Osijek
TRENING KOD KUĆE: POSVETITE 20 MINUTA SVOM ZDRAVLJU

Vježbajte svaki dan s Majom: Sad je važnije nego ikada pojačati imunitet!
Objavljeno 19. ožujka, 2020.
Riječ je o vježbama disanja i vježbama za zdravlje kralježnice

Fitness-centri i studiji za vježbanje zatvoreni su do daljnjega, no potreba za tjelovježbom zapravo je sada, zbog nužnosti da sačuvamo, pa i povećamo, svoj imunitet još važnija u vrijeme kada nam prijeti koronavirus. Stoga je Osječanka Maja Diklić Dačić, edukatorica i terapeutkinja, vlasnica Studija Eccentric, odlučila ne samo svojim klijentima nego i svim Glasovim čitateljima na našem portalu omogućiti besplatan pristup videu kojim nas sve želi potaknuti na redoviti trening kod kuće. Riječ je o videu u trajanju od dvadesetak minuta koji se sastoji od vježbi disanja i vježbi za zdravlje kralježnice. Maja poziva da svaki dan nađete tih dvadesetak minuta i posvetite ih svom zdravlju, sami ili s članovima svoje obitelji.


Niski intenzitet

Bez obzira na to jeste li vrhunski sportaš, rekreativac ili osoba koja inače uopće ne vježba, tjelesna aktivnost utječe na sve sustave vašeg organizma. Osobe koje redovito vježbaju imaju veći broj antioksidansa, niže razine kolesterola, bolje podnose stres, imaju bolju cirkulaciju krvi i bolju funkciju probavnog sustava, a sve navedeno podiže imunitet i čini ga otpornijim.

"Ne kaže se uzalud da vježbanje može zamijeniti sto lijekova, a ni jedan lijek ne može zamijeniti vježbanje. Naravno, u svemu treba imati mjeru i uvijek je dobro konzultirati stručnjake prije početka vježbanja kako bi ono ispunilo svoju funkciju unaprjeđenja zdravlja. Jedno od istraživanja pokazalo je kako su osobe koje tek počinju vježbati u visokorizičnoj skupini koja se može lako razboljeti, što objašnjavaju time što vježbanje nakratko ruši sustav imuniteta jer je stresno za organizam. Međutim, taj mali stres tjera naš organizam na adaptaciju, odnosno, isto kao što je mišić jači ako se izlaže malom stresu dizanja utega, tako se sustav imuniteta jača izlažući se malom stresu. Zato osobe koje redovito vježbaju imaju unaprijeđen sustav imuniteta. Kao što mišić slabi kada ne vježbamo, tako slabi i imunitet. Zato je važno da kada smo jednom počeli s vježbanjem, ne prestajemo. Ako želite da u ovo vrijeme epidemije koronavirusa podignete svoj imunitet, a prije niste vježbali, neka vaša tjelesna aktivnost bude niskog intenziteta, tako da nakon nje nemate upalu mišića", prenosi savjet Strahinje Kukića, kineziologa i nutricionista, stalnog suradnika Studija Eccentric, Maja Diklić Dačić.


Fokusirano disanje

Osječka trenerica ističe kako istraživanja vezana uz respiratorni sustav govore o brojnim benefitima fokusiranog disanja. "Nekoliko regija u mozgu povezano s emocijama, pažnjom i svijesti o tijelu bivaju aktivirane kada obraćamo pozornost na naše disanje. Zbog pretoplih prostora u kojima boravimo (grijanje, suhi zrak), procesirane hrane koju jedemo, nedovoljnog kretanja, premalo sna, puno stresa, slabog bavljenja tjelesnom aktivnosti, naše disanje postaje ubrzano i plitko, što utječe, među ostalim, i na naše emocije, ponašanje, imunitet. Ritmičnim, usporenim, tihim, laganim, disanjem u kojemu udah traje četiri sekunde, a izdah šest sekundi, dokazano je da utječemo na aktivaciju živca vagusa, jedinog živca koji potiče parasimpatički sustav, odnosno sustav tijela koji utječe na naše smirivanje, opuštanje i na taj način naš imunološki sustav radi bolje. No kako disanjem možemo utjecati na smirivanje našeg sustava, tako isto možemo ubrzanim, plitkim disanjem, zadržavanjem daha, disanjem na usta, utjecati na podizanje anksioznosti, uznemirenosti, lošijeg sna, slabljenja imuniteta. Stoga se u ovim danima trebamo posvetiti očuvanju našeg imuniteta dobrim snom, pravilnom prehranom te tjelovježbom u trajanju od 30 do 60 minuta dnevno", ističe Diklić Dačić, upućujući na svoj video:

 


Ističe kako je preporuka tijekom dana obratiti pozornost na svoje disanje, a posebno za vrijeme obavljanja tjelesne aktivnosti. "Tijekom dana neka vam dah bude spor, što nečujniji, lagan i dišite na nos, ne na usta. A za vrijeme tjelovježbe neka pokret prati vaš dah i brzina izvođenja vježbe neka bude usklađena s dahom. Kako bismo što više pomogli sugrađanima u održavanju imuniteta, odlučili smo podijeliti i vježbe disanja koje se mogu provoditi samostalno ili prije treninga te temeljne vježbe za zdravlje kralježnice, kukova i ramenog obruča. Preporuka je ove vježbe provoditi svaki dan, a nakon njih možete odraditi neki intenzivniji trening, ali samo ako ste već iskusni vježbač ili vam one mogu biti kao samostalni trening. Ako nakon njih provodite intenzivan trening, takav trening preporučujemo odraditi od dva do tri puta tjedno. No nemojte pretjerivati intenzivnim treninzima jer takvi treninzi utječu na kratkotrajno slabljenje imuniteta prije nego što ga ojačaju. Budite odgovorni, vježbajte pametno i čuvajte sebe i svoje bližnje!" poručuje Maja Diklić Dačić. Počnimo već danas!
Ivana Rab Guljaš

Plakat sa ilustracijama i tekstualnim opisom osam vježbi za kralježnicu možete pogledati OVDJE, ili ga u idućih 7 dana preuzeti OVDJE.

Maja Diklić Dačić

edukator i terapeut, vlasnica Studija Eccentric

U ovim se danima trebamo posvetiti očuvanju našeg imuniteta dobrim snom, pravilnom prehranom te tjelovježbom. Pogledajte video!
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

STOŽER OSJEČKO BARANJSKE ŽUPANIJE

U Osijeku umrla i peta zaražena osoba, novih troje oboljelih

2

PREPORUKA GČ NOVI GRAD:

Sjenicu za sada nemojte koristiti

3

DVOJE NOVOOBOLJELIH U OSJEČKO-BARANJSKOJ ŽUPANIJI

Anušić: U roku 48 sati otvaraju se vanjski dijelovi gradskih tržnica