Autoglas
USPJEH

Šest Peugeota dosad su bili euro pobjednici
Objavljeno 7. travnja, 2020.
Tradiciju Peugeotovih modela 504, 405, 307, 308 i 3008, nastavio je model 208, koji je Europski automobilom 2020. proglašen u Ženevi

Peugeot 208, koji je 2. ožujka u Ženevi proglašen Europskim automobilom 2020., šesti je Peugeotov model koji je odnio ovu prestižnu nagradu. Nagrade su još dobivali SUV 3008 (2107. godine), kompaktna limuzina 308 (2014.), 307 (2002.), 405 (nagrađen 1988.) i 504 (1969.).

Novi Peugeot 208 ispunio je sve kriterije za osvajanje bodova. Tehnologija otvara put poluautonomnoj vožnji s posljednjim generacijom sustava pomoći u vožnji na najvišoj razini u segmentu. Novi pak e-208 nova je faza u svijetu električne mobilnosti. Uz domet od 340 km, 136 KS i okretni moment od 260 Nm, što mu omogućava mu da ubrza od 0 to 100 km/h za 8 sekundi, e-208 nudi živahan i poticajan užitak u vožnji, upotpunjeno s tri načina vožnje: Sport, Normal i Eco.

Prvu nagradu odnio je model Peugeot 504 sada davne 1969. godine. Jedinstven dizajn rezultat je uske suradnje između tvorničkog stilskog centra i Pininfarine, kojem dugujemo dizajn bočne linije, poznatog prelomljenog prtljažnika, dok je pak Centar za stil odgovoran za prednji dio, za koji je poznati talijanski dizajner rekao - odustavši od pokazivanja svog već pripremljenog projekta - da “ima oči Sofije Loren”. Rađen je od 1968. do 2005., a ukupno je proizvedeno 3.713.356 vozila.

Uspješan sportaš
Peugeot 405 premoćno je osvojio titulu Europskog automobila godine 1988. Čak 54 od 57 članova mu je dalo najvišu ocjenu. S estetskim značajkama sličnim modelu 205, 405 stavlja naglasak na užitak u vožnji i udobnost. Hvaljen i izdržljiv ovjes ugrađen je već i na izvedbama s početka game. Prisutne su i nove tehnologije, kao što je ABS i 1.9 turbo dizelski motor s 90 KS. Peugeot 405 je imao i izvedbu Mi16, pravi automobil snova u vremenu lansiranja. Njegovih 160 KS izvučeno je najučinkovitijom tehnologijom za motore tog vremena: četiri ventila po cilindru.

Upravo je za upravljačem izvedbe rally-raid coupé, izvedene iz limuzine, Ari Vatanen osvojio 1989. i 1990. reli Paris-Dakar. Mehanika tog modela utemeljena je na slavnom 205 Turbo 16. Vatanen je izvedenicom modela 405 T16, osvojio slavnu brdsku utrku Pikes Peak 1988. i 1989. Toga se svi sjećaju zahvaljujući filmu "Climb Dance", koji prati ovaj legendarni uspon.

Pored tih sportskih pobjeda, 405 je postigao i veliki tržišni uspjeh, s više od 5 milijuna prodanih primjeraka u svijetu.

Peugeot 307 predstavljao je savršen primjer novog kompakta 2002. godine, kada je taj visok i prostran obiteljski automobil stigao na tržište. Sjajan balans vrlina mu je donio, četrnaest godina nakon modela Peugeot 405, naslov Europskog automobila godine 2002.

Milijunska prodaja
Peugeot 307 se izdvajao od konkurencije svojom superiornom visinom, olakšavajući putnicima ulazak u vozilo. Njegov atraktivan i dinamičan vanjski dizajn uvelike je inspiriran je modelom Peugeot 206. Ima bolju prednju vidljivost, zahvaljujući velikom vjetrobranskom staklu. Njegova prostrana, funkcionalna i višenamjenska unutrašnjost inspirirana je svijetom monovolumena. Peugeot 307 bio je opremljen najčišćim dizelskim motorom tog vremena, sjajnim 2.0 HDi u izvedbi od 110 KS s filterom čestica.

Peugeot 307 pokrenuo je i politiku širokog raspona karoserijskih oblika: u ponudi su bile limuzine s 3, 4, i 5 vrata, SW (Station-Wagon) i CC (Coupé-Cabriolet), a ne smijemo zaboraviti ni 307 WRC, koji je naslijedio 206 WRC na Svjetskom prvenstvu u reliju 2004.i 2005. Više od 3,7 milijuna svih izvedaba modela Peugeot 307 prodano je u svijetu.

Marka Peugeot i svijet automobila ušli su u novo razdoblje 2014. godine. Modelom Peugeot 308 dizajneri i inženjeri dizajnirali su modernu limuzinu atraktivnog dizajna. Zahvaljujući novoj EMP2 platformi novi Peugeot 308 ima kompaktne dimenzije i lakši je od prethodnika (-140 kg), što je pridonijelo njegovu ponašanju i upravljivosti koja je prepoznata kao referenca u segmentu.

Kokpit novog 308, koji uključuje najnovije tehnologije, također je dizajniran kako bi omogućio novo intuitivno iskustvo u vožnji: kompaktan upravljač, head-up zaslon, visoku središnju konzolu i veliki 9.7” zaslon na dodir. Od svog lansiranja krajem 2013. prodano je 1.7 milijuna svih silueta modela Peugeot 308.

Pripremio: Milan Bugarić
3008, prvi SUV izabran za auto godine
Prvi nagrađeni SUV od osnutka nagrade 1964. je Peugeot 3008, i inovativna kombinacija dizajna, udobnosti i držanja ceste. Model 3008 predstavlja viziju Peugeot SUV segmenta, na tržištima na kojima je potražnja za ovu siluetu nezasitna. Ti su elementi bili presudni u proglašenju 3008-ice Europskim automobilom 2017. Vozilo je ujedno bila prilika za lansiranje nove generacije PEUGEOT i-Cockpit, te sustava “Amplify”. Peugeot 3008 ističe se svojim “off-road” kvalitetama, zahvaljujući funkciji Advanced Grip Control s pet grip funkcija, koje omogućuju prilagodbu svim vrstama podloge. Peugeot Sport je 2016. predstavio je 3008 DKR. S legendarna osvojena prva tri mjesta 2017., te najvišim trofejom na prijestolju 2018, Peugeot je upisao svoje ime na listu nagrada relija Dakar. Gotovo 900.000 modela 3008 prodano je diljem svijeta od njegova lansiranja u listopadu 2016.
Žiri COTY: skup europskih stručnjaka
Titula „Car of The Year” najpoželjnija je nagrada u automobilskoj industriji. Žiri se sastoji od 60 automobilskih novinara iz 23 europske zemlje. Riječ je o nagradi s najdužom tradicijom, koja se od 1964. dodjeljuje svake godine na Ženevskom salonu automobila. Broj predstavnika ovisi o veličini tržišta i značenju njegova automobilskog tržišta: Njemačka, Španjolska, Francuska, Italija i Velika Britanija imaju šest članova. Ostale zemlje su: Austrija, Belgija, Češka, Danska, Finska, Grčka, Irska, Luksemburg, Nizozemska, Norveška Mađarska, Poljska, Portugal, Rusija, Slovenija, Švedska, Švicarska i Turska.
Možda ste propustili...

ULAZE U VLASNIČKU STRUKTURU DVA PROIZVOĐAČA ELEKTRIČNIH VOZILA

VW u Kini ulaže 2,1 milijardu eura

Najčitanije iz rubrike