Autoglas
E-BULLI USPJEH VOLKSWAGEN GOSPODARSKIH VOZILA

Električni bus spaja prošlost i sadašnjost
Objavljeno 24. ožujka, 2020.
Temeljen na restauriranom T1 Samba Busu proizvedenom 1966. godine, ima pogonski sustav najnovijih električnih vozila VW-a

Volkswagen Gospodarska vozila (VWCV) za svjetsku premijeru originalne poslastice e-Bullija planirali su sajam Techno Classica 2020. Kako je isti odgođen, a koronavirus se ne prenosi virtualno, preko mreže su sa svijetom podijelili detalje o njemu. Također su poslali važnu poruku za sve ljubitelje Bullija i električne mobilnosti: kombinacija vrhunskog klasičnog i visokotehnološkog električnog vozila bit će stvarno dostupna za kupnju. VWCV partner eClassics planira ponuditi opciju konverzije, ali i kompletno vozilo.

Sve je počelo s naizgled smjelom idejom o preinaci povijesnog Bullija u vozilo s pogonskim sustavom s nultom emisijom. U tu svrhu inženjeri i dizajneri VWCV-a formirali su konstruktorski tim zajedno sa stručnjacima iz odjela za pogonske sustave iz Volkswagen Group Components i tvrtke eClassics, specijalizirane za konverzije u električne automobile. Kao osnovu za budući e-BULLI tim je odabrao Samba Bus T1 proizveden u tvornici u Hannoveru 1966. godine, koji je do danas proveo pola stoljeća na cestama Kalifornije.

Jedna stvar bila je sigurna od početka: e-Bulli je trebao koristiti najnovije komponente sustava električnog pogona Volkswagen Grupe. Ovaj je plan sada realiziran, a predstavljeno vozilo služi kao primjer velikog potencijala koji nudi ovaj koncept. Četverocilindrični bokser motor od 32 kW (44 KS) ustupio je mjesto elektromotoru koji isporučuje 61 kW (83 KS). Usporedba samog učinka motora jasno pokazuje da konceptno vozilo ima potpuno nove pogonske karakteristike, jer je elektromotor gotovo dvostruko jači od bokserskog. Uz to, s maksimalnim okretnim momentom od 212 Nm, novi pogon pruža više nego dvostruko veću silu od izvornog (102 Nm).

Maksimalni okretni moment također je, kao što je tipično za električne motore, odmah dostupan. I to mijenja sve. Nikada prije nije postojao “službeni” T1 tako moćan kao ovaj e-Bulli. Tako on sad kombinira očaranost pogonskim sustavom s nultom emisijom i originalnim stilom klasičnog Bullija. Prijenos snage vrši se pomoću bezstupanjskog mjenjača (jedna brzina), čija je ručica sada smještena između prednjih sjedala. U položaju B vozač može mijenjati stupanj obnavljanja, tj. povrata energije tijekom usporavanja i kočenja. E-Bulli postiže najveću brzinu od 130 km/h (elektronički ograničeno). S originalnim pogonskim sustavom uspijevao je dogurati do 105 km/h.

Motor se napaja iz litij-ionske baterije kapaciteta od 45 kWh. Kao i u novom ID.3 i budućem ID.BUZZ-u, visokonaponska baterija smještena je u podu vozila. Putem sustava brzog punjenja bateriju je moguće napuniti do 80 posto snage za 40 minuta, dok je doseg nešto više od 200 kilometara. U usporedbi s T1 u vožnji je e-Bulli potpuno drugačiji. Podvozje je dodatno poboljšano i dotjerano, a dinamici dodatno pridonose multilink prednja i stražnja osovina zajedno s prilagodljivim amortizerima, novim sustavom upravljanja, i četiri ventilirane disk-kočnice.

Svi koji novi e-Bulli pronađu mogu ispuniti svoj san o posjedovanju T1 bez emisije u eClassicsu. Oni nude T1 konverziju zajedno s redizajniranim prednjim i stražnjim osovinama po cijeni od 64.900 eura.

Mato Pavličević
Moderna kabina
Kabina e-Bullija također je modernizirana. Novi brzinomjer izgleda kao originalni, a u njega je integriran digitalni zaslon. Mnoštvo dodatnih informacija prikazano je putem tableta integriranog u krovnu konzolu. Naravno, može se spojiti s pametnim telefonom, i putem Interneta moguće je dobiti informacije poput preostalog vremena punjenja, trenutačnog raspona, broju prijeđenih kilometara, vremena putovanja, potrošnje energije i oporavka. Glazba dolazi iz retrolook radija koji je opremljen vrhunskom tehnologijom.
64.900

eura cijena je novog električnog Bullija u Njemačkoj
200

kilometara doseg je e-Bullija s punom baterijom
Maksimalna brzina je 130 km/h i ona je elektronski ograničena
Možda ste propustili...

KATASTROFALAN REZULTAT S-PRESSA IZ INDIJSKOG MARUTI SUZUKIJA

Šok: Nula zvjezdica na crash-testu