Novosti
AUTOCESTA KROZ BARANJU

Za dvije godine Slavonikom će se voziti i do Belog Manastira
Objavljeno 28. travnja, 2020.
Paralelno traje i projektiranje gradnje preostalih pet kilometara autoceste A5 do mađarske granice

Na novom mostu preko Drave kod Petrijevaca, koji će nositi ime 3. gardijske brigade Kune, u utorak je potpisan ugovor o nastavku gradnje dionice autoceste A5 od Osijeka, točnije, od mosta Halasica, do Belog Manastira, kao dijela međunarodnog koridora 5C.



 

Zajedničko financiranje


Tom, za Slavoniju iznimno važnom, činu nazočio je premijer Andrej Plenković sa suradnicima, koji je izrazio zadovoljstvo što je za taj projekt osigurano zajedničko financiranje Europske banke za obnovu i razvoj i Hrvatske banke za obnovu i razvitak te istaknuo da su kvalitetan rad svih resora te kontakti s upravom EBRD-a pomogli da se taj projekat realizira u iduće dvije godine.


"Zahvalio bio i županu Ivanu Anušiću što je od početka svoga mandata stavio naglasak na ovaj projekt, koji je važan za Osječko-baranjsku županiju, ali i za povezivanje koridora sjever - jug, jer koridor 5C povezuje Hrvatsku s Mađarskom i Bosnom i Hercegovinom. Mislim da će ova investicija pridonijeti gospodarskom rastu u Slavoniji. Ona se uklapa u orijentaciju da ova vlada Projektom Slavonija, Baranja i Srijem pruži razvojnu ruku Slavoniji i napravi iskorak koji će omogućiti da se Slavonija razvija jednako brzo kao i drugi krajevi Hrvatske - istaknuo je tom prigodom premijer Plenković.


Dodao je kako je zadovoljan i time što su ovaj posao, na međunarodnom natjecanju, izborile domaće tvrtke - lokalni Osijek-Koteks u partnerstvu s GP-om Krk.


Uz premijera potpisivanju je nazočio i Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture, koji je ocijenio kako je dobro da radovi na koridoru 5C napreduju i u vremenima krize zbog pojave koronavirusa.


"To je dokaz kako Vlada nije odustala od velikih infrastrukturnih projekata, među kojima su nastavak gradnje Pelješkog mosta, Istarskog ipsilona, koridora 5C, ali i velikih željezničkih projekata, ukupne vrijednosti više od 20 milijardi kuna", rekao je ministar, ocijenivši kako su ovi potpisi na ugovor korak k cilju da Hrvatska najbrže završi gradnju svoje dionice koridora 5C, koji se, u punoj duljini, od 702 kilometra, proteže od Budimpešte do Ploča. Prema njegovim riječima, gradnja autoceste na koridoru 5C u Hrvatskoj bit će dovršena do kraja 2023. godine. To je potom pojasnio Boris Huzjan, predsjednik Uprave HAC-a, koji je, u ime investitora, dakle Hrvatskih autocesta, potpisao ugovor s odabranim izvođačima. Naime, paralelno dok traje gradnja tih 17,5 kilometara do izlaza Beli Manastir, projektira se gradnja preostalih pet kilometara autoceste, od Belog Manastira do mađarske granice, a natječaj za izgradnju bit će raspisan sredinom iduće godine.


"Također, most na Svilaju, koji spaja Hrvatsku i BiH, potpuno je završen, očekuje se tehnički pregled, pa će sa završetkom tih radova na koridoru 5C, od Belog Manastira do granice s BiH, biti izgrađeno oko 85 kilometara punog profila autoceste", istaknuo je Huzjan.


Odgovarajući na novinarski upit o tijeku gradnje dionice ovog koridora duž Bosne i Hercegovine, ministar Butković je rekao kako je izgrađeno stotinjak od ukupno 340 kilometara. Na upit novinara, odbacio je nagađanja da projekt koridora 5C ima veze s predizbornom kampanjom, ocijenivši kako se on priprema već duže vrijeme, i čim su dobivene sve potrebne dozvole te zatvorena financijska konstrukcija, krenulo se u raspisivanje javnog natječaja i odabir izvođača radova.


