Novosti
FINA O REGISTRU POSREDNIH IDENTIFIKATORA RAČUNA

Broj mobitela može postati bankovni račun građana, a plaćanje jednostavno i brzo
Objavljeno 3. lipnja, 2020.

Broj mobitela mogao bi biti i bankovni račun građana, istaknula je Financijska agencija, pojašnjavajući na koji je način to moguće ostvariti.


"Kako bi to bilo moguće potrebno je ovu uslugu ugovoriti u vašoj banci. Ona će izvršiti provjeru podataka i vaš broj mobitela, ili više njih, i vezati ih uz samo jedan, vaš bankovni račun (IBAN). Proces uplate novca kontaktima iz imenika obavlja se na način da banka u središnjem registru, čiji je vlasnik Fina, evidentira koji je IBAN vezan uz određeni broj mobitela, neovisno o tome kojoj banci kontakt pripada, ili koja se bankovna mobilna usluga koristi", ističe Fina, dodajući kako je to moguće zahvaljujući Registru posrednih identifikatora računa (RPIR).


"Odabirom usluge korištenja Registra posrednih identifikatora računa, banka će u centralnom registru Fine evidentirati koji je IBAN vezan uz određeni broj mobitela. Banka sudionik RPIR-a u svako doba, u samo nekoliko sekundi, može od RPIR-a dobiti podatak koji je IBAN vezan uz određeni broj mobitela, neovisno o tome koja je banka registrirala podatak u RPIR-u, i je li vlasnik IBAN-a njezin klijent. Podaci u registru dostupni su isključivo bankama sudionicima RPIR-a", pojašnjavaju u Fini te dodaju kako su ti podaci bankama dostupni 24 sata, sedam dana u tjednu, odnosno cijelu godinu, a sudionici RPIR-a odgovaraju za točnost i ažurnost podataka u registru. Trenutačno registar omogućuje da se uz određeni IBAN mogu vezati podaci o broju mobitela, e-mail adresa, ili OIB-u.
"Korištenjem ove usluge omogućeno je izvršavanje plaćanja na određeni broj mobitela kojeg korisnik odabire u svojim kontaktima u mobitelu. Plaćanje na broj mobitela izvršit će se ako je podatak registriran u RPIR-u, neovisno o tome kojoj banci kontakt pripada, ili koju mobilnu uslugu banke koristi. Banka u registru provjerava koji IBAN pripada vašem kontaktu, odnosno, odabranom broju mobitela te dalje inicira platni nalog na temelju dobivenog IBAN-a. Jedina briga korisnika jest ažuriranje podataka o kontaktima u mobitelu, zato da novac ne bi bio uplaćen na pogrešan broj mobitela, a time i na pogrešan račun te deaktiviranje usluge ili promjena podataka u banci, ako promijeni broj mobitela. U početku Finin će se registar koristiti samo na području Republike Hrvatske, a kasnije će se osigurati razmjena podataka sa sličnim registrima u EU-u, čime će biti omogućena plaćanja na broj mobitela odabranog kontakta diljem Europske unije", ističu u Financijskoj agenciji.


Dijana Pavlović
Jedina je briga korisnika ažuriranje podataka o kontaktima, zato da novac ne bi otišao na pogrešan broj
Možda ste propustili...

PREDSJEDNIK HRVATSKE STRANKE UMIROVLJENIKA VESELKO GABRIČEVIĆ

HSU zadovoljan Vladom i HDZ-om