Autoglas
BT-50 TREĆA GENERACIJA MAZDINA PICKUPA

Mazdin pickup BT-50 opet stiže u Europu
Objavljeno 23. lipnja, 2020.
Nije tajna da BT-50 dijeli svoju platformu i pogonski sklop s novim Isuzu D-Maxom, koji mu je u isto vrijeme i konkurent

Mazdin pickup BT-50 dobio je novo lice, upravo je predstavljen u svojoj trećoj generaciji. Postavljen je na Isuzuovu platformu, s kojim dijeli i jedini trenutno dostupni motor.


Mazda je skinula veo sa svog novog kandidata u globalno najpopularnijem, jednotonskom, pickup segmentu. U prodaju neće prije četvrtog kvartala ove godine, ali virtualna svjetska premijera pružila je pogled na ono što možemo očekivati. Nije tajna da novi BT-50 dijeli svoju platformu i pogonski sklop s novim Isuzu D-Maxom, koji mu je u isto vrijeme i konkurent. Do prelaska na suradnju s Isuzuom dolazi nakon što su posljednjih desetljeća Mazda i Ford dijelili pickup platforme. Zanimljivo je da će Ford Ranger sljedeće generacije, koji bi trebao stići 2021., dijeliti mehaniku sa sljedećim Volkswagen Amarokom, no to nije ništa novo ni čudno u ovom vrlo incestuoznom segmentu.

Premium doživljaj

Iako mu je osnova Isuzu, Mazda mu je podarila vlastiti izgled, stil i značajke vanjštine i interijera. Japanska marka primijenila je svoj trenutni dizajnerski jezik "Kodo" podarivši mu široku rešetku hladnjaka i tanka svjetla koja podsjećaju na njihov trenutni automobilski i SUV asortiman. Izgled je konzervativniji od onog prethodne generacije, koja je izgledala kao da se netko zaigrao krivuljama. Očito je da su dizajneri iz tog primjera naučili lekciju. Straga je također konzervativan, s velikim svjetlima i odbojnikom pune širine. Stakla, krov i vrata jednaki su kao na novom D-Maxu. Niže specificirani modeli vozit će na 16-inčnim i 17-inčnim aluminijskim naplatcima, a top-verzija imat će atraktivne 18-ice.

Unutrašnjost nudi premium doživljaj, bar kod najopremljenijih verzija. Tu je mnogo prošivene kože na sjedalima i armaturi, veliki, 9-inčni zaslon osjetljiv na dodir u središnjem dijelu ploče, veliki funkcionalni gumbi za brojne kontrole i obilje prostora. Sigurnosna oprema bit će vrhunska, s AEB-om, radarskim tempomatom, upozorenjem o napuštanju voznog traka i upozorenjem o nailasku stražnjeg bočnog prometa, a sve zajedno trebalo bi omogućiti očekivanih pet zvjezdica Euro NCAP.
Motorizacija

Novo partnerstvo isključilo je stari motor. Fordov petocilindraš u vožnji je odličan, ali bio je i žedan. Ustupio je mjesto najnovijoj verziji Isuzuova provjerenog 3-litrenog 4-cilindričnog 4JJ motora.

Razvija 140 kW i 450 Nm, što je nešto slabije od Fordovih 147 kW i 470 Nm, no kupci Mazde cijenit će znatno bolju ekonomičnost. Na raspolaganju će biti šesterostupanjski automatski ili ručni mjenjač, ​​s tradicionalnim sustavom pogona na sva četiri kotača, s reduktorom i blokadom stražnjeg diferencijala. Mazda je također najavila kako će manji (i slabiji) motor biti predstavljen kasnije tijekom godine, vjerojatno također Isuzuov, 1,9-litreni sa 150 KS i 350 Nm. Upravo s tim motorom žele vratiti ovaj pickup na tržište Starog kontinenta. Kao i drugi predstavnici ove klase, i novi BT-50 moći će povući do 3500 kg uz korisnu nosivost od jedne tone, ovisno o specifikaciji.


Mato Pavličević
LINIJE SU ČISTE
Osim modernijim vanjskim dizajnom Mazda BT-50 može se pohvaliti i novim interijerom, koji donosi više prostora od prethodnika, ali i moderan dizajn. Linije su čiste i jednostavne, komande automatskog dvozonskog klima-uređaja izdvojene radi lakšeg rukovanja, a između prednjih sjedala je i veliki naslon za ruke. Mislilo se i na putnike na stražnjoj klupi, pa su do tamo provedeni ventilacijski otvori, a postavljen je i USB priključak za punjenje mobitela. Nova Mazda BT-50 u Australiji kreće u prodaju krajem ove godine.
2021.

na tržište će doći i konkurent Ford Ranger
3,5

tona težine moći će povući novi BT-50
Konzervativniji je od prethodne generacije, koja je izgledala kao da se netko zaigrao krivuljama