Objavljeno 20. svibnja, 2020.
Najiskrenije se nadam da se vidimo tijekom ljetnih mjeseci na festivalima
Vaše i naše omiljene glazbenike još neko vrijeme nećemo gledati uživo, na pozornicama klubova, dvorana, festivala i stadiona. Zato vas HDS ZAMP u novoj rubrici "Selfie iz sobe" vodi u njihovu svakodnevicu u kojoj, uz pridržavanje uputa civilne zaštite, rade na nekim novim pjesmama i albumima, za dane koji slijede. Danas nam je domaćica kantautorica Irena Žilić, koja je nedavno objavila EP "Small Hours".
Koja je, iz tvoje perspektive, najprimjetnija razlika glazbenog života prije i poslije korone?
- Najveća razlika koju primijetim u odnosu prema prijašnjim mjesecima je nemogućnost održavanja proba i koncerata te nedostatak vremena za rad na glazbi. Pozitivna je stvar dostupnost publike koja zbog trenutne situacije provodi većinu vremena online i po društvenim mrežama.
Koristiš li ove dane za kreativu? Idu li uopće pod ruku potreba za stvaranjem i briga za egzistenciju?
- Trenutno nisam u mogućnosti baviti se stvaranjem, bar ne ozbiljnim radom na novom materijalu, jer fokusirana sam na dnevni posao. Po tom pitanju moja egzistencija sada ne ovisi samo o glazbi, ali to je nešto što posljednjih nekoliko godina ima neku drugu cijenu, tako da u tom smislu nikad nisam "na zelenoj grani". Naravno da je teško ne misliti na sve što se trenutno događa, ali s, druge strane, ova situacija neće trajati zauvijek i smatram da je treba iskoristiti sukladno svojim željama i potrebama. Trenutno smatram da je ostajanje doma solidna prilika, a i privilegij.
Upravo si objavila EP “Small Hours”. Kako ga planiraš promovirati u novonastalim okolnostima? Koliko se pjesme s EP-ja uklapaju u atmosferu u kojoj trenutno živimo?
- EP ‘Small Hours‘ nastao je iz nekih drugih situacija, ali čini se da se neplanirano dobro uklopio u novonastalu situaciju te sveprisutni osjećaj gubljenja daha u pogledu vlastite egzistencije. Prije nekoliko mjeseci bilo je nemoguće znati da će se čitava situacija odviti na način na koji se odvila i da će se datum izlaska preklopiti sa svime što se dogodilo u Zagrebu. Promocija će za sada teći preko Interneta, a neke datume smo, kao i svi drugi, morali pomaknuti. Najiskrenije se nadam da se vidimo tijekom ljetnih mjeseci na festivalima.
Koliko ti u ovom trenutku postaju važni sustavi kolektivnog ostvarivanja prava, ZAMP i HUZIP, kao izvor prihoda od emitiranja pjesama?
- Ostvarivanje prava na vlastiti rad i stvaranje uvijek je važno, pa tako i sad, a nadam se da će tako i ostati.
Koji su, prema tvojem mišljenju, koraci koje glazbena industrija može i mora poduzeti da bi pomogla glazbenicima, pogotovo onima koji se oslanjaju na koncertnu aktivnost? Koje ćemo poruke izvući iz svega, kao publika i kao glazbenici?
- Cijenu će izolacije, nažalost, svi platiti, na ovaj ili onaj način. Neki od načina za lakši povratak u normalu su nadoknada propuštenih nastupa, smanjenje poreza kod autorskih honorara, financiranje i sufinanciranje projekata koji podržavaju autorski rad i sl. Ovakve nas situacije bar malo vrate u realnost i nauče cijeniti ono što imamo. Mislim da je i to već dovoljno, bar za većinu nas.
Koji su planovi za ‘resetiranje‘ karijere kad sve ovo prođe? Što ti prvo planiraš napraviti ‘nakon izlaska‘?
- Vezano uz glazbu u planu je koncertno nadoknaditi protekle mjesece. ‘Nakon izlaska‘ bi za mene bilo obrnuto, sanjam o godišnjem, bar par dana, gdje ne moram nikamo ići i ništa raditi. I, naravno, u planu je i uloviti nekoliko zagrljaja.
HDS ZAMP
plan
KONCERTNO
NADOKNADITI
MJESECE