Autoglas
GOODYEAROVI STRUČNJACI SAVJETUJU

Zimske gume nisu za toplo vrijeme, skidajte ih s auta
Objavljeno 21. travnja, 2020.

Ovog proljeća brojnim su se vozačima planovi za zamjenu zimskih guma ljetnima poremetili zbog izvanredne situacije te se sezona zamjene guma pomaknula daleko u proljeće. Neki se vozači stoga sigurno pitaju bi li uopće ove godine "preobuli" svoje vozilo. Goodyearovi stručnjaci odgovaraju da je to jedina prava odluka ako žele osigurati pouzdanu, sigurnu i štedljivu vožnju u toplijim mjesecima.

Dnevne temperature u travnju već se približavaju onima u ljetnim mjesecima, asfalt je tijekom dana već uvelike ugrijan, stoga ne bi trebalo puno čekati s ugradnjom ljetnih guma, savjetuju u Goodyearu. "U vožnji u toplijim mjesecima ljetne gume pružaju očite prednosti u usporedbi sa zimskim gumama, jer su napravljene posebno za osiguravanje optimalne izdržljivosti ljeti. Naime, kod viših temperatura jamče bolju upravljivost i prianjanje te manju potrošnju goriva", istaknuo je Simon Brezavšček, voditelj tehničke podrške kupcima u Goodyearu za regiju Europa jugoistok.

Ljetne gume od zimskih se razlikuju i po vanjskoj strukturi i po kemijskome sastavu gumene smjese. Gazni sloj zimskih guma ima dodatne lamele koje osiguravaju bolje prianjanje na snijegu i ledu, a ljetne gume imaju veće i kruće blokove gaznog sloja, koji se u zavojima i pri kočenju manje savijaju. Opisani koncept ljetnih guma na višim temperaturama osigurava bolje prianjanje i upravljivost te kraći zaustavni put. Razlika u duljini zaustavnog puta između zimske i ljetne gume na temperaturi iznad 15 celzija može iznositi i do sedam metara u korist ljetne gume! To je gotovo petina zaustavnog puta suvremenog automobila od postignute brzine od 100 kilometara na sat do zaustavljanja.

Osim sigurnosne strane dobro je uzeti u obzir i troškovnu stranu. Uvjerenje da ćemo vožnjom na kompletu zimskih guma cijele godine uštedjeti novac pogrešno je jer će njihov životni vijek biti znatno kraći. Kod zamjene guma Goodyearovi stručnjaci također savjetuju da vozači koji ove sezone ne odluče kupiti novi komplet guma obrate pozornost na besprijekornost guma i pravilnu dubinu profila. Dubina žljebova mora biti dovoljna jer to znatno utječe na vozne karakteristike, a prije svega na sprječavanje akvaplaninga. Zakonski propisana minimalna dubina u većini europskih zemalja doduše iznosi 1,6 milimetara, ali u Goodyearu preporučuju da zbog spomenutog razloga gume zamijenite kad se dubina žljebova smanji ispod 3 milimetra.

Milan Bugarić
Možda ste propustili...

SLOM GLOBALNE POTRAŽNJE ZA AUTOMOBILIMA

VW odustao od tvornice u Turskoj

OTKRIVENE PRVE FOTOGRAFIJE

Nova Kia Carnival uskoro stiže