Autoglas
PREMIJERA: Ë-JUMPY

Citroënov dostavnjak koji pokreće struja
Objavljeno 19. svibnja, 2020.
S ë-Jumpyjem se elektrifikacija Citroënova voznog parka prebacuje i na segment gospodarskih vozila. Stiže i Jumper te Berlingo Furgon

Citroën ë-Jumpy stiže u prodajne salone u drugoj polovini ove godine. Time se elektrifikacija voznog parka prebacuje i na segment gospodarskih vozila. Već potkraj ove godine stiže električni Jumper, a iduće godine stići će i električni Berlingo Furgon.

S obzirom na relativno ograničen doseg električnih automobila u globalu, njihova primjena najsmislenija je u gradskom prometu, odnosno u gradskim dostavama. Upravo zbog toga je predstavljanje električnog dostavnog vozila pravi potez jer imaju puno veću iskoristivost i uloženi novac vraćaju brže nego električni osobni automobili. Dolazi u dvije varijante, različite po jačini baterija i dometu. One su litij-ionske od 50 kWh ili 75 kWh, odnosno deklariranim dosegom (po WLTP ciklusu) od 230 kilometara ili 330 kilometara. Za cjelodnevne gradske dostave i više nego dovoljno!

Citroën je vodeći igrač na tržištu lakih gospodarskih vozila. Teško je zaboraviti intrigantne oblike karoserije koje su obilježile automobilsku povijest kao što su 2 CV furgon, Tip H, C15 ili Berlingo. Uspjeh koji donosi gama furgona sa snažnim karakterom, Berlingo Furgon, Jumpy i Jumper, koji se ističu po svojoj praktičnosti I udobnosti. Modeli inspirirani uporabom kupaca koji nude razne konfiguracije kako bi udovoljili potrebama različitih poslovnih korisnika. Citroën Jumpy lansiran je 2016. godine i do danas je prodano 145.000 primjeraka.

Tri duljine
S dvije ponude dosega, ë-Jumpy je najbolji u segmentu jer savršeno udovoljava potrebama tržišta čije je prosječno dnevno putovanje 300 kilometara. ë-Jumpy je opremljen litij-ionskim baterijama, a EMP2 platforma dopušta da baterija bude smještena ispod tovarnog prostora, tako da nimalo ne utječe na praktičnost korištenja.

Novi ë-Jumpy nudi sve prednosti arhitekture s motorom s unutrašnjim izgaranjem. Ovo lako gospodarsko vozilo povezuje kompaktne dimenzije nudeći modularnost, ergonomije, unutarnji prostor, prostor za pohranu i optimizirani utovarni kapacitet, što ga čini idealnim alatom za rad. ë-Jumpy je dostupan u tri duljine, uključujući potpuno novu XS od 4.60 metara, što omogućava još jednostavniji pristup gradskim središtima, posebice područjima s niskom emisijom CO2 i parkiranje bez ograničenja. Ova duljina dolazi s obujmom od 5.1 m3, što čini ë-Jumpy iznimno kompaktnim furgonom. Izvedba XS s funkcijom Visiopark 180°, prednjim i stražnjim parking senzorima i preklopivim retrovizorima čini ga jednostavnim za upravljanje.

Većina izvedbi ë-Jumpy visine je 1.90 m, što osigurava da vozilo može ići kamo mnogi konkurenti ne mogu, kao što su podzemne garaže i šoping-centri s niskim krovištem.

Punjenje
Njegov korisni obujam, identičan termičkim izvedbama, od 4.6 m3 (XS bez Moduworka) i 6.6 m3 (XL s Moduworkom) među vodećim je razinama na tržištu. Širina između lukova kotača od 1.25 m omogućava utovar europaleta. Električni motor pokreće vozilo sukladno odabranom modu vožnje. Za vrijeme kočenja akumulira energiju. Snaga je 100 kW (136 KS), a maksimalna brzina je 130 km/h u sva tri načina rada (Eco, Normal, Power). Treba napomenuti i kako je garancija na baterije osam godina, ili 160 000 km.

Dostupna su tri načina punjenja. Priključak za punjenje nalazi se na prednjem blatobranu ë-Jumpyja, a punjenje se odvija u načinu rada Park. Punjenje je dostupno na kućnom punjaču koji zahtijeva mod 2 kabel (za punjenje kod kuće ili na poslu), koji je kompatibilan sa standardnom 8A utičnicom, a kompatibilan je i s pojačanom utičnicom od 16A. Punjenje je moguće i na javnoj punionici koja zahtijeva mod 3 kabel te na superbrzim punionicama (kabel se nalazi u sklopu punionice).

Iz Citroëna napominju kako ë-Jumpy donosi svojim kupcima osobnu udobnost, udobnost u vožnji i udobnost na poslu. To je inkarnacija komercijalnog vozila u ë-comfort modu kroz njegove dodatne prednosti. Nema emisije štetnih plinova, nema buke i nula stresa. Vožnja u električnom modu s okretnim momentom koji je odmah dostupan, nema promjena brzine, što daje osjećaj fluidnosti pokretima. Upravljanje grijanjem/hlađenjem unutar kabine na daljinu znači da se grijanje/hlađenje može kontrolirati prije ulaska u vozilo. Unutar kabine ima puno mjesta za odlaganje stvari, ukupno je to gotovo 100 litara pretinaca.

Milan Bugarić
// PREMIJERA //
BROJNI ALATI ZA POMOĆ U VOŽNJI
Sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti, omogućuje smanjenje ozljeda putnika time što koči umjesto vozača zahvaljujući višenamjenskoj kameri smještenoj u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla. Pri brzini od 0 do 30 km/h sprječava sudar sa statičnim ili pokretnim preprekama ili s pješacima, a pri brzini višoj od 30 km/h smanjuje brzinu prije sudara.

Head-up zaslon u boji omogućuje vozaču da neprekidno gleda cestu i da u vidnom polju na prozirnoj ploči ima sve bitne informacije za vožnju (trenutačnu i preporučenu brzinu, postavljenu brzinu na regulatoru/limitatoru brzine, postavke navigacijskog sustava i upozorenje na opasnost od sudara). To je novost među vozilima tog segmenta. Tu je i pomoć pri kretanju na kosini, sustav upozorenja na neoprez vozača kamerom, sustav za upozorenje na nenamjeran izlazak iz voznog traka, koji upozorava vozača kada automobil prijeđe crtu.
OSIGURANA MAKSIMALNA UDOBNOST
Da bi se osigurala maksimalna udobnost, ë-Jumpy je opremljen oprugama promjenjive krutosti i amortizerima čija varijabilna tvrdoća ovisi o opterećenju vozila. Ovjes osigurava ë-Jumpyju precizno upravljanje, zadržavajući vrlo dobro prigušenje. Odlikuje se pojačanim Pseudo McPherson ovjesom na prednjoj osovini, sa šipkom protiv prevrtanja, i stražnjom osovinom s neposrednim vilicama, koja može nositi korisni teret do 1275 kg.

Zahvaljujući posebnoj pregradi i modularnom bočnom suvozačevu sjedalu u preklopljenom položaju, oslobađa ravnu podnicu, te omogućuje produljivanje tovarnog prostora za 1,16 m.