Novosti
SLAVONSKO-BARANJSKI UGOSTITELJI

O otkazima se još ne razmišlja, rješenje su odlasci na godišnji
Objavljeno 19. ožujka, 2020.
Sve do odluke Nacionalnog stožera civilne zaštite o strožim mjerama kojima bi se zaustavilo širenje koronavirusa domaći ugostitelji su bili na sto muka. Stožer je donio odluku o obustavi rada ugostiteljskih objekata koju su uglavnom i očekivali, no osječki ugostitelji kažu da je i neizvjesnost kojoj su bili izloženi ostavila traga na njihovom poslovanju, ali još više i u donošenju poslovnih odluka.


- Očekujemo mjere koje će nam pomoći da sačuvamo radna mjesta, to je bitno svima nama - kaže Bojana Piplica uime osječkog kafića "U zdravlje", koji ima četvero zaposlenih. Upozorava kako su mnogi kolege suočeni sa situacijom pada prometa već odlučili otpustiti zaposlenike, no da su imali pravovremene naznake kakve će Vlada RH mjere poduzeti, primjerice direktan poticaj kroz plaćanje minimalnih plaća, možda se na to ipak ne bi odlučili.


U restoranu "Crna svinja" u srijedu prijepodne samostalno su donijeli odluku da obustavljaju rad u idućih 30 dana. "Napominjemo da svoja vrata otvaramo čim nam to prilike dopuste, o čemu ćemo vas pravovremeno obavijestiti", izvijestili su na društvenim mrežama.


Već sada je jasno kako će nepovoljan utjecaj ova kriza imati i na kontinentalni turizam, jer, primjerice Osijek, koji je tradicionalno domaćin brojnih proljetnih kongresa, a svi odreda su otkazani. Slično je i u Baranji, hotel Patria, primjerice, već sada, približno mjesec dana otkako se koronavirus upetljao u život, bilježi gubitak.


- Zbog novih okolnosti mogu reći kako je naš gubitak gotovo pola milijuna kuna. Noćenja se otkazuju iz dana u dan, pa je brojka stigla do približno 500. Otkazuju se i vjenčanja. U hotelu radi 20-ak ljudi i svim silama trudit ćemo se da nitko ne dobije otkaz. Djelatnicima ćemo omogućiti korištenje godišnjih odmora, dok će dio ostati dežuran - priča Marija Vuko, voditeljica hotela, podsjećajući kako su početkom godine priveli kraju temeljitu obnovu hotela. U obnovu su, dodaje, uložili pet milijuna kuna.


Odluku o zabrani rada u srijedu su čekali i u restoranu vinariji Josić, koja je nedavno skratila radno vrijeme. Broj gostiju je, tvrde, sve manji. S dostavom obroka, koja je bila sastavni dio poslovanja, nastavit će karanačka Baranjska kuća, koja je na svojoj Facebook stranici objavila obavijest o skraćenom radnom vremenu. Njezin vlasnik, Vladimir Škrobo-Bajo, ističe kako je primjetan pad broja gostiju, a s njim se slaže i Sebastijan Lazar, voditelj vardaračkog restorana Citadela, koji tvrdi da je broj posjeta manji za približno 80 posto.


- Kod nas radi 25 djelatnika, od kojih 20 stalnih. O otkazima se ne razmišlja. Još uvijek tražimo model, a ako bude potrebno ljudi će ići na plaćeni godišnji odmor - kaže Lazar, izražavajući nadu kako sve neće dugo potrajati. I Vanja Ćosić, voditelj restorana Panon, u Kneževim Vinogradima, naglašava kako otkaza, za sada, neće biti, iako je gostiju manje.
- Kod nas ni inače a la carte ponuda nije uobičajena. Više primamo grupe, a baš maloprije jedna je otkazala. A takvih je bilo više - kaže Ćosić. I.Getto/D.Kuštro
BARANJA TRPI
Koronavirus u Baranji će velike štete donijeti turističkom sektoru. "Ova je godina na području pod ingerencijom TZ-a Baranja odlično počela, pa smo krajem siječnja i početkom veljače počeli bilježiti povećanje broja noćenja za 11 posto. No, od 10. veljače broj noćenja pao je za više od 60 posto", zabrinuto konstatira direktor TZ-a Baranja Matej Perkušić, dodajući kako mu se svakodnevno javljaju ugostitelji i vlasnici smještajnih kapaciteta s obavijestima kako im je promet pao na minimum te kako ranije ugovorene skupine naveliko otkazuju dolaske. Nastavlja kako je svjestan, kao i cijela baranjska turistička struka, da je riječ o neplaniranom problemu, ali se nadaju da ovakva situacija neće dugo potrajati.
Možda ste propustili...

POOŠTREN REŽIM I JER SU SLOVENCI LAGALI

Slovenija zaoštrava granični režim