Zdravlje
ISTRAŽIVANJE: OMILJENI NAPITCI

Šest razloga zbog kojih je kofein zapravo koristan
Objavljeno 18. svibnja, 2020.
Dugotrajno konzumiranje kofeinskih pića može čak spriječiti pojavu astme

Kofein možemo konzumirati u energetskim napitcima, kavi, čaju ili energetskim kavama koje postaju sve popularnije, a mnogi od nas jednostavno ne mogu započeti dan bez kofeina. Već tisućljećima se zna da kofein ima sposobnost držati nas budnima, ali malo tko zna kakve sve druge koristi mogu imati pića koja sadrže kofein. Pogledajmo koje su to znanstveno dokazane, ali manje poznate prednosti kofeina.

1. Osvježava mozak i poboljšava njegov rad

Kao rezultat učinka koji ima na moždanu koru, kofein poboljšava razmišljanje, kognitivne funkcije i vještine asocijacije. Osim toga, blokira učinke adenozina u mozgu, spoja koji smanjuje aktivnost i budnost. Stoga, blokirajući adenozin, kofein proizvodi svoj učinak davanja energije.


2. Može vam pomoći izgubiti na težini

Povremena konzumacija ubrzava metabolizam za 5 - 25 %. Kofein se može naći u gotovo svim dodatcima za izgaranje masti. Pomaže tijelu da proizvede više topline, što znači da troši i više energije.


3. Poboljšava fizičku izdržljivost

Pića koja sadrže kofein, bez obzira na to jesu li kava, energetska pića, pakirana ledena kava ili čaj, podižu razinu adrenalina u krvi pripremajući mišiće na akciju; krvne žile se šire, ubrzava se rad srca dok rad mozga postaje intenzivniji.


4. Smanjuje rizik od depresije

Prema studiji medicinskog časopisa JAMA Internal Medicine, u kojoj su pregledali 50 tisuća žena, utvrđeno je da samo 120 mg kofeina tjedno može smanjiti šansu za razvoj depresije za 15 %. Dnevna potrošnja od 240 do 360 mg smanjuje rizik za 20 %.


5. Ublažava bol

Kofein pojačava učinke lijekova protiv bolova, što znači da vam je potrebna manja doza kako biste postigli iste rezultate.


6. Bori se protiv astme

Kofein proširuje bronhe u plućima. Dugotrajno konzumiranje kofeinskih pića može čak spriječiti pojavu astme. Kad se kofein metabolizira u tijelu, stvara se nusprodukt teofilin, tvar koja se obično koristi u lijekovima protiv astme. To znači da mala šalica kave ili napitak s visokim udjelom kofeina može pojačati rad pluća, no to ga ne čini nadomjeskom za lijekove protiv astme te biste trebali izbjegavati pretjeranu konzumaciju kofeina.

"Kofein ima mnogo korisnih učinaka, ali moramo biti oprezni oko našeg svakodnevnog unosa. Uz kavu, postoji više od 60 različitih vrsta biljaka, uključujući zrna kakaa, čaj i kola orahe, koje sadrže kofein ili aktivne sastojke slične strukture, primjerice teobromin. Kao što su utvrdile sveobuhvatne kliničke studije koje je provela EFSA (Europska agencija za sigurnost hrane) na više od 66.000 ljudi, ukupna dnevna konzumacija od 400 mg nije rizik za naše zdravlje. To znači otprilike 4-5 kava, kapučina ili energetskih pića od 250 ml dnevno. Međutim, moramo biti oprezni da ne prekoračimo 200 mg po obroku i da čekamo bar dva sata između pića bez kofeina", kaže dijetetičarka, dr. Judit Kovács, poznata stručnjakinja za zdravu prehranu djece i odraslih iz Mađarske.

Jasminka Knežević
Sam quam qui dolore dolore lam earibus dandis et esto dolupta illecta sum am eost, si blaborerit mi, si volecup
Možda ste propustili...

HRVATSKA IMA JEDINSTVENU KOMBINACIJU SUNCA, PRIRODE I POTENCIJALA ZA UZGOJ ZDRAVE HRANE

Imunitet-wellness - sunce, priroda i zdrava hrana savršene postavke za zdravstveni turizam

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

NAMIRNICE KOJE SU LOŠE ZA ZGLOBOVE

Hrana može pojačati simptome artritisa

2

POREMEĆAJI SPAVANJA JEDNI SU OD NAJČEŠĆIH U OPĆOJ POPULACIJI

Najčešći uzroci prekomjerne dnevne pospanosti su nesanica i opstruktivna apneja u spavanju

3

SRČANI SU BOLESNICI PODLOŽNIJI COVIDU 19

Krećite se, jedite zdravo i uzimajte svoju terapiju