Mozaik
BOGATI I BAHATI

Vlasnici skupljih automobila manje mare za pješake
Objavljeno 8. travnja, 2020.
Što je auto luksuzniji, manje je šanse da će se vozač zaustaviti pješaku koji prelazi ulicu

Što automobil koji vozite govori o vašem ponašanju u prometu? Rezultati američke studije pokazuju da vlasnici skupljih i luksuznijih automobila vode manje računa o pješacima, posebice kad je riječ o muškarcima i osobama koje nisu bijelci.

Drugim riječima, što je automobil luksuzniji, manje je vjerojatno da će se vozač zaustaviti pješaku koji prelazi ulicu, piše portal Science Alert. Vozači skupljih vozila možda se osjećaju superiorno u odnosu na ostale sudionike u prometu i ne vide potrebu prilagodbe ostalima, smatraju znanstvenici sa Sveučilišta Nevada, u Las Vegasu, koji su svoja zapažanja objavili u časopisu Journal of transport and health. Osobe koje posjeduju manje skupe automobile možda više suosjećaju s pješacima, zaključak je studije.

Vozači općenito nisu pretjerano skloni zaustaviti se pješaku koji čeka na križanju, ili pješačkom prijelazu. Studija je pokazala da je među 461 vozačem čije su automobile stručnjaci pratili, samo njih 28 posto propisno ‘propustilo‘ pješaka. Grupa je znanstvenika tijekom istraživanja pratila dvojicu muškaraca, bijelca i crnca, i dvije žene, bjelkinju i crnkinju, dok su prelazili cestu u Las Vegasu. Koristili su pješačke prijelaze u luksuznome i u skromnijem dijelu grada. Događaji su snimani, a vrijednost automobila analizirana je naknadno. Pokazalo se da su vozači rjeđe davali prednost pri prijelazu ceste muškarcima i osobama koje nisu bijelci, nego ženama i bijelcima. Stručnjaci su ustanovili kako šanse da vozač stane pješaku i omogući mu prijelaz ceste opadaju za tri posto na svakih dodatnih 1000 dolara vrijednosti vozila.

Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije u prometnim nesrećama godišnje strada oko 1,24 milijuna ljudi, a među njima više od petine čine pješaci. Courtney Coughenour, voditeljica istraživanja i profesorica javnog zdravlja na Sveučilištu u Nevadi, rezultate smatra vrlo važnima za javno zdravlje, osobito s obzirom na činjenicu da su ozljede pješaka i njihovo preživljavanje niski čak i ako se nesreća dogodi pri manjoj brizini. Rizik od teških ozljeda pješaka na kojega je naletjelo vozilo u prosjeku iznosi 10 posto pri brzini od 26 km/h, 25 posto pri 37 km/h, 50 posto pri 50 km/h, 75 posto pri 62 km/h i 90 posto pri brzini od 74 km/h.

Hina
28

posto vozača propisno propuštaju pješake
1,24

milijuna ljudi godišnje pogine na prometnicama diljem svijeta
Vozači skupljih vozila, pokazala je studija, ne vide potrebu prilagoditi se ostalima
Možda ste propustili...

RADIO OSIJEK ORGANIZIRA MANIFESTACIJU, KOJA JE OVE GODINE DRUKČIJA

Memorijal Darka Paurića 1. lipnja, na radiju i internetu

NAKON DVA MJESECA ZASTOJA NAŠI FILMAŠI POČINJU SNIMATI

Brešan: Zbog novih mjera sve je sporije, skuplje i zahtjevnije

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

RADIO OSIJEK: DANAS XI. MEMORIJAL DARKA PAURIĆA

U trosatnom programu na radiju i internetu nastupaju brojne tamburaške zvijezde

2

ORGANIZATORI OBJAVILI NOVI DATUM

20. EXIT festival održat će se od 13. do 16. kolovoza 2020.

3

SELFIE IZ SOBE IVAN HULJIĆ, GLAZBENIK I PRODUCENT

Nadam se što manje zamišljati koncerte i što prije ih doživjeti