Autoglas
UX 300E NOVI PULEN LUKSUZNE MARKE

UX 300e, prvi Lexus na električni pogon
Objavljeno 12. svibnja, 2020.
Prvi potpuno električni Lexus nudi najbolju kvalitetu u klasi i 10-godišnje jamstvo (ili milijun km) na bateriju

Koristeći Lexusovo jedinstveno iskustvo u proizvodnji više od 1,7 milijuna elektrificiranih hibrida od 2005., novi UX 300e utjelovljuje kvalitetu i pouzdanost bez premca koje su glavni pečat ove marke. Nadograđujući svjetsku slavu u tehnologiji i trajnosti baterija, prvi potpuno električni Lexus posebno uživa u pogodnostima predvodništva te luksuzne marke u sustavima upravljanja baterijama, jedinicama za nadzor snage i elektromotorima.

UX 300e pogoni novorazvijena baterija visokog kapaciteta od 54,3 kWh koja daje doseg od 400 km prema normi NEDC, što odgovara ciljanom dosegu većem od 300 km prema normi WLTP. Smješten ispod poda putničke kabine i stražnjeg sjedala radi osiguravanja niskog težišta, litij-ionski baterijski paket s 288 članaka ostavlja dovoljno prostora i praktičnosti kakve očekujete od gradskog crossovera. Radi boljeg nadzora baterije i povećanja njezine trajnosti, senzori prate napon svakog članka i bloka, kao i temperaturu članaka. Zajedno s naprednim sustavom upravljanja baterijom (Battery Management System), rezultat je maksimalni iskoristivi kapacitet baterijskih članaka te produženi doseg vožnje.

Pouzdanost
Za UX 300e Lexus je razvio sustav zračnog hlađenja baterijskih članaka koji je sigurniji i lakši nego sustavi hlađenja vodom. Uz kruženje ohlađenog zraka unutar baterijskog paketa, moguće je postići stabilnost dobave energije iz baterije čak i pri velikim brzinama i tijekom opetovanog brzog punjenja. Radeći usporedno s klima-uređajem putničke kabine, taj sustav poboljšava performanse automobila, životni vijek baterije i djelovanje punjenja.

Pouzdanost je isto tako bila jako važna tijekom razvoja sustava grijanja baterija. Grijaći elementi ispod svakog baterijskog modula smanjuju utjecaj hladnog vremena na doseg vožnje osiguravajući raspoloživost pune snage od samog pokretanja. Konačno, radi postizanja dugog radnog vijeka bez poteškoća, baterijski paket opremljen je gumenim brtvama koje ga štite od vode i prašine.

10-godišnje jamstvo
na baterije
Kao mjeru povjerenja u svoju tehnologiju potpuno električnih vozila, Lexus nudi 10-godišnje (ili 1.000.000 km) servisno jamstvo na sve kvarove i smanjenje kapaciteta ispod 70 % glavne baterije u ovom baterijskom električnom vozilu (BEV), uz uvjet da se vlasnik pridržava redovitih provjera stanja predviđenih programom održavanja. Povrh jamstva na bateriju, vlasnik UX 300e uživat će i u pogodnostima trogodišnjeg jamstva na vozilo i petogodišnjeg (ili 100.000 km) pokrića za kvarove pogonskog sklopa.

Ultrakompaktni novi sklop prijenosa snage, u izvedbi s tri vratila i mehanizmom reduktora radi omogućavanja velikih brzina vrtnje elektromotora, omogućava najbolje performanse pogonskog sklopa u klasi i dodatno smanjenje buke. Radi povećanja trajnosti sklopa i postizanja vrlo mirnog rada, Lexusovi inženjeri uveli su poboljšanja kao što su poliranje površine zuba zupčanika, zvučnu izolaciju u pokrovu i optimirani sustav podmazivanja. UX 300e bit će u prodaji na odabranim tržištima u Europi do kraja ove godine.

Milan Bugarić
Elektromotor
Potpuno novi pogonski sklop u UX 300e sadrži elektromotor/generator velike snage (150 kW/204 KS) koji pogoni prednje kotače. Time automobil dobiva prirodni, a ipak oštar karakter prilikom ubrzavanja te postiže najveću brzinu od 160 km/h, a od 0 do 100 km/h ubrzava u vrlo kratkih 7,5 sekundi. UX 300e proizvodi se u Lexusovoj tvornici Kyushu, pri čemu proizvodnju nadgledaju proslavljeni takumi majstori. Slavni su po svojoj nenadmašnoj pažnji za svaki detalj i najvišim standardima, što čini svaki Lexus posebnim.
54,3

kWh isporučuje novorazvijena baterija isključivo za UX 300e
7,5

sekundi treba mu od starta do brzine od 100 km/h
Lexus UX 300e bit će u prodaji na odabranim tržištima u Europi do kraja ove godine