km/h dostupnom uz ručni mjenjač, nakon kočenja koje dovodi do usporavanja ispod 30 km/h, regulator prestaje raditi, vozač mora preuzeti kontrolu, pritisnuti papučicu spojke i kočiti sve dok se vozilo ne zaustavi. Tu je i sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar voznog traka, u kojemu vozač odabire putanju u voznom traku te automatsko kočenje u nuždi posljednje generacije.
FASCINANTNA AMBIJENTALNA RASVJETA
Sjedala su dobro izrađena i izgledaju prekrasno, na komandnoj ploči korištene su mekane dodirne površine, a kombinacija strukture i materijala različite izrade je izvrsna. Noću kabina postaje poput dnevnog boravka, zahvaljujući ambijentalnom osvjetljenju u bojama, uz osam mogućih nijansi, na komandnoj ploči i na vratima. To je onaj dio koji vas osupne kada prvi put noću ulazite u Peugeot 208 GT Line. Izgleda doista fantastično. Što se tiče prtljažnog prostora, on nije velik, ali je u gabaritima brojne konkurencije, sasvim solidnih 311 litara. Nije puno, ali ovaj auto je stvoren da se uživa u vožnji.