Zdravlje
SAVJET PROLJETNI UMOR

Vitamini C i D za dobar imunitet na kraju zime
Objavljeno 6. travnja, 2020.
Manjak vitamina mogu pogoršati nedostatak vježbanja i nezdrava prehrana

Krajem zime zalihe vitamina u ljudskom tijelu se smanjuju, a u nekih ljudi mogu biti i potpuno potrošene. Taj nedostatak mogu pogoršati nedostatak vježbanja i nezdrava prehrana.

Upravo bi zbog toga bilo dobro da konzumiramo dodatne vitamine sada kada mnogi od nas osjećaju proljetni umor i kada nas napadaju razne bolesti. Sezonsko voće i povrće još uvijek nisu široko dostupni, što znači da čak ni uravnotežena prehrana ne može biti siguran način da svojem tijelu pružimo dovoljnu količinu vitamina. Naročito bismo trebali paziti da unosimo dovoljno vitamina C i D, kako bismo ojačali svoj imunosni sustav.

Vitamin C, poznat i kao askorbinska kiselina, ključan je za naše tijelo. Podržava normalno funkcioniranje imuniteta pomažući funkciji bijelih krvnih stanica. Ima antioksidacijski učinak, što znači da štiti od oštećenja koja prouzročuju slobodni radikali, a dokazano je da vitamin C poboljšava našu otpornost na infekcije. Taj je vitamin topiv u vodi, a to znači da ga naše tijelo ne može skladištiti i zato je važno pobrinuti se da ga redovito uzimamo. Dnevni preporučeni unos vitamina C je najmanje 80 mg, što se može povećati sve do 500-1000 mg dnevno tijekom razdoblja s nedostatkom vitamina i epidemija bolesti. Bilo bi teško nabrojiti sva korisna svojstva vitamina C jer sudjeluje u mnogim procesima u ljudskom tijelu. Danas ne uočavamo nedostatak, ali zbog smanjenog unosa vitamina C možemo biti osjetljiviji na bolesti sljedećih tjedana, pa se preporučuje da pazimo na prehranu i uzimamo dodatne količine ako je potrebno, savjetuje dijetetičar.

Vitamin D najvažniji je vitamin za potporu imunosnom sustavu. Istraživanja pokazuju da igra ključnu ulogu u aktiviranju naše otpornosti, što znači da oni s ispodprosječnom razinom vitamina D imaju veću vjerojatnost da će oboljeti od bolesti gornjih dišnih puteva i podložniji su zarazi određenim bolestima. Znamo da je 80 % naših potreba za vitaminom D zadovoljeno kad se proizvede u našoj koži kao rezultat kontakta sa suncem, ali 10-20 % naše potrebe za vitaminom D može se zadovoljiti uravnoteženom prehranom. Međutim, u većini slučajeva to nije dovoljno za osiguravanje optimalne razine vitamina D. Iako mnogi vjeruju u to, odlazak u salon za sunčanje nije zamjena za učinak proizvodnje vitamina D koji dobivamo od sunčanih zraka.

Prije nekoliko godina zdravstveni djelatnici izrazili su svoje zajedničko stajalište da do kraja zime velika većina Europljana može imati nedostatak vitamina D. Također se slažu da čak i zdrava, uravnotežena prehrana ne sadržava dovoljno vitamina D kako bi zadovoljila naše potrebe u posljednjim zimskim i prvim proljetnim mjesecima, pa bi tijekom tog razdoblja svi trebali uzimati vitamin D u obliku dodataka prehrani. Dobra je ideja imati vanjski izvor vitamina D, posebno u vrijeme kada nema puno sunca i kada moramo ostati u zatvorenom.

Jasminka Knežević
Zbog smanjenog unosa vitamina C možemo biti osjetljiviji na bolesti
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

NAMIRNICE KOJE SU LOŠE ZA ZGLOBOVE

Hrana može pojačati simptome artritisa

2

POREMEĆAJI SPAVANJA JEDNI SU OD NAJČEŠĆIH U OPĆOJ POPULACIJI

Najčešći uzroci prekomjerne dnevne pospanosti su nesanica i opstruktivna apneja u spavanju

3

SRČANI SU BOLESNICI PODLOŽNIJI COVIDU 19

Krećite se, jedite zdravo i uzimajte svoju terapiju