Novosti
HEDONIZAM JE NA ISTOKU

Nude turističke doživljaje, ali ih i sami žive svaki dan
Objavljeno 18. svibnja, 2020.
Iz turističkih agencija s Jadrana i iz Zagreba stiže velik broj upita o ponudi

Slavonija i Baranja posljednje dvije godine, prema podatcima e-visitora, postale su zanimljiva turistička destinacija jer kontinuirano raste i broj dolazaka i noćenja. Lani su tako turistički poduzetnici i djelatnici na području Osječko-baranjske županije zabilježili 233 tisuće noćenja, što je 15 posto više u odnosu prema 2018. godini kada su zabilježene 202 tisuće noćenja.

I broj dolazaka prošle godine u odnosu prema 2018. porastao je za 10,7 posto, a Osječko-baranjsku je županiju u prošloj godini posjetilo 111.196 turista. Rastao je broj noćenja na području gotovo cijele županije, a najatraktivniji gostima bili su Osijek i Baranja koji su ostvarili više od tri četvrtine noćenja na području županije. Turistička zajednica Osijek sa 132.000 noćenja lani je zabilježila rast od 18 posto, Đakovo devet posto, Bilje 14, Našice 20, Erdut 18, Draž 35, a Bizovac čak 247 posto. U dolascima i noćenjima prevladavaju domaći gosti sa 63 posto noćenja. Najvažnije strano tržište nam je Njemačka s 13.200 noćenja, slijede susjedne zemlje: Srbija, BiH i Slovenija. Velik porast broja noćenja bilježe gosti iz Bosne i Hercegovine, 41 posto, i Srbije, 18 posto.

Nema mirovanja
I ova, 2020. godina započela je obećavajuće rastom noćenja te ih je u siječnju bilo 30 posto više u odnosu prema siječnju 2019. U veljači se taj rast usporio, no i dalje je zabilježeno sedam posto više noćenja u odnosu prema prethodnoj godini. I onda stiže problem na globalnoj razini, pandemija koronavirusa koja je najsnažnije pogodila upravo turistički sektor. Zaustavljena su sva putovanja, zatvorene granice i cijeli je svijet zaustavljen u trenutku. U ožujku je to prouzročilo 60-postotno smanjenje broja noćenja u odnosu prema istom mjesecu 2019. godine, a u travnju 80-postotno. Ukupno, od 1. siječnja do 15. svibnja 2020. Osječko-baranjska županija bilježi 56-postotni pad u broju noćenja u odnosu prema istom razdoblju lani, kažu podatci e-visitora.

Međutim, tijekom pandemije COVID-19 djelatnici županijske i lokalnih turističkih zajednica nisu mirovali. To je vrijeme iskorišteno za pripremu novih promotivnih alata, kampanja, odnosno nastavka izgradnje sustava koji stavlja hedonizam u srce doživljaja koji nude Slavonija i Baranja te poziva na obilazak istoka Hrvatske s pomoću brenda "Head On East Croatia".

"Priča se o promjenama u ponašanju potrošača, kao i ukupnog tržišta. Jedna od prvih promjena koje smo primijetili jest okretanje dijela prodajnih kanala prema kontinentu koji je do sada bio relativno nezanimljiv turističkim agencijama. Tako smo u Turističkoj zajednici Osječko-baranjske županije primili i s velikim zadovoljstvom ‘servisirali‘ nemali broj upita o ponudi na razini destinacije od turističkih agencija iz Zagreba i s Jadrana. Velik broj inicijativa nastao je u kratkom vremenu koje se okreću upoznavanju cijele Hrvatske, s posebnim naglaskom na kontinent", kaže Ivana Jurić, direktorica Turističke zajednice Osječko-baranjske županije, dodajući da je ta turistička zajednica ovih dana lansirala kampanju na društvenim mrežama pod nazivom Hedonizam je na istoku! #HeadOnEastCroatia #VisitSlavonijaBaranja, kojom u suradnji s turističkim djelatnicima poziva na obilazak istoka Hrvatske.

Radni naziv kampanje je Slavonija-20, a glavni akteri su ljudi koji nude turističke doživljaje na istoku Hrvatske, ali ih ujedno i sami žive svaki dan. Videoisječcima u vlastitoj režiji "ambasadori" destinacije poput Tomice Đukića, chefa Hotela Osijek i hrvatske nogometne reprezentacije, gimnastičara svjetske klase Roberta Seligmana ili djelatnika Parka prirode Kopački rit predstavljaju kako provode svoje vrijeme do ponovnog posjeta gostiju. Nadaleko poznati Vladimir Škrobo Bajo poziva goste na Čvarak fest u Baranju objašnjavajući zašto čvarak od crne slavonske svinje nije crn, Tomislav Žajdlik iz Državne ergele Đakovo pokazuje pak kakav je privilegij raditi posao koji uključuje druženje s ždrebetom lipicanca, a turistički bloger Mario Jukić otkriva ljepotu riječnih plaža uz Dunav i Dravu. Poseban doživljaj života u skladu s prirodom predstavio je poznati fotograf Mario Romulić otkrivajuću svoju novu strast u proizvodnji domaće hrane i harmoniji koju nudi zeleni prostor. Svi oni zajedno pozivaju na otkrivanje istinskog hedonizma koji nude Slavonija i Baranja. Svaki gost koji je i jednom pohodio ovaj kraj, uvjerio se da ga domaćini daruju iskrenim osmijehom i toplom dobrodošlicom. Vrlo brzo uspostavlja se prijateljski odnos u kojemu se "divani" o lokalnim okusima, mirisima i bojama, o šarmantno usporenom ritmu svakog pojedinačnog užitka, o začuđujućoj suigri tradicionalnog i modernog. Stoga, put pod noge, smjer k istoku Hrvatske u susret hedonizmu!

"Riječ je u biti o prvoj fazi ove kampanje koja priča o ljudima koji čine destinaciju. Veseli nas uključivanje većeg broja turističkih djelatnika u sljedećoj fazi kampanje. Novi promotivni materijali Turističke zajednice Osječko-baranjske županije tako u fokus stavljaju aktivni hedonizam, zeleni hedonizam, kulturni hedonizam, hedonizam duha i, naravno, nezaobilaznu enogastronomiju kao neke od ključnih proizvoda na razini destinacije. Tako mijenjamo i diskurs o Slavoniji i Baranji u javnom prostoru", pojašnjava direktorica županijskog TZ-a Jurić najavljujući uskoro i provedbu dva europska projekta financirana preko Programa prekogranične suradnje Mađarska - Hrvatska.

Suradnja s Mađarskom
Prvi se bavi povećanjem tijeka informacija između medija i turističkog sektora u Osječko-baranjskoj županiji i mađarskoj Županiji Baranja, s naglaskom na promociju događanja kao velikom motivu dolaska. TZ je nositelj projekta, a partneri su Hrvatska samouprava Pečuh, Zsolnay kulturna četvrt Pečuh i Demokratska zajednica Mađara Hrvatske. Drugi projekt, čiji je nositelj Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu, bavi se razvojem vinskog turizma u prekograničnom području koji uključuje hrvatsku Baranju, Erdut i mađarski dio Baranje, te pozicioniranjem destinacije na vinskom i turističkom tržištu. Uz Turističku zajednicu Osječko-baranjske županije, partner je neprofitna tvrtka vinara iz mađarskog Villanya.

Sve te aktivnosti bilo bi iznimno teško realizirati bez jake podrške Osječko-baranjske županije i Odjela za turizam, kulturu i sport. Iznimno je važna podrška župana Ivana Anušića, koji je ujedno i predsjednik Skupštine Turističke zajednice Osječko-baranjske županije i koji je turizam odabrao kao strateški sektor za razvoj županije zbog velikog prostora za integraciju s poljoprivrednim sektorom, odnosno potencijalom koji nudi za plasman domaćih proizvoda, ali i doživljaja koji mogu ponuditi i obiteljska poljoprivredna gospodarstva. Ova nezdrava vremena upravo su skrenula pažnju na Slavoniju kao jednu od najvećih "vrijednosti" koje Hrvatska treba staviti u funkciju gospodarskog razvoja i održivosti ukupnog sustava. U tom smjeru ide i otkrivanje Slavonije i Baranje te cijelog istoka Hrvatske kao zanimljive i perspektivne turističke destinacije.

Tomislav Prusina
Ivana Jurić

direktorica Turističke zajednice Osječko-baranjske županije

Jedna od prvih promjena koje smo primijetili jest okretanje dijela prodajnih kanala prema kontinentu koji je do sada bio relativno nezanimljiv turističkim agencijama.
DOPRINOS BRŽEM OPORAVKU
“Turizam je bitna odrednica razvoja gospodarstva naše županije jer sjedinjuje i poljoprivredu i turizam. Kada govorimo o istoku Hrvatske, u svijesti gostiju je među prvim asocijacijama izvrsna gastronomija, domaća, tradicionalna jela koja ne mogu kušati drugdje u svijetu te vrhunska vina. Zdrava, ekološki proizvedena hrana i netaknuta priroda sve su više glavne odrednice turističke potražnje, a upravo to nudi istok Hrvatske. Iako je pandemija koronavirusa poremetila gospodarske trendove na globalnoj razini, a pritom je turizam ponajviše stradao, vjerujem kako će našu, jedinstvenu turističku ponudu novi gosti brzo prepoznati, a stari joj se brzo vratiti. Turizam je ujedno i gospodarska grana koja može izravno, ali i lancem vrijednosti u turizmu pridonijeti bržem gospodarskom oporavku. Posebnost ovog kraja je širina naše ponude, individualnost, a ne masovnost, što će u vremenu nakon pandemije tražiti turisti. Aktivnosti Osječko-baranjske županije usmjerene su prema promociji i pružanju upravo takve usluge”, kaže osječko-baranjski župan Ivan Anušić.
Možda ste propustili...