Osijek
REAKCIJE NA NOVE UNIKOMOVE UPLATNICE

Isti broj odvoza i kanta, a računi su viši. Zašto?
Objavljeno 11. veljače, 2020.
Unikom: Bilo je puno onih koji su platili račun nakon 15. prosinca

Nakon što su prošlog tjedna na adrese Osječana počele stizati Unikomove akontacijske uplatnice za prvu polovinu 2020. godine, temeljene na predviđenom broju mjesečnih odvoza otpada, a s njima i razlikovne uplatnice, na kojima je prikazan dug iz prethodnog razdoblja, iznad glave većeg broja građana pojavili su se upitnici.



Uplatnice na 0 kuna?

Neki od njih ostali su zatečeni neobično niskim iznosom duga, od jedne ili nekoliko lipa, a korisnici koji nemaju duga Unikomu ili su preplatili uslugu odvoza komunalnog otpada pitaju se zbog čega su uopće dobili uplatnicu s iznosom od nula kuna.


Unikom se ubrzo obratio priopćenjem za javnost. Uplatnice s malim iznosom duga obrazlažu time što su "dug korisnicima usluge zakonski dužni prikazati, neovisno o tome je li riječ o jednoj lipi ili nekoliko stotina kuna".


Na pitanje i primjedbu nekih građana zašto dug od nekoliko lipa nije dodan iznosu prve iduće uplatnice, jer su troškovi printanja uplatnice, papira i transakcije viši od iznosa na samoj uplatnici, iz Unikoma poručuju da je to pogrešna pretpostavka, jer je uplatnica sastavni dio papira na kojem se nalazi obračun za prethodno razdoblje, koji je Unikom dužan poslati svakom korisniku, čak i onim korisnicima koji nemaju nikakvog duga.


"Želimo odgovoriti i građanima koji su predložili da dug iz prethodnog razdoblja dodamo iznosu prve sljedeće akontativne uplatnice. To nismo u mogućnosti učiniti jer su stavke duga iz prethodnih razdoblja i naplate zateznih kamata kategorija koja korisnicima ne smije biti poslana na istoj uplatnici s akontativnim iznosom. Naglašavamo kako je ovdje riječ o zakonskoj obavezi prikaza duga u bilo kojem, pa i najmanjem, iznosu te da nam nije bio cilj unositi nemir među korisnike. Napominjemo i kako se iznosi duga iz prethodnog obračunskog razdoblja, zbog pojednostavljenja plaćanja, mogu dodati iznosu prve akontativne uplatnice koji će korisnici uplatiti (u slučaju plaćanja na blagajni Unikoma ili mobilnim/internetskim bankarstvom, kako bi se izbjeglo plaćanje naknade za plaćanje transakcije)."


Među korisnicima ima i puno onih koji su dobili uplatnice s dugom iako su otpad iznosili točno onoliko puta koliko su i ugovorili. Konkretno, osoba čiji su nam podatci poznati plaćala je za četiri odvoza mjesečno 58,39 kuna, ali je unatoč činjenici da ugovoreni broj odvoza nije premašen ili smanjen dobila razliku od 57,43 kune.


- Treba vidjeti kada je ta osoba platila račun. Ako je to bilo nakon roka dospijeća, koji je bio 15. siječnja, a nama je obračun išao 16. siječnja, automatski je u dug za prethodno razdoblje ušao i račun za prosinac. Takvih je slučajeva bilo puno, sudeći po broju upita koje imamo ovih dana - objašnjava Vjeran Marijašević, voditelj komunikacija tvrtke Unikom.
Prosjek odvoza

Tu se pak postavlja pitanje što je s onim korisnicima koji plaćaju trajnim nalogom, na vrijeme, a ipak su dobili uplatnice s dugom. Nekima je pak iznos novih akontacijskih uplatnica povećan.


- Nove uplatnice formirane su na način da se uzeo prosjek odvoza iz prethodnog razdoblja. Znači, ako ste u prethodnom razdoblju imali predviđen jedan odvoz otpada mjesečno, a realno ste imali dva ili više odvoza, uzeo se prosjek odvoza u posljednjih šest mjeseci i na osnovi njega formiran je iznos novih akontacijskih uplatnica - objašnjava Marijašević.


Postoje i suprotni primjeri, građana koji su spoznali važnost recikliranja (ne samo zbog ekoloških benefita). Kod onih kojima je zahvaljujući recikliranju papira, plastike, metala i stakla, čiji odvoz Unikom ne naplaćuje, smanjen broj odvoza miješanog komunalnog otpada, smanjen je i račun za siječanj. Tako na konkretnom primjeru korisnika koji je posljednja tri mjeseca umjesto dva odvoza imao samo jedan razlika iznosi oko 23 kune, odnosno za toliko mu je smanjen prvi sljedeći račun. Kako bi smanjili količinu miješanog komunalnog otpada, građanima su cijelo vrijeme na raspolaganju i četiri reciklažna dvorišta na koja besplatno mogu odvesti sve vrste otpada.
Za sve nejasnoće i eventualne reklamacije građani se mogu obratiti Unikomu telefonski na broj 374-212 ili osobno na blagajni u Ružinoj ulici 11a, koja je svakog utorka otvorena za rad sa strankama od 7 do 18.30, a ostalim danima od 7 do 14.30.
Ivan Alilović
58,39

kuna naknada je za četiti odvoza komunalnog otpada mjesečno u kolektivnom stanovanju
VIŠE OD 50 TISUĆA KORISNIKA
Unikom je među prvima u Hrvatskoj krenuo u primjenu novih zakonskih odredbi, prema kojima se komunalni otpad ne naplaćuje više paušalno, nego prema količini odvezenog otpada. Od ukupnog broja korisnika usluga tvrtke Unikom, kojih su nakon uspostave novog sustava obračuna u studenome 2018. evidentirana 51.624, u individualnom su stanovanju zabilježena 28.744 korisnika, a u kolektivnom 22.880. Podsjetimo, prije uspostave novog sustava Unikom je imao 48.850 korisnika.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike