Osijek
U ERI PANDEMIJE - NA DVA KOTAČA

U Osijeku i okolici biciklista i bicikala više je nego ikada
Objavljeno 13. svibnja, 2020.
Čini se da su građani u vrijeme pandemije shvatili kako je dobro, zdravo i komotno voziti se biciklom, kažu u Rogu Jomi

Dok većina trgovaca muku muči s prodajom proizvoda zbog smanjene potražnje u vrijeme koronakrize, a poneki ugostitelji još nisu načisto isplati li im se uopće otvarati pod uvjetima koje su im propisali epidemiolozi, prodavači bicikala i biciklističke opreme te servisi bicikala zadovoljno trljaju ruke jer im prodaja i potražnja za uslugama iz dana u dan neviđeno rastu. Iako je i u ona normalna vremena razdoblje od ožujka do lipnja za njih vrijeme kada imaju najviše posla i kada su najproduktivniji, ovo što se događa posljednjih mjeseci i za najveće je optimiste pravo iznenađenje.

Kako je to u stvarnosti izgledalo, najbolje su nam opisali u osječkoj specijaliziranoj trgovini bicikala i opreme Rog Joma čije se prodajno mjesto nalazi u samom središtu Osijeka, u Blok-centru.

Sve prodali
"S radom trgovine i servisa počeli smo 27. travnja i u roku od pet dana prodali smo sve bicikle koje smo imali u skladištu. Ljudi su strpljivo čekali u redu koji je u nekim trenutcima bio sve do Ulice Hrvatske Republike. Tražili su se i muški i ženski i dječji bicikli, gradski, brdski i BMX-ovi, jednostavno rečeno - sve što je bilo u ponudi. Čak i oni skuplji, iz viših cjenovnih razreda. Čini se da su naši sugrađani u ovo vrijeme pandemije shvatili kako je dobro, zdravo i komotno voziti se biciklom", kazao nam je djelatnik navedene trgovine.

Iako je Osijek poznat kao grad bicikala i u Hrvatskoj je sigurno među vodećima po broju onih koji ga voze, djelatnik Roga Jome ipak je bio pozitivno iznenađen.

"Ja ga vozim svaki dan i mogu s pravom reći kako nikada nije bilo toliko biciklista u gradu i okolici kao sada. Znam čak neke ljude koji nikada nisu sjeli na bicikl, a sada su ga i oni odlučili kupiti. Ljudi su vjerojatno u ova dva mjeseca uštedjeli nešto novca koji nisu imali gdje potrošiti te su se odlučili počastiti novim i kvalitetnijim biciklom", zaključuje napominjući kako je i web-shop odlično radio u vrijeme dok su trgovine bile zatvorene. "Na desetke bicikala slali smo svakodnevno na adrese kupaca", tvrdi zadovoljni trgovac dodajući kako se jednako dobro prodaje i sva biciklistička oprema, a uobičajeno za ovo vrijeme veliko je zanimanje i za uslugama servisa. "Ovo je uistinu nevjerojatno, u punom smo pogonu cijelo radno vrijeme i nema vremena za odmor, to više jer se moramo brinuti i o tome da se kupci u trgovini pridržavaju epidemioloških mjera", zaključio je mladić. Četiri, pa i pet puta većom prodajom od one u isto vrijeme lani pohvalio nam se i Slaven Getoš, vlasnik Extremesporta, jedne od najstarijih specijaliziranih trgovina i servisa bicikala u Osijeku.

Živnio i web-shop
"Rekao bih da su ljudi nakon vremena provedenog u izolaciji odlučili ipak više vremena provoditi u prirodi. To mi govore i prijatelji koji voze bicikle po tim predjelima, HGSS-ovci koji su iznenađeni koliko ljudi sreću po planinama i šumskim stazama te mjestima gdje ih nikada u tolikom broju nije bilo na biciklima. Čini se da su naši sugrađani ponovno otkrili bicikl i sve blagodati boravka u prirodi", uz zadovoljan osmijeh prepričava nam svoja iskustva unatrag dva mjeseca Getoš.

