Zdravlje
NEKI TO VOLE VRUĆE

Sauna poboljšava cirkulaciju, otklanja umor
Objavljeno 6. travnja, 2020.
Sauna je nastala u Finskoj, odakle su je preuzeli svi narodi u Europi. Sastoji se od prostorije u kojoj se nalazi peć za zagrijavanje zraka i koja je sa svih strana obložena drvom. Temperatura zraka u sauni je 60 Celzijevih stupnjeva i viša. S obzirom na to da se topli zrak penje naviše, temperatura u sauni je različita na različitim visinama pa su tako postavljene i klupe za sjedenje. Druga prostorija je s tuševima te čini sastavni dio saune.

Pravilno korištenje saune podrazumijeva dva boravka u zagrijanoj prostoriji-sauni i dva tuširanja hladnom vodom, naizmjenično. Oni koji zbog bilo kojeg razloga ne podnose nagle promjene temperature, mogu se tuširati mlakom vodom. Boravak u zagrijanoj prostoriji-sauni trebao bi biti u trajanju od pet do 15 minuta. Početnicima se preporučuje da u sauni ne ostaju duže od pet minuta i da koriste samo niže klupe. Saunu ne bi trebali koristiti srčani bolesnici, kao ni oni koji imaju poremećaj cirkulacije. Najbolje je da se svakako prije prvog odlaska u saunu konzultirate s liječnikom. Sauna poboljšava cirkulaciju i izmjenu tvari u organizmu, pojačava znojenje, što pogoduje oslobađanju organizma od štetnih tvari ili toksina. Na taj se način koža čisti i postaje glatka i elastična. Sauna također opušta, osvježava i otklanja umor. Uz kontroliranu prehranu i vježbanje ima vrlo povoljan učinak pri mršavljenju jer ubrzava metabolizam. Međutim, nitko neće smršavjeti samo zbog korištenja saune. Istina je da se nakon boravka u sauni izgubi nešto težine, ali je to samo gubitak vode zbog znojenja, koji se vrlo brzo nadoknadi. Smatra se da redovita upotreba saune povećava otpornost organizma, posebice kada je u pitanju prehlada, te da olakšava reumatske tegobe. Najbolje je nakon saune povećati unos tekućine - vode ili čaja - i odmoriti se pola sata.

Boravak u sauni ima mnogo pozitivnih učinaka, no obvezno se prije prvog odlaska u saunu konzultirajte s liječnikom jer ona nije baš za svakoga. J.Kn.
Možda ste propustili...

SRČANI SU BOLESNICI PODLOŽNIJI COVIDU 19

Krećite se, jedite zdravo i uzimajte svoju terapiju

LIFESTYLE TEHNOLOGIJA U SLUŽBI ZDRAVLJA

Pametnim satom jednostavno pratite zdravlje

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

NAMIRNICE KOJE SU LOŠE ZA ZGLOBOVE

Hrana može pojačati simptome artritisa

2

POREMEĆAJI SPAVANJA JEDNI SU OD NAJČEŠĆIH U OPĆOJ POPULACIJI

Najčešći uzroci prekomjerne dnevne pospanosti su nesanica i opstruktivna apneja u spavanju

3

SRČANI SU BOLESNICI PODLOŽNIJI COVIDU 19

Krećite se, jedite zdravo i uzimajte svoju terapiju