Autoglas
PRODAJA AUTA

Zimski san za pločice s požeškim oznakama
Objavljeno 11. veljače, 2020.
Uvjerljivi pobjednik siječnja je Volkswagen grupacija. Kupcima je isporučila 32 posto automobila, višestruko više od konkurenata

Prošle je godine prodaja automobila lagano porasla u odnosu prema 2018. godini, čime je nastavljen kontinuirani rast prodaje od 2014. godine. Pozitivna je to činjenica, no treba biti iskren pa reći kako su za te brojke zaslužne velike kompanije i rent-a-car tvrtke, koje su kupile čak 75 % voznog parka u 2019. godini.

To se može vidjeti prema registracijskim pločicama, pogotovo onima koji imaju PŽ oznaku na sebi. Ljudi bi pomislili kako Požežani plivaju u novcu jer se tamo nakon neprikosnovenog Zagreba kupuje najviše automobila. ‘‘Caka‘‘ je u manjem plaćanju poreza, koji tvrtkama omogućuje Požeško-slavonska županija, pa mnogi automobili imaju PŽ tablice, iako se većina tih vozila nikada ni ne provoza Požegom. Isto se može reći i za DA (Daruvar) registracijske oznake, kojima je matična županija Bjelovarsko-bilogorska, te u posljednje vrijeme i za ona s karlovačkim registracijama.

I onda dolazi siječanj, vrijeme kada tvrtke ne žele registrirati nova vozila jer fiskalna godina još nije gotova, pa čekaju veljaču ili ožujak. Tada broj novoregistriranih automobila pada u ovim županijama na realnu razinu, a to je dno hrvatskog poretka prema regijama. Požega, koja je bila druga u 2019. prema broju novoregistriranih automobila, sada je 17. od ukupno 20 hrvatskih regija. U siječnju su tamo registrirana samo 42 automobila. Nešto bolja je Bjelovarsko-bilogorska regija (52), a Karlovačka regija još je slabija (39 registriranih automobila).

Presušene oaze
Već kada stignu rezultati za veljaču, a pogotovo ožujak, sve tri porezne oaze bit će mnogo bolje plasirane, u vrhu poretka, i to samo zato što će se kompanije razmahati. Osječko-baranjska županija standardno je oko 6. mjesta, što je ostvarila i u siječnju, kada je novoregistrirano 206 automobila. Ostatak Slavonije je u dnu poretka. Brodska i Vukovarska regija dijele 13. mjesto sa po 53 prodana vozila, a Virovitica je standardno pretposljednja. Tamo su prodana samo 24 automobila, a samo je Lika iza nje. Iznenađenje siječnja je Šibensko-kninska regija, koja je završila na visokom trećem mjestu sa 311 novoregistriranih vozila.

U siječnju je u Hrvatskoj prodan 3631 automobil, što je 80 automobila više u odnosu prema siječnju prošle godine.

VW grupacija
Uvjerljivi pobjednik glede marki je Volkswagen grupacija. Volkswagen je kupcima isporučio 683 automobila, a Škoda, koja je dio iste grupacije - 485 prodanih vozila. Na trećem je mjestu Renault s 237 prodanih vozila, a Dacia, koja je dio Renaultove grupacije, četvrta je s 208 prodanih vozila, koliko je prodala i Kia. Broj od 100 prodanih automobila u siječnju još su premašili Hyundai (188), Fiat (162), Suzuki (160), BMW (157), Citroën (131), Seat (127), Toyota (125), Audi (104) i Opel (102).

Premoć Volkswagen grupacije još se bolje vidi prema prodajnim rezultatima modela, prva četiri su njihova. Posljednjih godina Škoda Octavia odlično ide u flotnoj prodaji, pa ni siječanj nije bio iznimka. Kako izvještava agencija Promocija plus, u prvom mjesecu 2020. prodana je 251 Octavia, što ju je postavilo na prvo mjesto. Sljedeća tri mjesta rezervirana su za Volkswagenove modele, VW Polo je drugi (149 prodanih automobila), VW Golf treći (122), a VW T-Cross četvrti (119). Uspjeh Volkswagena još su upotpunili VW Touran (93), VW T-Roc (67) i VW Tiguan (58).

Renault Clio siječanj je okončao na petom mjestu (106 prodanih automobila), no izvjesno je da će u idućim mjesecima njegova prodaja znatno skočiti jer ga vole kompanije. Brojku od 100 prodanih vozila još su premašili Kia Stonic (102) i Dacia Sandero (ravno 100).

Iako se dva njegova modela nalaze na 9. i 10. mjestu, odličan rezultat u siječnju ostvario je i Fiat. Modeli Fiat 500 i Fiat Panda prodani su u 86, odnosno 74 primjerka, što je osjetno više u odnosu prema siječnju lani, kada je prodano 28 Fiata 500 i samo jedna Panda! Isto se može reći i Seat Ibizu, koja je lani u siječnju pronašla put samo do 10 kupaca, a ove ih je godine isporučeno čak 74.

Godina je počela relativno dobro, no pravo stanje stvari znat ćemo tek kada stignu rezultati prodaje za ožujak, kada za isporuku budu spremna flotna vozila, a ona se mjere u stotinama.

Milan Bugarić
BENZIN KUPCIMA DRAŽI OD DIZELA
Glede pogonskog goriva prednjači benzin. U siječnju je prodano 59,7 posto vozila u koji se toči benzin, a dizelaša je osjetno manje - 35,9 posto. Hibrida je 3,6 posto, a strujaša i plinaša jako je malo, oba su manji od jedan posto. Fiat najviše vjeruje benzinskim agregatima, u siječnju ih je prodan 161, a dizelskih samo jedan. Suzuki je još drastičniji, benzinaca je 122, a dizelaša ni jedan! Visok postotak benzinaca ima još Mazda (92,3 %) te Honda (81 %).

Glede hibrida pobjednik je Toyota, koja je u siječnju prodala 63 vozila s hibridnim pogonom. Dostojnu konkurenciju ima u Suzukiju, koji je kupcima isporučio 38 hibrida. Još je samo Audi premašio brojku od 10 prodanih hibrida (11). U siječnju je prodano i 19 električnih automobila, a među njima su i četiri Tesle. Isti broj auta s električnim pogonom prodao je i Hyundai. Plinaša je prodano 19, od čega je Dacia 18.
PUT DO KUPCA NAŠAO LAMBORGHINI
Put do kupaca pronašao je i jedan Lamborghini za koji je trebalo iskeširati nekoliko stotina tisuća eura, a prodan je i jedan Bentley. Prodano je i po 16 Jeepova i Land Rovera, deset Porschea, pet Jaguara, četiri Subarua i jedna Alfa Romeo. Kupci jurilica, prema svemu sudeći, čekaju ljepše vrijeme, od travnja pa nadalje, kako bi svoje buduće ljubimce mogli pokazati na cesti. Nije upitno da će i skupocjeni primjerci ove godine pronaći put do hrvatskih kupaca. Ne toliko puno kao na bogatom zapadu Europe, ali će ih biti. Očekuje se i prodaja nekoliko primjeraka Ferrarija i Maseratija. Lani ih je prodano - po jedan.