Autoglas
STARTAO 1985.

Nakon 35 godina otišao je u povijest Fire Fiatov motor
Objavljeno 12. svibnja, 2020.
Fire je legendarna pokrata za potpuno robotizirano izrađenu liniju motora

U četvrtak je proizveden posljednji kultni motor oznake FIRE grupacije FCA, a brojka je zaustavljena na 23.233.856 proizvedenih. Prvi takav motor, oznake Fire 1000, predstavljen je u Fiatu Unu 1985. godine i talijanskom proizvođaču dao je izuzetnu tehnološku i tržišnu prednost pred konkurencijom. U tada najmodernijem svjetskom pogonu za proizvodnju motora, Termoli, više od 90 posto radnji obavljalo se isključivo automatizirano, robotima.

U nekim segmentima proizvodnje udio robota bio je visokih 99 posto. Fire je igra riječi. Zapravo znači Fully Integrated Robotized Engine, ali i vatru, sugeriravši time performanse automobila u koje se ugrađivao. Osim toga što je bio poprilično življi od 903-kubičnog motora koji se prvo ugrađivao u Uno, novi način proizvodnje omogućio je da Uno Fire bude deset posto jeftiniji od dotadašnjeg. Imao je 30 % manje dijelova, trošak radne snage smanjen je za 40 %, vrijeme proizvodnje je prepolovljeno s 231,5 na 107,5 minuta i dnevno su ih proizvodili po tisuću u svakoj od triju smjene.

Redni četverocilindraš proizvodio se u atmosferskim i turboverzijama od 769 ccm (34 KS), 99 ccm (45, 60 i 77 KS), 1108 ccm (50 i 55 KS), 1242 ccm (60, 69, 75, 80 i 86 KS) i 1368 ccm (77, 90, 95, 105, 120, 130, 155, 170, 180 i 190 KS) i bio ugrađivan u niz modela marki Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Autobianchi, Dodge, Jeep, Ford i Tata. Iako su planovi za gašenje postojali odavno, tek sad je priča zatvorena. Fire motor predstavljao je povijest automobila u Italiji uspijevajući svladati sve dosadašnje tehnološke transformacije, sve do početka ideje o elektrifikaciji koja je sada u središtu pozornosti autoindustrije. Gašenje proizvodnje motora Fire svakako je povijesni događaj za Fiat i dolazi u vrijeme spajanja tog koncerna s francuskim PSA-om.

Zanimljiv podatak je i taj da su upravo Fiat i PSA u osamdesetima krenuli razvijati Fire, ali su Francuzi odustali zbog problema s financijama, a Fiat je zatim samostalno dovršio projekt. Tada je novi proizvodni pogon Fiatove tvornice Termoli 3 30. ožujka 1985. svečano otvorio Gianni Agnelli.

Mato Pavličević
// LEGENDA //
Nema zime jer nasljednik je tu
FIRE je i danas motor koji ne stoji loše među mnogo mlađim suparnicima. S druge strane, tijekom godina se vrlo malo promijenio i njegove mogućnosti došle su kraju. Ali ima i nasljednika: njegovo ime je FireFly, s tri ili četiri cilindra je i on zauzima njegovo mjesto kao klasična benzinska verzija ili uz uvođenje blagog hibridnog sustava od 12 volti.
Možda ste propustili...

TRI SERVISNE AKCIJE ZA ČLANOVE PROGRAMA VJERNOSTI

Odlična servisna ponuda Citroëna

NAKON SRPANJSKOG OPORAVKA

VW-ova prodaja pala u kolovozu