Novosti
OTVORENA OBILAZNICA OKO PETRIJEVACA

Umjesto osam opasnih zavoja, sada je to sigurna prometnica duga 3,88 kilometara
Objavljeno 29. lipnja, 2020.
S investitorom, Hrvatskim cestama, dogovorena je i obnova prometnice kroz središte mjesta

Petrijevci, naselje na vrlo tranzitnoj, posebice u dijelu kamionskog prijevoza, državnoj cesti D34 (Slatina - Osijek), kroz koje svaki dan prolazi više od 5000 vozila, bili su, između ostaloga, poznati po tome što na dva i pol kilometara glavne prometnice kroz selo ima čak osam oštrih zavoja. No od ponedjeljka je situacija posve drukčija, državna cesta je nakon četrnaestomjesečnih radova premještena - odnosno Petrijevci su dobili obilaznicu. Prigodno je ona otvorena upravo na dan kada mjesto, pa i cijela istoimena općina, slavi svoga nebeskog zaštitnika.

Zaštita građana i okoliša

Najzadovoljniji je stoga bio Ivo Zelić, načelnik općine Petrijevci, koji je dočekivao uzvanike na prigodnoj ceremoniji puštanja nove obilaznice u promet.

"Ono što je bilo najavljeno, da će obilaznica biti gotova za 14 mjeseci, tako je i napravljeno. Krajem svibnja obilaznica je u građevinskom smislu dovršena, sredinom lipnja bio je tehnički pregled, u petak smo dobili uporabnu dozvolu, a sada je, evo, i otvorena za promet. Zahvaljujem investitoru, ali i izvođačima radova, koji su sve odradili kvalitetno i u roku", rekao je.

Obilaznica znači sigurnost za građane jer kroz središte je Petrijevaca prolazilo između pet i šest tisuća vozila dnevno. "Usto, dobili smo mirnoću i ležernost kretanja po centru, a vjerujem da smo osim manje buke osigurali i bolje uvjete za zaštitu okoliša. Petrijevci će u budućnosti disati bolje i sigurnije", istaknuo je Zelić.

No nije to sve, s investitorom, Hrvatskim cestama, dogovorena je i obnova prometnice kroz mjesto, prvi put nakon 50 godina od njezine posljednje rekonstrukcije.

Investitor projekta gradnje obilaznice Petrijevaca su Hrvatske ceste d.o.o., izvođač radova bila je Zajednica ponuditelja Osijek - Koteks d.d. i Gravia d.o.o. Vrijednost radova iznosila je 55 milijuna kuna (bez PDV-a), ugovor je sufinanciran (85 posto) iz Europskog fonda za regionalni razvoj (Operativni program Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.), a ostatak čine sredstva Hrvatskih cesta. U ime investitora domaćine i goste je o učinjenom izvijestio Željko Lijić, koji je u ime Hrvatskih cesta bio voditelj projekta.

"U tehničkom smislu obilaznica Petrijevaca izgrađena je kao jednokolnička cesta koja obilazi naselje s južne strane, a položena je u smjeru zapad - istok, usporedno s državnom cestom D34. Kolnički trak za dvosmjerni promet širok je osam metara, a sastoji se od dva prometna traka od 3,5 metara i dva rubna traka široka 0,5 metara. Ukupna duljina obilaznice, 3,88 kilometara, projektirana je za brzinu od 90 kilometara na sat", izvijestio je Lijić.

Na trasi obilaznice realizirana su četiri raskrižja u razini, od čega su tri projektirana kao kružni tok. I po tim se etapama mogla pratiti realizacija radnih operacija. Ulaz na obilaznicu iz smjera Osijeka (neposredno nakon spusta s novog nadvožnjaka) pa do prvog kružnog toka, koji se križa s ulicom koja iz Petrijevaca vodi u smjeru Bizovca, u cijelosti je prvi dovršen. Slijedila je etapa do lokacije drugog kružnog toka, koji je na ulici koja Petrijevčane vodi do Satnice. I, naposljetku, realizirana je etapa do trećeg kružnog toka - do povratka na državnu cestu, nešto iza mosta (iz smjera Valpova) preko rijeke Vučice i poznatog objekta Jelengrad.

Na tom je dijelu bio i najzahtjevniji zahvat cijele trase, riječ je o mostu preko starog toka Vučice, takozvane Stare Karašice. Most dug 120 metara u izvedbi je od betonske konstrukcije.

Kada je ekipa Glasa Slavonije u rujnu obišla gradilište, izvodilo se temeljenje pilota mosta. Kako je ondje riječ o močvarnom tlu, izvedba je te operacije bila zahtjevna, odnosno njezin završetak diktirao je tempo završetka radova na cijeloj obilaznici. Sada je jasno kako rokovi nisu probijeni.

Obilaznica je cijelim potezom na vodozaštitnom području, pa ona ima sustav zatvorene odvodnje sa separatorima. U dijelu gdje se obilaznica najviše približila kućama postavljena je bukozaštita. Obilaznica je u cijelosti osvijetljena.

Naposljetku, bitno je naglasiti da ni u jednom trenutku izgradnje obilaznice nije bilo obustave redovitog prometa za mještane Petrijevaca prema Bizovcu, Satnici odnosno Osijeku ili Valpovu.

Pripremajte projekte

"Petrijevci su bili poznati po ozbiljnim zavojima koji su bili problem svima koji su putovali, ali i samim mještanima. Sada ćemo vas rasteretiti prometa, a vozače vaših zavoja, tako da smo doista svi na dobitku", rekao je u pozdravnoj riječi Ivan Anušić, osječko-baranjski župan. Dodao je kako, kada se govori o prometnoj infrastrukturi, "u županiji doista nemaju razloga za žaliti".

"Podsjećam na intenziviranje radova na koridoru 5C, potpisujemo uskoro ugovor za obilaznicu oko Belog Manastira, tu su i brojne investicije u obnovu prometnica po županiji, sve se doista realizira prema najavama. Sve te investicije su velike, opipljive. I tu se može potvrditi dobra suradnja sa središnjom vlasti, a tako treba i ostati", zaključio je župan Anušić.

U njegovu društvu bio je i Marko Pavić, ministar regionalnog razvoja i fondova EU. "Cilj i dodatna vrijednost koju europski fondovi daju našim građanima jesu da pomažu i razvijaju Slavoniju i Baranju. Stoga i ova obilaznica dovoljno govori u prilog tome te koliko europski fondovi razvijaju Hrvatsku i koliko ulažu u bolju prometnu povezanost, bolje zdravstvo, bolje školstvo. Ova obilaznica bit će od značenja i za širu zajednicu, a ne isključivo za mještane Petrijevaca. Ovo je još jedan dokaz da Vlada u suradnji s cijelom vertikalom, od regionalne, lokalne vlasti, sa svima može, zna projektirati i pridonijeti prometnoj povezanosti. Vjerujem da će ubuduće biti još više ovakvih projekta, s obzirom na to da u budućoj omotnici europskog proračuna imamo na raspolaganju 21,5 milijardi eura. Prema tome, pripremajte projekte, vjerujem da će biti još puno ovakvih prilika za iskoristiti", rekao je ministar Pavić.

