Autoglas
SUZUKI HIBRID ODVAŽNA KARAKTERA

S-Cross Hybrid, vraški dobar posao Suzukija
Objavljeno 19. svibnja, 2020.
Suzuki SX4 S-Cross je hibrid s 48-voltnim sustavom koji čine generator, litijska baterija i pretvarač s 48 volta na 12

Nakon ožujske hibridne varijante Vitare, prošlog smo vikenda provozali i novi S-Cross, koji potpomaže struja. Dobro znana činjenica samo je potvrđena u praksi - Suzuki je s ta dva modela napravio vraški dobar posao. Nije stoga čudno što su ti modeli na vrhu želja privatnih kupaca u Hrvatskoj, jer je omjer cijene i dobivenog odličan.

Na trodnevnom testu provozali smo model puna naziva Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Elegance+ 2WD. Veći je od Vitare i nudi veću udobnost i prostranost, a ono što valja zapamtiti jest da ima nešto više opreme u osnovnome paketu, što će svakako biti zanimljivo kupcima. Tako su u osnovnoj opremi i LED kratka i duga svjetla, a regulacija visine prednjih svjetala je automatska. U osnovnu opremu S-Crossa uključen je i tempomat te limitator brzine, kao i radar. Nije zanemariva ni informacija da je u osnovnoj premiji i elektronsko podizanje i sražnjih prozora, kao i automatski (dvozonski) klima-uređaj. Početna cijena ovog modela u Hrvatskoj, sa svim davanjima, iznosi 138.455 kuna.

Elektromotor
Testni model imao je Elegance+ paket opreme, uključujući i panoramski krov, što u kombinaciji sa zaštitnom mrežicom u kabini daje zanimljivo umirujuće okruženje. S-Cross je hibrid s 48-voltnim sustavom koji čine generator, litijska baterija i pretvarač s 48 volta na 12. Voltaža od 48 V koristi se jer je iskoristivija u rekuperaciji baterije i skladištenja energije. Alternator je kod "mild" hibrida zamijenjen električnom motorom, koji radi i kao generator kada ga pokreće glavni motor, a u ovom slučaju radi kada se koči motorom.

Ispod poklopca motora četverocilindrični je turbobenzinac (1,4-litreni Boosterjet) od 129 konjskih snaga. U ovom slučaju snaga elektromotora ne pribraja se snazi turbobenzinca jer je elektromotor spojen direktno na radilicu motora. Stoga je izlazna snaga iz motora jedna te ista, bez obzira na to daje li ju elektromotor. Kad pomaže glavnom motoru, elektromotor pokreće baterija od 8 Ah, koja se rekuperira pri svakom kočenju motorom. U tom se trenutku elektromotor pretvara u generator koji puni bateriju.

S-Cross je udoban automobil, a ni vožnja od nekoliko stotina kilometara u komadu neće biti problem. Mjesta ima dovoljno za udobnu vožnju, kako za vozača i suvozača tako i za putnike na stražnjoj dvodijelnoj preklopivoj klupi. Kapacitet prtljažnika je zadovoljavajućih 440 litara.

Mala potrošnja
Što se tiče potrošnje, ona je približna onoj iz kataloga vozila, nešto iznad šest litara. Naravno da će ona biti veća ako ne štedimo gas, no za to kod ovog automobila jednostavno nema potrebe. Također, nismo ni pokušali dosegnuti maksimalnih 200 km/h, vjerujemo Suzukiju na riječ.

S obzirom na paket opreme Elegance+, cijena testnog modela je, sa svim davanjima, zadovoljavajućih 169.687,89 kuna, puno povoljnija od cijene konkurentnih modela drugih marki.

Nakon odvoženog jasno nam je zašto su Vitara i S-Cross kod velikog broja privatnih kupaca toliko traženi modeli. Definitivno najbolji omjer uloženog i dobivenog.

Milan Bugarić
ADAPTIVNI TEMPOMAT
Vozaču je ostavljen izbor podešavanja putne brzine vozila, s pomoću limitatora brzine (koji ne dopušta prelazak odabranog maksimuma) i s pomoću adaptivnog tempomata. On sam prati brzinu prometa te u slučaju nužde i koči umjesto vozača. Tu smo funkciju uspješno testirali na autocesti. Treba naglasiti da je adaptivni tempomat uključen u sve pakete opreme S-Cross Hybrida. Što se tiče upravljača, on je podesiv po visini, i zbog njegove teleskopske fukcije iznimno je lako pronaći udoban položaj vozačima svih veličina.
129

konjskih snaga pruža 1,4-litreni motor Boosterjet
440

litara kapacitet je prtljažnika u S-Cross Hybridu
U osnovnu opremu S-Crossa uključen je i tempomat i limitator brzine, kao i radar