Objavljeno 6. veljače, 2020.
Na Domotexu se moglo vidjeti sve najvažnije proizvođače i kupce iz branše, iz prve ruke doznati kakva su njihova očekivanja
Hrvatski proizvođači parketa i svih vrsta podova dvadeseti put zaredom sudjelovali su na vodećem međunarodnom sajmu podnih obloga Domotex koji je sredinom siječnja održan u Hannoveru. Uz potporu Hrvatske gospodarske komore ove godine je izlagalo devet domaćih tvrtki - DI Čazma, Pan Parket, Drvoproizvod, PPS-Majur, Parketi Sabljo, Evolen, Exportdrvo i Požgaj Grupa, a među njima je i najveći izvoznik, vinkovačka Spačva d.o.o, koji je poznat po hrastovim podovima. Na ovogodišnjem sajmu sudjelovalo je oko 1400 izlagača iz više od 60 zemalja svijeta.
Kako bi svoje proizvode plasirali na strano tržište i uvijek bili u tijeku događanja, Spačva redovito posjećuje razne sajmove, a među njima je bio i Domotex u Hannoveru, gdje se Spačva isticala svojom proizvodnjom masivnih podova.
Zadovoljni kupci
Josip Faletar, predsjednik Uprave Spačve, ističe kako je sajam u Hannoveru već dugo jedan od najvažnijih sajmova jer se tu kreiraju tržišni trendovi.
- Naša je tvrtka ove godine bila s najvećim i najbolje opremljenim štandom do sada. Na Domotexu možemo vidjeti sve najvažnije proizvođače i kupce iz branše, iz prve ruke doznati kakva su njihova očekivanja za cijelu godinu i stvoriti neke nove kontakte. Hrastovi podovi čine nasljeđe i tradiciju, znanje i trud koje godinama ulažemo u svoje proizvode. Zadovoljstvo kupaca, rast proizvodnje i prodaje pokazatelj su da dobro radimo svoj posao. Sve proizvode konstantno unapređujemo i to nas drži u samom vrhu drvne industrije. Svake godine naš rad i proizvode prepoznaju nova tržišta. U 2019. smo tako otvorili tržište Velike Britanije i Španjolske, što nam je otvorilo nove mogućnosti za razvoj. Sajmovi su odlična prilika za predstavljanje proizvoda. Oni zaokružuju naš rad tijekom jedne godine i daju nam dobar uvid u nove trendove koje donosi sljedeća godina. Naša aktivnost na sajmovima proteklih godina omogućila nam je veliki broj kvalitetnih kupaca na inozemnom tržištu, s kojima ostvarujemo dugogodišnje suradnje. To potvrđuje i činjenica da su, uz domaće tržište, tržišta Njemačke, Francuske i Italije naša najveća tržišta. Ovaj mjesec otvaramo, za nas još jedno veliko tržište, tržište SAD-a. Nedavno smo predstavili svoje proizvode i na najvećem sajmu podnih obloga u SAD-u. S obzirom na to da i sada uspješno izvozimo u više od 30 zemalja svijeta, vjerujemo da će jedinstvenost naših proizvoda i nadalje biti prepoznata - kaže Josip Faletar dodajući kako Spačva izvozi više od 70 posto proizvodnje izravno, a više od 90 posto završi na stranim tržištima neizravno, preko drugih tvrtki koje kupuju od njih pa prodaju u inozemstvu. Spačvini se proizvodi prodaju u više od 30 zemalja svijeta, a najviše se izvoze u Italiju, Njemačku i Francusku. Prisutni su čak i u Japanu, a zanimljivo je da im je izvoz u Veliku Britaniju u 2019. rastao unatoč komplikacijama oko Brexita.
Iduća je Australija
U Udruženju drvno-prerađivačke industrije Hrvatske gospodarske komore ističu kako trenutno 90 posto proizvodnje ide u izvoz, ponajprije u Njemačku, Švicarsku, Kinu, Austriju i Francusku, ali žele iskoristiti potencijale i drugih tržišta poput Australije, gdje još nema hrvatskih parketa i podnih obloga. Prema podacima HGK-a, u prvih devet mjeseci 2019. hrvatski proizvođači su izvezli 444.000 tona parketa u vrijednosti od 198,9 milijuna eura, što je porast od 8 posto u odnosu prema istom razdoblju 2018., kad smo izvezli 420.000 tona vrijednih 184,1 milijun eura. Najviše je domaćeg parketa u prva tri kvartala prošle godine otišlo na egipatsko tržište u vrijednosti od 58,5 milijuna eura, u Italiju 27,3 milijuna, Švicarsku 17,6 milijuna, Kinu 14,6 i Njemačku 11,7 milijuna eura.
Miroslav Flego
Hrastovi podovi cijenjeni zbog dugotrajnosti
"Jedinstvene karakteristike i unikatna ljepota svakog prirodnog materijala uvijek stvaraju dodatnu toplinu doma u odnosu prema umjetnim materijalima. Hrastovi proizvodi imaju prepoznatljivu toplu boju. Cijenjeni su zbog svoje izdržljivosti i dugotrajnosti. Takve karakteristike čine hrastov masivni pod nezaobilaznim izborom u uređenju interijera. Još jedna bitna karakteristika hrasta je njegova prilagodljivost interijeru. Odlično se uklapa i u moderni i tradicionalni interijer te oplemenjuje svaki prostor i daje mu karakter", kaže Josip Faletar dodajući kako su takvi Spačvini proizvodi sve traženiji u svijetu.
Supervrata
Spačva je krenula u proizvodnju popularnih supervrata od slavonskog hrasta i na kojima rade sa znanstvenicima zagrebačkog Šumarskog te osječkog Fakulteta elektrotehnike, računarstva i informacijske tehnologije, a sve u sklopu projekta vrijednog 45 milijuna kuna koj financira EU.
U Spačvi napominje kako se trendovi u uređenju interijera mijenjaju, ali prirodni materijali ostaju