Zdravlje
CITRUSI

Osim ploda za zdravlje je korisna i kora
Objavljeno 6. srpnja, 2020.
Mandarinka je biljka iz porodice Rutaceae, a pripada rodu citrusa. Namirnice kao što su mandarinka, limun i naranča, odnosno citrusi, pridonose zdravlju i ljepoti te se s njima lako postiže mineralni i vitaminski optimum.


Kraj koji je u nas poznat po mandarinkama dolina je Neretve. Odlični uvjeti u dolini Neretve, optimalna klima, velika vlažnost i bogato tlo, savršen su spoj za uzgajanje vrlo kvalitetnih sorti mandarinka. Sorta unšiu ili satsuma svoje podrijetlo vuče iz Japana, karakterizira ju otpornost na hladnoću, a može izdržati kraća razdoblja hladnoće i do -10 °C. Zbog tog svog svojstva postala je glavna sorta koja se uzgaja u našim krajevima, i to od davne 1934. godine. Mandarinke, ako se dobro skladište, u hladnjaku mogu trajati i do sedam dana, a u trgovinama je najbolje birati one koje imaju naboranu koru.


Mandarinka je po svom sastavu vrlo slična naranči. Većina agruma ima nisku energetsku vrijednost, u 100 grama mandarinka ima samo 46 kcal. Također, u 100 g mandarinke ima 30 mg vitamina C, a tu su i vitamini B-skupine, kalcij, magnezij, cink, pa čak i 210 mg kalija, koji je, između ostalog, zaslužan za dobar rad srca. Osim vitaminima mandarinka obiluje i vlaknima, stoga je ona dobra i za probavu. Osim ploda za zdravlje je korisna i kora, pod uvjetom da je mandarinka iz ekološkog uzgoja, odnosno da nije tretirana nekim kemikalijama. Korica se može narezati na komadiće te osušiti, a tako osušena kora mandarinke može se dodavati u kolače, kompote, čajeve ili u kupke za oporavak.


U jelima mandarinke se izvrsno slažu s jabukama, kruškama, narančama, orašastim voćem. Umak od ploda mandarinke može se poslužiti uz meso divljači i uz jela od tijesta. Za one koji vole neobične kombinacije, mogu u salate u koje su prethodno stavili razno povrće, meso i tjesteninu dodati i komadiće mandarinke, koja daje osvježavajuću notu. J.Kn.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike