Kultura
IZLOŽBA NAGRAĐENIH S 3. MEĐUNARODNOG STUDENTSKOG BIJENALA

Kako prepoznati ljepotu u svijetu prepunom vizualnih fascinacija
Objavljeno 29. lipnja, 2020.
Treći je put u posljednjih šest godina Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku organizirala Međunarodni studentski bijenale. Koncem je prošle godine održan u zagrebačkoj Laubi, a tema je bila ljepota - kako ju stvoriti, ali i prepoznati u današnjem svijetu prepunom vizualnih fascinacija.

- Tradicija je Bijenala da nagrađene radove predstavi i izvan užeg prostora u kojem je održan, pa ove godine gostuje u gradu iz kojega je i krenuo - u novom prostoru Galerije Knifer u Osijeku. U sklopu Osječkog ljeta kulture publika će moći od 30. lipnja do 13. srpnja vidjeti pet nagrađenih radova studenata pet europskih umjetničkih akademija i pet potpuno medijski različitih radova. S druge strane, radi se o pet radova povezanih jednom ključnom suprotnošću - odnosom forme i specifičnih trenutaka njezina de-formiranja. U svijetu materijalnih užitaka kreiranje i destrukcija postaju sveobuhvatna metafora ljepote, a koja se, pak, rastvara i nestaje u medijskom spektaklu svakodnevice - doznajemo od Mirana Blažeka, osnivača i voditelja projekta.

Prva nagrada nazvana je po jednom od doajena medijske umjetnosti u Hrvatskoj, Ivanu Ladislavu Galeti, a dodijeljena je Kelvinu Atmadibrati, studentu s Royal College of Art u Londonu. Njegov performans Forcing Hyacinth traje nekoliko sati, sve dok u posudi ima vode koju umjetnik puhanjem kroz cjevčicu iz tekućeg stanja pretvara u pjenu, tj. u drugi oblik materijalne vidljivosti, a tijekom kojega procesa mladi performer pozicije vlastitog tijela također podvrgava “tekućim” promjenama, mijenjajući formu i položaj.

- Drugonagrađeni rad Johanne Locher sa Staatliche Akademie der Künste u Karlsruheu je suptilna videoreprezentacija učinka vjetra na razmeđi apstraktnog filma i “pokrenutog crteža” uz dodavanje prirodnog i umjetno generiranog zvuka. Ovdje je riječ ne samo o dalekim reminiscencijama na umjetnost akcionizma, kao u prvome primjeru, nego i o konceptualnoj umjetnosti koja se razvija u smjeru postkonceptualnih praksi od druge polovine 70-ih do danas. Oba rada dobivaju na snazi i uvjerljivosti kada im pridružimo trećenagrađeni koji manipulira osjećajem destrukcije: u radu Ree Vogrinčič s Akademije za likovno umetnost in oblikovanje u Ljubljani ljepotu se nastoji uskladiti s emocijom uništavanja, iz čega proizlazi zaključak da umjetnici ljepotu mogu prepoznati u bilo kojem trenutku prijenosa iz ideje u formu, i obrnuto. Ljepotu danas podjednako pronalazimo u činu konstrukcije i destrukcije, materijalizacije ideje i dematerijalizacije forme - piše Krešimir Purgar.

Dokaz tomu jest da je dobitnica jednoga od dvaju specijalnih priznanja, Valentina Damjanović s osječke Akademije, time što je svoj rad nazvala Matrix, istodobno ga prizvala u svijest i kao medij (cinčana ploča) i kao sliku (odraz stvarnosti), pretvarajući materijalno u nematerijalno i obrnuto. (Re)formulacija oblika ljepote odnosi se i na rad Mariete Vulić s Umjetničke akademije u Splitu, koja je također dobila specijalno priznanje žirija, u kojemu snimljenu transformaciju tijeka povijesti u ambijentu antičkih tragova urbane jezgre grada Splita prezentira kao konceptualnu gestu: prići, ali ne i ući - to je credo autorice koja dokumentira nasilje nad poviješću i kreativnošću, postojanjem i poricanjem postojanja jednog slikarskog atelijera u povijesnoj jezgri grada. N.Vek.
5

radova bit će u Galeriji Knifer izloženo od 30. 6. do 13. 7.
Možda ste propustili...

TRIJUMF MLADE OSJEČKE GLUMICE NA DODJELI NAGRADA HRVATSKOG GLUMIŠTA

Antonia Mrkonjić nagradu za "Višnjik" posvetila Bogdanoviću

13. FESTIVAL DJEČJE KNJIGE

Sanja Lovrenčić gošća trećeg susreta

Najčitanije iz rubrike