Ekonomija
VELIKI POTENCIJALI ZA DALJNJI RAST

Organska potrošnja u neprekidnom porastu
Objavljeno 13. veljače, 2020.

Hrvatska gospodarska komora već dvanaestu godinu zaredom organizira zajedničko sudjelovanje hrvatskih proizvođača na svjetskom sajmu ekoloških prehrambenih proizvoda Biofach 2020, koji se održava od 12. do 15. veljače u Nürnbergu te pritom sufinancira troškove izlaganja. Na ovom sajmu tri i pol tisuće izlagača je iz 111 država svijeta. Riječ je o 31. izdanju sajma koji prati globalni rastući trend ekološke proizvodnje, šireći iz godine u godinu svoje izložbene površine te primajući sve više posjetitelja.


"Hrvatska ima velike potencijale za daljnji rast ekološke proizvodnje. Rastuća potražnja na domaćem i EU tržištu te rastuća turistička potrošnja otvaraju nove mogućnosti za povećanje ekološke proizvodnje u biljnoj proizvodnji i stočarstvu te u preradi‘‘, istaknuo je potpredsjednik HGK-a za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević. Ove se godine predstavlja sedam domaćih izlagača – proizvođača ekoloških proizvoda - te strojeva i opreme za prehrambenu industriju: Bogadi, Galleria Internazionale, Herbas, Jan Spider, PIP, Vegeteriana i Zlatna Šoltanka. "Organska je potrošnja u neprekidnom porastu, stoga smo mi kao proizvođači prepoznali taj trend i u skladu s time povećali proizvodne kapacitete organskih proizvoda, a Biofach je idealno mjesto za otvaranje tržišta i nalaženje novih poslovnih partnera. Budući da je proizvodnja ljekovitog bilja i čajeva dosta specifična, sudjelovanje na ovakvom sajmu pruža prednost u našoj industriji‘‘, rekla je Martina Gruić iz Jan Spidera, tvrtke koja 60 posto proizvodnje izvozi, a Biofach ne zaobilaze već 13 godina. "Sajam ponajprije koristimo za susrete s inozemnim partnerima, no isto smo tako imali pozitivno iskustvo lansiranja organskog brenda čajeva te smo na Biofachu ostvarili prve kontakte i otvorili tržište Japana, Slovačke, Mađarske i Malte‘‘, kaže Gruić.

Tvrtka Bogadi, iako još uvijek nema količine za izvoz na velika tržišta te zasad izvozi 20 posto proizvodnje u Mađarsku, Francusku i Luksemburg, drugi put sudjeluje na sajmu. "Mi smo mlada tvrtka na tržištu s ponudom proizvoda koja je u razvoju. Količine i kapacitete proizvodnje za velika tržišta dostići ćemo tijekom dvije godine. Predstavljamo se i povezujemo sa stranim partnerima. Biofach je sajam ekoloških proizvoda i posjetitelji i izlagači žive prema nekim ekološkim načelima. U takvoj se atmosferi osjećamo prihvaćenijima i shvaćenijima. Dijeljenje istih interesa i stajališta ubrzava proces nekog ‘upoznavanja‘ i već se na prvu stječe uzajamno poštovanje i povjerenje, što je ključno u svakom poslu‘‘, rekao je Boris Bogadi. Površine pod ekološkom proizvodnjom u EU-u znatno rastu iz godine u godinu – u posljednjih su se deset godina povećale za 70 posto. Udio vrijednosti maloprodaje ekoloških proizvoda u ukupnoj vrijednosti maloprodaje prehrambenih proizvoda u EU-u procjenjuje se na oko pet posto, uz prisutan trend rasta. Z.Rupčić

Površine pod ekološkom proizvodnjom u Europskoj uniji u posljednjih su se deset godina povećale za 70 %
Možda ste propustili...

RECIKLIRAJMO ZA ZEMLJU - I MALE PROMJENE IMAJU VELIK UTJECAJ

Tehnologija i odgovorno poslovanje ruku pod ruku

DODIJELJENA ZLATNA KOŠARICA 2024. ZA NAJBOLJA OSTVARENJA

Podravka najbolji proizvođač

Najčitanije iz rubrike