Cilj: Manje od 213 poginulih u 2020.
Objavljeno 11. veljače, 2020.
Iako je prošla godina s 297 poginulih u prometnim nesrećama, prema podatcima MUP-a, bila najbolja u posljednjih 60-ak godina, otkad se sustavno prate prometne nesreće, Hrvatska je još daleko od glavnog cilja, prema kojemu do kraja 2020. ne bi smjelo biti više od 213 poginulih, rečeno je na konferenciji o sigurnosti cestovnog prometa. Konferencija "Ostvarenje cilja Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa 2011.– 2020. – vizija ili realnost" održana je u ponedjeljak u organizaciji Fakulteta prometnih znanosti i Ministarstva unutarnjih poslova.
Potpredsjednik Vlade i ministar unutarnjih poslova Davor Božinović rekao je novinarima nakon konferencije da su rezultati Nacionalnog programa vidljivi jer su u 2019., kad se gleda niz od posljednjih 60-ak godina, napravljeni kvalitetni pomaci u svim segmentima. Dodao je, međutim, da u potpunosti ne mogu biti zadovoljni dok ljudi i dalje ginu. No zadovoljan je što je lani postignuta sinergija svih koji se bave sigurnošću u prometu, kakve nije bilo dosad.
Profesor s Prometnog fakulteta Željko Marušić smatra da će teško biti ostvariti cilj prema kojemu do kraja 2020. ne bi smjelo biti više od 213 poginulih, pa se zalaže za promjenu strategije, izvjesnost kažnjavanja vozača i manje poreze na sigurne automobile. "Najvažnije bi bilo da shvatimo da je izvjesnost kažnjavanja najveći problem u Hrvatskoj. Naime, naši vozači kad odu u Sloveniju ili Austriju voze bitno drukčije, ne zbog edukacije, ne zbog toga što su ceste bolje, jer su naše autoceste među najboljima, nego zato što je izvjesnost kažnjavanja u Sloveniji, posebice u Austriji, sto puta veća", rekao je. "Sustav mora vrednovati one koji voze kvalitetno i prema propisima, međutim, ako uz to država višestrukim porezima enormno naplaćuje sigurna vozila, to pokazuje da nema pameti u sustavu jer mi trebamo subvencionirati sigurna vozila koja spašavaju živote, a ne da stimuliramo građane da kupuju stara i nesigurna vozila", kazao je Marušić.
H