Tvrdi također da ga je iznenadio interes kupaca za online prodaju. "Web-shop smo pokrenuli unatrag dvije, tri godine, no online prodaja bicikala nije nam nekako zaživjela jer je kupcima uvijek bilo draže doći u trgovinu, vidjeti bicikle i poslušati dobar savjet. Tek sada, tijekom ove pandemije, građani kao da su otkrili čari internetske trgovine. Tako smo prodali uistinu velik broj bicikala, ali i biciklističke opreme. Zanimljivo, online prodaja se nastavila istim opsegom i nakon što je prije gotovo dva tjedna ponovno otvorena trgovina", kaže vlasnik Extremesporta. Tvrdi kako je cjenovni rang bicikala koji se najviše kupuju u Osijeku od dvije i pol do tri tisuće kuna. "To vrijedi za naše podneblje, no u posljednje se dvije godine ponovno vratio i trend kupovanja skupljih bicikala. U Osijeku to podrazumijeva one iz cjenovnog razreda od pet do šest tisuća kuna. Za Zagreb to pak znači kupnju bicikala po cijenama od devet ili deset tisuća kuna, u prosjeku naravno", pojašnjava Getoš.

Povećan je interes i za servisiranje bicikala. Čak toliko da su im već sada popunjeni svi termini do 15. lipnja te su zbog povećanog opsega posla morali stopirati i one brze servise kao što su promjena zračnica i zatezanje pedala.

Bicikli Škos obrt je za uslužne djelatnosti i trgovinu koji slovi za najbolji servis bicikala u Osijeku. Vlasnik Robert Škurla također potvrđuje da im se prodaja bicikala povećala za 20 do 30 posto u odnosu prema istom razdoblju prošle godine.

"Ovo su inače i u normalno vrijeme naša udarna tri, četiri mjeseca u godini kada imamo najviše posla. To je razdoblje u kojemu ostvarujemo od 70 do 80 posto ukupne prodaje i usluga tijekom godine, tako da nije čudno što su takve gužve", kaže Škurla dodajući kako se kod njih najčešće kupuju bicikli za u prosjeku dvije i pol i tri tisuće kuna.

Radi rekreacije i zdravijeg života ili sigurnijeg načina putovanja prodaja bicikala ubrzava se i u drugim europskim državama.

"Ljudi žele imati neovisnost", kaže Will Butler-Adams, izvršni ravnatelj tvrtke za sklapanje bicikala Brompton. "Mislim da je prodaja bicikla u Velikoj Britaniji vjerojatno povećana za oko 15 posto."

U međuvremenu londonska je radionica dvostruko prometnija "servisirajući starije bicikle za kupce koji pokušavaju izbjeći javni prijevoz ili samo traže posao", objavio je nedavno BBC.

Tomislav Prusina
POVEĆANA I PRODAJA RABLJENIH BICIKALA
U porastu nije samo kupnja novih bicikala, nego Osječani pokazuju sve veći interes i za nabavu rabljenih bicikala. Takva trgovina preko oglasnika cvjeta, a razumijete li se u bicikle ili imate nekoga tko zna prepoznati kvalitetu i vrijednost bicikla, na taj se način za pristupačnu cijenu može doći do vrijednog primjerka. Veća potražnja za biciklima potiče, međutim, i onu tamniju stranu odnosno krađe bicikala, kojih je u ovo vrijeme standardno veći broj. Stoga trgovci biciklima savjetuju građanima da u kalkulaciju za kupnju novog bicikla obvezno uvrstite i novac za kvalitetan lokot kako ne bi postali lakom metom kradljivaca. Jer, prilika čini lopova.
DOBAR PRIMJER SUBVENCIONIRANJA
Talijanska će vlada subvencionirati građanima kupnju novog bicikla ili električnog skutera s 500 eura (3700 kuna), objavila je ministrica prometa Paola De Micheli.

Mjera će biti dio stimulativnog paketa vrijednog 55 milijardi eura za pokretanje ekonomije. Subvencija će biti ograničena na stanovnike gradova s najmanje 50 tisuća stanovnika i cilj joj je potaknuti “zelenu mobilnost” nakon ukidanja mjera za suzbijanje pandemije. Ministrica je istaknula kako će zbog potrebe za socijalnim distanciranjem, koje će ostati na snazi, manji broj ljudi moći voziti autobusima i tramvajima, što će ih prisiliti da razmotre druge način dolaska na posao, poput vožnje biciklom.
trend
EUROPLJANI SVE ČEŠĆE NA BICIKLU
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike