Osijek
SPOR OKO LOKACIJE

Željezničari žele parnu lokomotivu bliže kolodvoru
Objavljeno 11. veljače, 2020.
Lokomotiva je u vlasništvu HŽ-a, to je ona, podsjećamo, koja je bila izložena uz hotel Mursu

Krajem ove godine obilježit će se 150. obljetnica dolaska prvog vlaka u Osijek. Namjera je obilježiti ju postavljanjem parne lokomotive u javni gradski prostor. Hrvatske željeznice darovale su lokomotivu, Grad Osijek, u vrijednosti od 300 tisuća kuna, projektnu dokumentaciju i uređenje lokacije, a uključila se i Osječko-baranjska županija iznosom od 50 tisuća kuna. No može li ipak sve završiti na slijepom kolosijeku? U pitanju je, naime, odabir lokacije na koju bi trebalo postaviti parnu lokomotivu. Grad Osijek predvidio je za to čistinu između željezničkog i autobusnog kolodvora. No članovi Kluba željezničkih umirovljenika izrazili su nezadovoljstvo - oni se zauzimaju za lokaciju bliže željezničkom kolodvoru, odnosno uz južno pročelje zgrade Gutmanova kolodvora, ispod nathodnika.

Okupili su se stoga jučer na tome prostoru kako bi zatražili i javnu podršku. Do srijede će, naime, skupljati potpise na peticiju kako bi se lokomotiva postavila na tu, prema njima, primjereniju, lokaciju.

Zvonko Ćurak, predsjednik Kluba željezničkih umirovljenika, upozorio je da je "gradska" lokacija neprimjerena, to više što bi u budućnosti između predviđene lokacije za staru parnjaču i kolodvora mogla niknuti zgrada (privatnog investitora), koja bi posve zaklonila pogled na lokomotivu.

- Tako bi se izgubila vizualna komunikacija između lokomotive i željeznice. Osim toga, naša lokacija, bliža kolodvoru, ima višestruke prednosti, između ostalog, bio bi osiguran i stalni nadzor željezničkih službi - upozorio je Ćurak. Poručuju - ako Grad Osijek ne prihvati prijedlog, bit će grublji i zauzet će se za to da lokomotiva napusti Osijek. Lokomotiva je u vlasništvu HŽ-a, to je ona, podsjećamo, koja je bila izložena s istočne strane tadašnjeg hotela Mursa.

Dario Kuštro
U OBNOVU ĆE I KOLODVORSKA ZGRADA
Definitivno će u obnovu i kolodvorska zgrada, prema određenim saznanjima, vratit će joj se izvorni izgled - fasadna cigla, što bi značilo da će biti skinut sadašnja, dotrajala žbuka. Osječka kolodvorska zgrada jedan je od mnogih tipskih kolodvora sagrađenih u vrijeme Habsburške Monarhije, a u mnogim su gradovima zbog toga te zgrade sačuvane kao industrijska baština. Klub željezničkih umirovljenika također će u obnovljenoj zgradi tražiti prostor za svoj postav - naime, u posjedu je brojnih izložaka iz povijesti osječke i slavonske željeznice. Tako i o dolasku prvog vlaka.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike