Osijek
S DJELATNICIMA CRVENOG KRIŽA NA TERENU

Nesebična pomoć za sve građane u potrebi
Objavljeno 20. ožujka, 2020.
Crveni križ u Osijeku otvorio je telefonsku liniju za psihosocijalnu pomoć za sve građane koji se teško nose s ovom situacijom

Val dobrote koji se počeo širiti nakon pojave koronavirusa oduševljava sve one željne dobrih vijesti i toplih ljudskih priča, a jednoj takvoj svjedočila je i naša novinarska ekipa.

Otišli smo naime, na teren s nesebičnim djelatnicima Hrvatskog Crvenog križa u Osijeku, kojima je zadatak bio odgovoriti na potrebe jedne korisnice koja im se obratila telefonom te ih zamolila da umjesto nje obave odlazak u ljekarnu. Riječ je o Mariji, starijoj ženi iz Donjeg grada, koja živi zajedno s bolesnom i teško pokretnom majkom, a, uz to, i sama je narušenog zdravlja. Otvorila nam je vrata svoga doma sa zaštitnom maskom na licu i uz poštovanje preporučene udaljenosti. Iako inače nije korisnica humanitarnih usluga i ustanova, trenutačna ju je situacija, kaže, natjerala da se obrati za pomoć Crvenom križu.

"Ova mogućnost koju je ponudio Crveni križ jako mi mnogo znači jer sama ne mogu izlaziti iz kuće, bolesna sam, a imam i staru i bolesnu majku, pa mi svaka pomoć dobro dođe. Nazvala sam njihov broj telefona, objasnila da mi treba usluga odlaska u ljekarnu po lijekove i oni su se odazvali", podijelila je Marija i dodala da se iskreno nada kako će ova situacija uskoro završiti.

Veliku brigu o potrebitima iskazali su upravo djelatnici s kojima smo izašli na teren, Slavka i Adam, koji su, kažu, spremni odgovoriti na svaki poziv, a objasnili su nam i na koji način vode računa o svojoj i sigurnosti svojih korisnika.

"Pri dolasku u dom onih koji su nam se obratili obvezno nosimo zaštitne rukavice i maske i poštujemo preporučeni razmak, a svu opremu mijenjamo čim krenemo u trgovinu ili ljekarnu. Nakon povratka u dom korisnika ponovno uzimamo nove rukavice i maske, tako da za jednu intervenciju promijenimo nekoliko setova zaštitnog materijala, a također temeljito dezinficiramo službeno vozilo kako bismo svima osigurali maksimalnu zaštitu", objašnjavaju Slavka i Adam.

Ema Nenadić
190 VOLONTERA ŽELI POMOĆI STARIJIMA
Crveni križ svjestan je svoje uloge u ovim izazovnim trenutcima, kaže nam Martina Hećimović, zamjenica ravnatelja Hrvatskog Crvenog križa u Osijeku, i ističe kako novouspostavljeni telefonski broj za pomoć starijim i teško pokretnim sugrađanima odlično funkcionira. “Javljaju nam se korisnici kojima je potrebna pomoć pri odlasku u kupnju, a važno je naglasiti kako je to aktivnost koju provodimo, dakle, ne dijelimo humanitarnu pomoć, nego isključivo obavljamo nabavu namirnica i lijekova za starije sugrađane. Također, nužno je da oni izrade točan popis namirnica koje će naši djelatnici kupiti u najbližoj prodavaonici. U ovoj situaciji nam je najvažnija sigurnost i naših korisnika i naših djelatnika, pa veliku pozornost pridajemo korištenju zaštitne opreme i održavanju preporučene udaljenosti. Za sada sve odrađujemo s kapacitetom svojih djelatnika, međutim, pripremamo se i za veće potrebe, pa smo otvorili obrazac za iskaz interesa volontera, a u dva dana javilo nam se oko 190 osoba koje smo uvrstili u volontersku bazu i javit ćemo im se prema potrebi. Javili su nam se iz svih dijelova grada i općina na području kojih Crveni križ djeluje, na čemu im se od srca zahvaljujemo. Njih ćemo također dodatno educirati o svim mjerama opreza potrebnih pri izlasku na teren”, ističe Hećimović i objašnjava kako su za sugrađane kojima je potrebna psihološka pomoć u ovim trenutcima otvorili telefon za psihosocijalnu podršku. “Svi oni koji se osjećaju loše i žele to s nekim podijeliti, mogu se javiti na 099/529- 7100, gdje će im stručnjaci nastojati maksimalno pomoći”, zaključuje Hećimović.
Najčitanije iz rubrike