Objavljeno 23. veljače, 2020.
Na Odjelu za fiziku Sveučilišta u Osijeku u subotu 1. veljače održana je 16. po redu Zimska škola fizike za učenike osnovnih škola u organizaciji Odjela za fiziku, Agencije za odgoj i obrazovanje, Županijskoga stručnog vijeća učitelja fizike Osječko-baranjske županije – Istok te podružnice Hrvatskoga fizikalnog društva u Osijeku pod pokroviteljstvom Osječko-baranjske županije.
Zimska škola fizike pruža učenicima priliku da sami uzmu aparaturu u svoje ruke i dožive fiziku na neposredan način, kroz igru, neopterećeni pogreškama i ocjenjivanjem. Cilj je škole pobuditi kod učenika zanimanje za fiziku i prirodne znanosti te da za svoj studij i životni poziv odaberu STEM područje. Na Zimskoj školi sudjelovalo je oko stotinu učenika sedmih i osmih razreda i četrdesetak učitelja. Tema radionica za učenike sedmih razreda bilo je trenje, a tema za učenike osmih razreda bio je elektromagnetizam. Radionice su pripremili nastavnici Odjela za fiziku, a vodili su ih studenti Odjela za fiziku pod vodstvom nastavnika osnovnih škola. Na taj su način i budući nastavnici, a današnji studenti stekli vrijedno iskustvo u radu s učenicima, ali i osmišljavanju i izvođenju pokusa koji su dio nastave fizike. Usporedno su se održavale i radionice za učitelje: Potreba fotografije u nastavi fizike voditelja Matka Babića, prof., te Znanstveno obrazovanje od rane dobi voditelja doc. dr. sc. Dalibora Paara s PMF-a u Zagrebu. Naglasak je bio na nastavi utemeljenoj na pokusima, a prikazano je i jedno moguće rješenje trenutačnog problema: priručni set koji je razvijen u Brazilu s više od stotinu pokusa iz svih područja fizike koji olakšava učiteljima realizaciju suvremene nastave fizike. Nakon završenih radionica organiziran je kratak okrugli stol za učitelje s osvrtom na upravo održane aktivnosti i planovima za iduću godinu. Kao i svake godine do sada, učenici su bili zadovoljni što su im otkrivene neke nove situacije u kojima mogu primijeniti znanja iz fizike, a nastavnici su školu napustili bogatiji za nove ideje koje mogu primjenjivati u nastavi.
Denis STANIĆ