Osijek
PAUK U OSIJEKU NIJE ISPLATIV

Godišnje bi trebao “dići” 5000 vozila!
Objavljeno 6. veljače, 2020.
Vjerojatno je da će GPP nabaviti vozilo za premještanje i njime se koristiti u hitnim situacijama, ali i kod zastoja tramvaja

Zastoji tramvaja u Osijeku zbog nepropisno parkiranih automobila više nisu velika vijest. Naime, gotovo na dnevnoj bazi tramvaji ne mogu proći zbog automobila parkiranih preblizu tramvajskoj pruzi. Međutim, osim što će dobiti kaznu iz policije i onu GPP-a, vozači ne moraju strahovati da će im u dogledno vrijeme pauk podići auto, što bi ih stajalo dodatnih nekoliko stotina kuna. Naime, iz Grada nam je potvrđeno - pauk-služba kao tržišna djelatnost u gradu Osijeku ne može opstati!

"Žrtva" je GPP
- Napravljena je studija isplativosti i Grad Osijek izdvojio je dosta novca za nju. Pokazala je da bi pauk-služba u Osijeku mogla funkcionirati na ekonomskoj osnovi samo ako godišnje premjesti minimalno 5000 vozila. Moram podsjetiti da je u najbolje vrijeme, kad je s bivšim koncesionarom u vozilu sjedio policajac, bilo oko 3000 premještenih vozila godišnje, a bez policajca bivši koncesionar nije ih mogao premjestiti ni tisuću. Raspisivanje koncesije trošak je za Grad, koncesionar ne može opstati, tako da smo se odlučili za drugo rješenje - objašnjava Siniša Gregoran, pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, promet i mjesnu samoupravu Grada Osijeka.

Naime, umjesto da se pauk-služba dobije u koncesiju, neko od trgovačkih društava, kaže Gregoran, nabavit će vozilo za premještanje te će intervenirati samo na dojave u hitnim situacijama. Primjerice, budu li ometali prolazak Hitnoj pomoći, vatrogasnom vozilu i sl., bit će premješteni, kao i kad vozilo blokira promet tramvaja. Stoga se, kaže Gregoran, govori da bi to trgovačko društvo najvjerojatnije bilo GPP, jer je ono najčešća "žrtva" nepropisnog parkiranja, a time i nesmetanog prolaska tramvaja. Uz to, GPP ima, zaključuje pročelnik, paletu vozača s kategorijama za upravljanje vozilom za premještanje.

Da je pauk-služba korisna i da su mu namjere Grada poznate, potvrdio je i direktor GPP-a Mario Šapina, dodavši ipak da konkretni dogovori oko toga još nisu postignuti. Pauk-služba, kaže, svakako ubrzava promet kad vozila blokiraju promet tramvaju. Međutim, kada će GPP nabaviti vozilo i hoće li doći do realizacije planova, kaže Šapina, nije mu poznato.

Dvostruka kazna
U međuvremenu na ulicama grada pravi je "teksas" i vozači su sve smjeliji. Potvrđuje to i Sanja Mršo, voditeljica službe marketinga u GPP-u, dodajući da su najkritičnija mjesta u Županijskoj i u Divaltovoj ulici. Pokazuju to i konkretne brojke, pa je tako od ukupno 98 zastoja u 2019. godini njih čak 75 bilo zbog nepropisno parkiranih vozila.

- Vjerojatno vozači nisu svjesni koliko im je dug automobil i nerijetko blokiraju promet tramvaju u Županijskoj ulici. Neki odu i na misu i tek nakon njezina završetka preparkiraju automobil. Velik je problem i sredina Divaltove ulice, gdje vozači automobila također ne paze kako parkiraju pa onemoguće promet tramvaju. Nešto je bolja situacija u Strossmayerovoj ulici, iako se i tamo dogodi da poneki automobil zakrči promet nepropisnim parkiranjem - poručuje Mršo.

Kako god, vozači koji se ne drže propisa pri parkiranju, dobivaju dvije kazne. Uz policijsku tu je i kazna GPP-a, a najniža je 421,25 kuna, koja uključuje popust od 25 posto. Tu je i mogućnost obročnog plaćanja, a u konačnic, samo od naplaćenih kazni GPP godišnje uprihodi oko 50.000 kuna. Istovremeno, tramvajski promet katkad je zbog nekulturnih vozača blokiran i po nekoilko sati. Podsjetimo, najduži zastoj tramvja zabilježen je prije deset godina tijekom noći u Županijskoj ulici. Kombi parkiran u blizini pruge onemogućio je prolazak noćnom tramvaju na čak pet sati! Prošle godine tramvaji su u samo nekoliko dana razmaka stajali gotovo po sat vremena. GPP-u zasad ne preostaje ništa drugo nego zvati policiju, u čijoj prisutnosti jedino i smiju premjestiti vozilo kako bi tramvaj mogao krenuti.

Marija Mihelić
NAJDUŽI ZASTOJ U 2019. - 135 MINUTA
Od ukupno 98 tramvajskih zastoja u 2019. godini čak 75 zastoja dogodilo se zbog nepropisno parkiranih vozila. Ukupno 19 zastoja bilo je zbog prometnih nesreća, a zbog kvara tramvaja četiri. Inače, najduži zabilježen zastoj tramvaja u prošloj godini trajao je čak dva sata i 15 minuta.

Najviše zastoja tramvaja zabilježeno je u Strossmayerovoj ulici, čak 34. Slijedi Županijska s 26, 18 zastoja bilo je u Divaltovoj, a ostatak u Reisnerovoj, Kapucinskoj, Radićevoj, E. avenije, Vinkovačkoj, Hadrijanovoj te u Ulici b. J. Jelačića u Višnjevcu.
koncesija
GRAD JE ODUSTAO OD PAUK-SLUŽBE
Možda ste propustili...

NA EVANĐEOSKOM TEOLOŠKOM VELEUČILIŠTU

“Prozori u maštu” za otvaranje Dječje knjižnice

NATJEČAJ UPRAVNOG ODJELA ZA OBRAZOVANJE I MLADE OBŽ

Poslijediplomski studij uz potporu

Najčitanije iz rubrike