Zdravlje
NAJBOLJI NAČINI ZA PREVENCIJU DEBLJINE

Moramo se više kretati i mijenjati životni stil
Objavljeno 21. ožujka, 2020.
Za rekreaciju na otvorenom nije vam potrebna nikakva posebna priprema

Iako se zbog pandemije koronavirusom preporučuje što manje izlaziti, to ne znači da je zabranjeno kretanje. A kako su otkazana sva društvena događanja i putovanja, jedino što preostaje je baviti se svojim mentalnim i tjelesnim zdravljem.

Jer neaktivnost izaziva različite zdravstvene probleme, smetnje i bolesti. Ona je razlog prekomjerne težine kod 65 - 85 posto slučajeva. Zbog toga imamo sve više različitih načina i pristupa u liječenju debljine i pretilosti, pa uopće ne čudi što je u prethodnom desetljeću stvorena cijela industrija i mnogobrojni popratni sadržaji povezani sa skidanjem tjelesne mase. U tom smislu, prema podatcima Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, 63 % muškaraca i 54 % žena u Hrvatskoj ima prekomjernu težinu, a pretilo ih je čak 20 %. Hrvatska se tako ubraja u “debele nacije”. Na neslavnoj ljestvici debelih država u Europi Hrvatska je na petom mjestu. Ispred nas su Malta, Grčka, Turska i Engleska. A bolesti koje prekomjerna težina prouzročuje su: dijabetes (90 % nastanka dijabetesa tipa 2 može se pripisati porastu tjelesne težine); hipertenzija i hiperlipidemija, kardiovaskularne bolesti itd. Tomu je tako jer su prekomjerna težina i pretilost posljedica velikog unosa hrane (kalorija), tj. jedemo više nego što nam je potrebno, a krećemo se minimalno, tj. ‘’živimo da bismo jeli’’. Odnosno sjedimo na poslu, sjedimo s mobitelom, sjednimo pred računalom, pred televizorom, u automobilu. Prema statističkim podatcima, fizički je neaktivno 83 % muškaraca i 95 % žena.

Da bismo to spriječili, moramo se kretati i postupno mijenjati vlastiti životni stil i iskorjenjivati loše navike. Prvi korak prema cjelovitom zdravlju ograničiti je unos ‘’praznih’’ kalorija te se što više kretati na otvorenom prostoru. U prvom slučaju, nakon što se donese odluka o mršavljenju, preporučujemo skidanje jedne od bezbrojnih aplikacija za pregled i evidenciju unosa kalorija i disciplinirano unošenje istih. Takve će zabilješke za prosječno debelog čovjeka biti najbolji i najpregledniji dnevnik vlastitih prehrambenih navika, čiji ukupni zbroj za neaktivne osobe nikada ne bi trebao premašiti 2500 kilo/kalorija po danu. Što se pak kretanja tiče, za zdravlje je važno što više žurno hodati, umjereno brzo trčati ili voziti bicikl. I druge vrste tjelovježbe su nužne i važne, ali ove gdje se krećemo ipak će nam omogućiti nešto sigurnije sagorijevanje od petsto do tisuću petsto kalorija dnevno. Uz sve, kretanje na otvorenom dat će nam osjećaj zadovoljstva i opuštenosti. Važno je reći da je kretanje na otvorenom blagotvorno za sve dobne, spolne i socijalne kategorije društva.

Dario Majetić
Primjerena obuća
Za rekreaciju na otvorenom nije potrebna nikakva posebna oprema i priprema. Možda se za početak treba usredotočiti na primjerenu obuću poput ergonomskih tenisica i udobnih hlača i majica primjerenih vremenskim okolnostima. I jednostavno izaći iz gradskih zidina u parkove, obližnje šume, uz rijeke ili na mnogobrojna namjenska mjesta i staze za aktivnosti na otvorenom. I sada dolaskom proljeća ne treba oklijevati, nego treba izaći van i uspostaviti kontrolu nad sobom i svojim zdravljem te iskoristiti sve blagodati koje nam osjećaj svježine na otvorenom pruža.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

RIZIK ZA ZDRAVLJE

Karcinomi štitnjače su “predijagnosticirani”

2

PANDEMIJA JE USMJERILA POZORNOST NA ZDRAVIJI NAČIN PREHRANE

Potrošači se u karanteni okrenuli povrću i pripremi zdravijih obroka kod kuće

3

LIFESTYLE TEHNOLOGIJA U SLUŽBI ZDRAVLJA

Pametnim satom jednostavno pratite zdravlje