Autoglas
ČETVRTA GENERACIJA

Imaju li zbog Audija A3, BMW i Mercedes razloga za strah?
Objavljeno 10. ožujka, 2020.
Tu je najmodernija tehnologija i provjereno dobri benzinski i dizelski motori

Posljednji od trojice njemačkih premium proizvođača predstavio je svojeg "igrača" za klasu gradskih automobila, koji bi novim izgledom i tehnologijom mogao pomrsiti račune A-klasi i Seriji 1. Nakon dugih osam godina na tržištu došlo je vrijeme za iskorak za Audi A3. Popularni kompakt posljednji je došao na red za obnovu.

Dizajn četvrte generacije je iznutra i izvana temeljito izmijenjen te doveden u korak s dizajnerskim izričajem tvrtke iz Ingolstadta. Iako sliči na sve ostale Audije, opet donosi nešto “svoje”, nešto posebno. U novi Audi A3 ugrađena je najmodernija tehnologija i provjereno dobri benzinski i dizelski motori. No detalji čine razliku. Može li nova, četvrta generacija Audija A3 preuzeti glavnu riječ u klasi premium kompaktnih automobila, pokraj novog Mercedesa A-klase i nove BMW-ove Serije 1?

Posvećenost detaljima očita je već izvana. Tu su potpuno nova svjetla, koja su izvedena u LED Matrix tehnologiji, a neodoljivo podsjećaju na ona u modelu Q3. Audi je tko zna koji put u poprilično jednostavan i “običan” dizajn ugradio nešto svoje, nešto što intrigira. Novi A3 ima jasan stav, široke “bokove” i malu visinu, sve ono što je potrebno za sportski izričaj u vožnji. Ima sve ono što je nužno da bi preuzeo sam vrh svoje klase. Četvrta generacija modela A3 je3 cm (4,34 m) duža i 3 cm šira od prethodne (1,82 m), uz jednaku visinu 1,43 metra. Modularna VW-ova platforma MQB ovdje je dovedena do sportskih proporcija, uz znatno veću prostranost interijera i dobru praktičnost (380 l obujma prtljažnika).

Tu je i opsežan popis sigurnosnih sustava na koje smo u Audiju naviknuli, a ovjes je potpuno izmijenjen i “digitaliziran”, a paket opreme S-Line donosi 15 milimetara niže podvozje i naglašeniji sportski dojam.

Motori koji prvi stižu u ponudu s novim A3 jesu 1,5-litreni TFSI benzinac sa 150 KS te provjereni 2,0-litreni TDI dizelaš sa 116 ili 150 KS. Oba motora u početku će se nuditi s prednjim pogonom, a 1,5 benzinac i sa sustavom isključivanja dvaju cilindara radi manje potrošnje u gradu. Cijena novog Audija A3, koji u prodaju stiže u svibnju, još nije objavljena.

Mato Pavličević
Potpuno digitaliziran interijer u Audiju A3
Interijer je potpuno digitaliziran. Ispred vozača nalazi se digitalna instrument-ploča dijagonale do 12,3 inča, a na središnjoj konzoli centralni zaslon na dodir okrenut prema vozaču i opremljen Audijevim MMI sustavom treće generacije. Novi model donosi i nove multimedijske opcije i sustave povezivanja s pametnim telefonima (kao i bežično punjenje).