Naposljetku, u ulozi domaćina, zadovoljstvo je izrazio i osječko-baranjski župan Ivan Anušić, kao prvo potporom premijera Plenkovića i Vlade RH da se ovaj projekt nastavi, odnosno dovrši kao puni profil autoceste, a potom i zato što je posao realizacije pripao lokalnoj tvrtki, Osijek-Koteksu, što je znak da će Slavonci i Baranjci koji su u njoj zaposleni imati osiguran posao, pa tako i plaću u sljedeće dvije godine.

Europska mreža


Radovi na gradnji dionice autoceste do Belog Manastira vrijedni su 443 milijuna kuna (bez PDV-a), a Zoran Škorić, predsjednik Uprave Osijek-Koteksa, istaknuo je kako se dovršetak gradnje planira do sredine 2022. godine, odnosno 24 mjeseca od dana početka radova. No ta se tvrtka već udomaćila na ovoj trasi - prvo je bila sudionik gradnje dionice od izlaza Osijek/Josipovac do mosta, a u posljednjih godinu dana angažirana je na gradnji infrastrukture mosta Halasica te sedam nadvožnjaka i putnih prijelaza preko trase autoceste, što će omogućiti nesmetano odvijanje prometa državnom, županijskom i lokalnim cestama dok se bude gradio kolnik autoceste do Belog Manastira. Tvi radovi, vrijedni 82 milijuna kuna, bit će završeni do kolovoza.


Financiranje dionice koja se počinje graditi osigurano je kreditom EBRD-a (51 posto) i HBOR-a (49 posto) u ukupnom iznosu od 107 milijuna eura. Kreditima će se, osim građevinskih radova, financirati i opremanje dionice, kao i nastavak gradnje i opremanje dionice do granice s Mađarskom.
Naposljetku, gledano u europskim prometnim okvirima i s razvojem europske prometne mreže podjelom na devet glavnih koridora, koridor 5C postao je dio sveobuhvatne TEN-T mreže.
Dario Kuštro

NOVI MOST PREKO DRAVE
Iako u utorak nije bio u prvom planu, ovo je bila još jedna prilika za predstavljanje dovršenog mosta preko Drave kod Petrijevaca. Most je ukupno dug 2,5 kilometara, od čega je 420 metara preko Drave. Sklop je u glavnom rasponu preko rijeke ovješeni, s dva dominantna pilona i simetričnim rasporedom. Sklop preko korita rijeke ima središnji raspon od 220 metara, kako bi se ispunili uvjeti plovidbe, odnosno osigurao plovni put širine 50 metara, a visine je 5,25 metara iznad visokog vodostaja Drave. Preostali dijelovi mosta su takozvani inundacijski vijadukti, koji su, stručnom terminologijom, projektirani kao prednapeti betonski sklopovi u polumontažnoj izvedbi, karakterističnog raspona od 35 metara.
Ivan Anušić

osječko-baranjski župan

NUŽNA JE I OBNOVA PROMETNE INFRASTRUKTURE

Završavamo bitan dio prometne infrastrukture za istok Hrvatske, koja će približiti jugoistok Europe Slavoniji, nas približiti jugu, kao i jug nama, istoku Hrvatske. Držim kako je to bitno jer na taj način prometno, gospodarski i na svaki drugi način krećemo onim smjerom o kojem smo puno puta govorili. A to je da treba obnoviti i ostalu prometnu infrastruktru, pa tu onda vidim i obnovu Zračne luke Osijek. A za razliku od dosadašnjih radova, pijesak koji će se koristiti za gradnju ove dionice autoceste bit će iz Drave, što do sada nije bilo omogućeno. No to će, opet gledano prometno, istodobno omogućiti i plovnost rijeke Drave, rekao je osječko-baranjski župan Ivan Anušić.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike