Osijek
PONOVNO SE PLAĆA PROVIZIJA!

Osječani uzalud čekali da plate račune bez naknade
Objavljeno 3. travnja, 2020.
Od srijede, 1. travnja, ponovno se za račune gradskih tvrtki plaća provizija, ali građani o tome uopće nisu informirani

Gradska je uprava, čini se, u najgorem mogućem trenutku otežala život svojim građanima, posebice onim najvjernijim puniteljima gradskog proračuna - zaposlenima i umirovljenicima. Naime, s posljednjim danom ožujka istekao je ugovoreni rok u kojemu su se uplatnice izdane od gradskih tvrtki - Vodovoda, Unikoma, Ukopa, pa i Grada Osijeka (za komunalnu naknadu) - plaćale na više mjesta bez naknade. Građani Osijeka do sada su među rijetkima u Hrvatskoj imali privilegij plaćati račune gradskih tvrtki na velikom i različitom broju platnih mjesta (Hrvatska pošta, kiosci Tiska, Konzum, Fina, samo kao primjer najdostupnijih) bez plaćanja provizije.

Samo tri mjeseca
Tu je obvezu od jeseni 2014. godine na sebe preuzeo Grad, odnosno spomenute tvrtke. Svi oni su plaćali proviziju u iznosu od 2,30 kuna po uplaćenom računu, kako bi, između ostalog, naveli korisnike na redovitije plaćanje za obavljene usluge. No kako je taj iznos na godišnjoj razini, kažu, narastao do ukupno tri milijuna kuna - u gradskoj su upravi zaključili kako im je to ipak previše. Ali početak primjene baš u ovom trenutku?! I to bez najave.

Naime, u prosincu prošle godine su, uobičajeno, objavili javni poziv zainteresiranim gospodarskim subjektima koji će biti spremni omogućiti građanima Osijeka plaćanje računa izdanih od Grada Osijeka, Unikoma d.o.o., Vodovoda Osijek d.o.o. i Ukopa d.o.o. bez naknade na svim svojim platnim mjestima, i to na području cijele Republike Hrvatske (dakle, tijekom ljeta se, primjerice, u Konzumu bilo gdje na Jadranu također plaćalo, na primjer za odvoz otpada, bez naknade). Samo umjesto na godinu dana, trajanje je ugovora ovaj put bilo predviđeno tek za tri mjeseca - siječanj, veljaču i ožujak. No, daleko je prosinac, a od tada nitko nije građane upozorio kakvu promjenu trebaju očekivati, pa su se mnogi neugodno iznenadili kada su nakon dugog čekanja u redu pred poštom platili i do dvadesetak kuna veći račun.

Dakle, onima koji su platili gradski račun 1. travnja i pri tome im je obračunana naknada od bar pet kuna po računu ponovno naplaćene provizije - to nikako nije bila prvotravanjska šala. Može se razumjeti namjera Grada Osijeka da vodi uravnotežene financije i da pokuša racionalizirati trošak koji nije malen, to više jer je gotovo pet godina davao tu povlasticu građanima, no pitanje je zašto odluku o prestanku nije jasno, otvoreno i prije svega na vrijeme iskomunicirao.

U najgorem trenutku
Ovako se ona dogodila u najgorem mogućem trenutku, u vrijeme epidemije koronavirusa i u trenutcima kada su brojni građani ostali bez zaposlenja ili bez primanja. Svi koji moraju paziti na svaku kunu ponovno su natjerani, na žalost, među njima ponajviše stariji sugrađani koji većinom ne koriste internetsko bankarstvo, da krenu od blagajne do blagajne gradskih tvrtki ako žele potrošiti manje. Ako Grad želi uštedjeti, nitko ne može zamjeriti građanima što jednako tako vode računa o svojim financijama, samo u vrijeme kada treba što manje boraviti izvan kuće i na mjestima gdje se ostvaruje kontakt to je zadnja stvar koju im je trebalo neočekivano prirediti.

Dario Kuštro
TRAJNI NALOG NAJJEFTINIJI
Oni koji imaju ugovoreno plaćanje trajnim nalogom plaćaju manji iznos provizije nego kada se plaća izravno na šalterima. Dakako, trajni nalog najveća je pogodnost naplatitelju jer jamči sigurnu naplatu u odabranom terminu. Ideja je da što više korisnika prijeđe na ovaj sustav plaćanja, pa će, primjerice, umirovljenici moći u sjedištima gradskih četvrti i mjesnih odbora potpisivati suglasnost za takvu vrstu plaćanja. Ali, opet ostaje pitanje - zašto im to netko nije na vrijeme dojavio? I kako sada, iz izolacije?
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana