Ekonomija
VINSKI TURIZAM BEZ GRANICA

Preko međunarodnog projekta do boljeg pozicioniranja graševine
Objavljeno 23. lipnja, 2020.
Uskoro počinje provedba dvaju europskih projekata financiranih kroz Interreg Program prekogranične suradnje Mađarska – Hrvatska

Turistička zajednica Osječko-baranjske županije ni u vrijeme epidemije koronavirusa nije prestajala s planiranjem i pripremama novih projekata koji bi unaprijedili gastronomsku ponudu kontinentalnog dijela istoka Hrvatske.Tako bi uskoro trebala početi provedba dvaju europskih projekata financiranih kroz Interreg Program prekogranične suradnje Mađarska – Hrvatska.
"Vinski turizam bez granica – jedinstvena vinsko-turistička destinacija" naziv je projekta čiji je nositelj Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu, a partneri su Turistička zajednica Osječko-baranjske županije i neprofitna tvrtka vinara iz mađarskog Villanya "Tenkes Nonprofit Kft". Cilj je razvoj vinskog i gastronomskog turizma u dijelu hrvatskog Podunavlja i dijelu mađarske Baranje te njihovo pozicioniranje kao poželjnih destinacija na vinskom i turističkom tržištu. Ukupna vrijednost projekta je oko 400 tisuća eura, a početak provedbe planiran je za 1. srpnja ove godine.

Baze podataka

U 24 mjeseca, kolika je planirana provedba projekta, potrebno je stvoriti baze podataka, odraditi edukacije i studijska putovanja te mobilne aplikacije. Prvo će biti potrebno napraviti bazu podataka o vinsko-turističkoj ponudi u prekograničnom području, potom organizirati edukacije o stvaranju vinsko-turističkog proizvoda i zajedničko studijsko putovanje u Austriju o temi vinskog turizma. Projekt obuhvaća i organizaciju međunarodne konferencije s temom graševine i razvoja vinskog turizma u Osijeku, nabavu pokretne promotivne vinske kušaonice i organizaciju promotivnih mobilnih degustacija, izradu specifikacija za zaštitu geografskog podrijetla graševine za Slavoniju i Podunavlje. Osim toga, projekt zahtijeva prezentaciju zajedničke vinsko-turističke ponude na specijaliziranim sajmovima u Budimpešti, Zagrebu, Beogradu, Beču, Sarajevu i Duesseldorfu, razvoj i organizaciju vinsko-turističkih događaja s obje strane granice...
Ivana Jurić, predsjednica Turističke zajednice Osječko-baranjske županije, kaže da je projekt važan jer povezuje jednu od najposjećenijih vinskih regija u Mađarskoj - Villany i vinogorja Baranja i Erdut te ima za cilj promociju prekogranične regije.
- Na području susjedne nam Županije Baranya lani je ostvareno oko 700.000 noćenja, u Osječko-baranjskoj županiji 234.000, što upućuje na velik prostor za povećanje gostiju. Na području hrvatske Baranje vidljiv je rast broja posjetitelja iz Mađarske u posljednjih nekoliko godina. Ujedno, rijetko koji dio Hrvatske ima tako turistički zanimljivo susjedstvo, što stvara potencijal za "prelijevanje" gostiju, odnosno njihov produžen boravak na destinaciji - kaže Jurić.
Vinski turizam

Dok je Turistička zajednica Osječko-baranjske županije zadužena velikim dijelom za razvoj vinsko-turističke ponude, Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu, koja je nositelj projekta, bavi se razvojem i kvalitetnijim pozicioniranjem graševine kao jedne od najvažnijih vinskih sorti Hrvatske. Graševina je sorta koja u turističkom smislu tek treba dobiti zasluženo prijestolje. Nastavno, u okviru projekta Agencija nabavlja i mobilnu kušaonicu vina koja će se koristiti za promociju vina Slavonije i Baranje za različite prigode.
Ravnatelj Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu, doc. dr. sc. Krunoslav Dugalić, tvrdi da će Agencija kao vodeći partner provesti analizu i izraditi specifikacije vina za zaštićenu geografsku oznaku sorte vina graševina za vinsko područje Slavonije i Dunava. - Planirane aktivnosti imaju za cilj integrirati i nadograditi ponudu vinskog turizma na dvjema stranama granice jedne geografske regije - Baranje, povezivanjem proizvođača vina, prijenosom znanja i zajedničkom promocijom prekogranične ponude vinskog turizma. Ovim projektom želimo pridonijeti pozicioniranju vina, posebice graševine, kao turističkog proizvoda s naglaskom na autentičnosti i kvaliteti - zaključuje Dugalić. Tomislav Prusina
Perjanica hrvatske vinske ponude
Graševina je uz malvaziju i plavac perjanica vinske ponude Hrvatske, a upravo u Slavoniji i Baranji daje svoje najbolje rezultate. Jedna je od najvažnijih hrvatskih sorata, čemu u prilog govori činjenica da je 25 posto svih vinogradarskih položaja u Hrvatskoj zasađeno tom sortom, najvećim dijelom u Slavoniji i hrvatskom Podunavlju. Na domaćem tržištu 40 posto ukupne količine vina označeno je imenom graševine. Graševina je sorta na čijem se kvalitativnom napretku kontinuirano radi, a trenutačno u našoj zemlji imamo registrirana četiri klona sorte graševina, a vina dobivena od sorte graševina, od mirnih, pjenušavih, predikatnih izvedenica, to potvrđuju brojnim nagradama dobivenim na domaćim i inozemnim natjecanjima.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

PROGNOZE TRANSFORMACIJA KRIZE SE NIŽU JEDNA ZA DRUGOM I NE NAZIRE IM SE KRAJ

Zašto će se neke tvrtke u idućih šest godina ili spasiti ili uništiti?

2

HRVOJE STOJIĆ, EKONOMSKI ANALITIČAR HUP-A

Turisti u Hrvatskoj troše oko 150 eura dnevno, u Italiji i Španjolskoj prosječno 250, a u Francuskoj 550

3

NA KOCKI IM JE KONKURENTNOST I RAST

Europske banke zahtijevaju status strateškog sektora