Dario Kuštro

Josip Škorić

predsjednik Uprave Hrvatskih cesta

IZNIMNO VAŽAN PROJEKT ZAVRŠEN JE U ROKU, UNATOČ SVEMU

Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, zbog bliskog kontakta s osobom za koju se poslije pokazalo da je zaražena koronavirusom, trenutno je u samoizolaciji, pa zbog toga nije osobno nazočio ovom događaju. Za naš je list ipak prokometirao značenje i vrijednost obilaznice oko Petrijevaca. “Izražavam veliko zadovoljstvo što smo unatoč svim negativnim okolnostima izazvanih epidemijom u roku završili ovaj iznimno važan projekt, kako s prometnog aspekta tako i za kvalitetu života stanovnika Petrijevaca. Posebno me veseli što smo za ovaj projekt 85 % sredstava osigurali EU financiranjem, točnije, iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija. Kada govorimo o samom projektu, moramo istaknuti sve probleme koji su se manifestirali zbog velikog intenziteta prometa, posebno izraženog teškog teretnog prometa, kroz samo središte Petrijevaca. Posljedice takvog prometa su bile znatno smanjena protočnost prometa, a samim time i razina sigurnosti, posebno pješačkog i biciklističkog prometa, što je imalo za posljedicu veći broj nezgoda. Također, bitno je bila narušena kvaliteta života stanovnika Petrijevaca zbog povećane buke, emisije štetnih plinova i čestica, odnosno zagađenja zraka. Sve te probleme moguće je bilo riješiti jedino premještanjem trase iz naselja. Taj posao sada je okončan. Obilaznica je duljine 3,88 km i prolazi rubom močvarnog područja. Na trasi su izgrađena četiri raskrižja, od toga tri kružna toka i jedno trokrako raskrižje, te most duljine 120 metara. Ukupna vrijednost radova, projektiranja i nadzora iznosi oko 60 milijuna kuna. Ovim putem zahvaljujem svim sudionicima u izgradnji. Posebno mi je drago što ovu obilaznicu stavljamo u uporabu na dan kada je crkveni god u Petrijevcima, blagdan sv. Petra i Pavla.”

Iskoristili smo priliku pa smo sa Škorićem prošli i kroz druge planirane investicije u Osječko-baranjskoj županiji. “Ovoga tjedna potpisujemo ugovor o izgradnji obilaznice Belog Manastira vrijedan 82 milijuna kuna, a gradnja počinje praktički odmah. Želim naglasiti i visok stupanj gotovosti projektne dokumentacije za cestu od Osijeka do graničnog prijelaza Erdut. To nam je također jako važan projekt, i u prometnom smislu, jer povezuje tranzit s istoka s našom Slavonikom, ali i u gospodarskom i turističkom smislu. Kada govorimo o cesti D34, Osijek - Donji Miholjac, moram reći da nam je ona već nekoliko godina u središtu pozornosti, obnovili smo dionicu od Gezinaca do Podravske Moslavine. Dinamiku izgradnje preostalih dionica uvjetuje jedino izrada projektne dokumentacije, odnosno ishođenje građevinskih dozvola. U tom smislu moram reći da je pri samom kraju izrada projektne dokumentacije za rekonstrukciju te ceste, u fazama Osijek - Valpovo, Valpovo - Črnkovci, Črnkovci - Sv. Đurađ i Sv. Đurađ - Podravska Moslavina. U izradu navedene dokumentacije uloženo je više od tri milijuna kuna i njezin je zadatak osigurati gradnju moderne prometnice koja će svim korisnicima osigurati sigurnu i komfornu uporabu. Prioritete pojedinih faza usklađivat ćemo s fazama radova na D2, Osijek - Normanci, koja počinje idućeg tjedna, kako bismo osigurali mogućnost preusmjeravanja prometa. Za rekonstrukciju ceste D2 potpisali smo ugovor vrijedan 92 milijuna kuna i tim radovima konačno ćemo modernizirati cestu kroz Normance, Topoline, Cret, Bizovac i Samatovce.
NOVI KILOMETRI
Uz investicije na području Osječko-baranjske županije, Hrvatske ceste investiraju na području cijele zemlje. Izgrađeno je 116 kilometara novih, a rekonstruirano više od 405 kilometara državnih cesta u posljednje četiri godine.

5000 vozila je, približno, dosad svakodnevno prolazilo kroz Petrijevce i brojnim oštrim zavojima

 

54 milijuna kuna vrijednost je gradnje ove obilaznice, 85 % sufinancirane iz fondova EU-a