Autoglas
KORONAVIRUS NOKAUTIRAO AUTOINDUSTRIJU U HRVATSKOJ

Prodaja auta u travnju pala za 87 % u odnosu prema lani
Objavljeno 12. svibnja, 2020.

Ono što se u travnju predmnijevalo, to se i ostvarilo. Pandemija koronavirusa i posljedično tome zatvoreni autosaloni rezultirali su katastrofalnom prodajom automobila u Hrvatskoj. Prema podatcima agencije Promocija plus, u travnju su u Hrvatskoj prodana samo 1084 nova putnička vozila, što je nevjerojatnih 87,4 posto manje nego u istom mjesecu prošle godine kada ih je prodano 8633, a od početka godine u Hrvatskoj je prodano 11.113 novih vozila, uz pad od golemih 46,5 posto u odnosu prema lani.

Od početka ove, za automobilsko tržište, kao i većinu drugih gospodarskih grana, vrlo teške godine, najviše novih putničkih vozila u Hrvatskoj prodao je Volkswagen, 1865. Slijedi Škoda s 1674 prodana vozila, treći je Renault (739), četvrta Dacia (652) i peti Hyundai (555). Što se tiče nesretnog travnja, najbolje je prošla Volkswagen grupacija (Volkswagen i Škoda) koja je uspjela isporučiti dio svojih flotnih vozila velikim kupcima. Do kupaca su stigla 204 Volkswagenova vozila te 193 Škode. Sve ostale marke u travnju nisu postigle 100 prodanih vozila. Renaultova prodaja vozila potonula je više nego dvostruko (82 vozila), a isto se može reći i za Daciu (69). Brojku od 60 prodanih automobila ostvarila je još samo Toyota (61). Fijasko je doživio Fiat koji je u travnju prodao samo četiri automobila (u ožujku 113). Drastičan pad je i kod Suzukija, što i ne čudi jer njihova vozila kupuju pojedinci. Suzuki je u ožujku prodao 176 automobila, a u travnju samo 26. Zanimljivo, Jaguar je ponovio osam prodanih vozila od ožujka, a u travnju su prodana i dva Tesle.

U travnju je najprodavaniji model bila Škoda Octavia s 84 prodana vozila, a slijede VW Golf (55), VW T-cross (32), koliko je prodano i Dacia Dustera. Od siječnja do kraja travnja ukupno je prodano 6468 novih putničkih vozila na benzinski pogon, što je udjel od 58,2 posto u ukupnoj prodaji, potom 3871 vozilo na dizelski pogon (udjel 34,8), 75 električnih auta (udjel 0,7 posto u ukupnoj prodaji) te 618 hibrida (udjel 5,6 posto).

Da su flotna vozila "zaštekala" u ovoj godini, najbolje se vidi po poziciji Požeško-slavonske županije, koja je na 17. mjestu poretka po regijama. Da su normalna vremena bez nesretnog koronavirusa, "PŽ" pločice bi bile na drugom i trećem mjestu, kao što i priliči poreznim registracijskim oazama. Osječka je regija na petom mjestu. Uz Zagreb, Rijeku i Split, ispred se ugurao i Šibenik.

Milan Bugarić
Možda ste propustili...