Ekonomija
U HRANI I VINU VELIKI POTENCIJAL

Rast izvoza vina viših cjenovnih kategorija
Objavljeno 30. siječnja, 2020.
I dalje treba raditi na brendiranju vina i vjerujemo da će novi regionalni ustroj tome pridonijeti, kaže Kovačević

Enogastronomija jedan je od najvećih hrvatskih aduta i jedan od glavnih razloga dolazaka stranih turista u Hrvatsku.Izjavio je to, među ostalim, Darko Horvat, ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta, u sklopu En Primeura 2020 i dodao da:"Zbog toga u hrani i vinu vidimo veliki potencijal, ne samo iz perspektive poljoprivrede i turizma nego i iz aspekta ukupnog gospodarstva. Želim vam da berba 2019. sazrije i pretvori se u respektabilnu ponudu koja će našu zemlju promovirati diljem svijeta‘‘. Inače na En Primeura 2020 prilika je bila kušati najbolja vina od prošlogodišnje berbe koja će tek doći na tržište.


U organizaciji Udruge Graševina Croatica, Vina Dalmacije i Hortus Croatiae te Hrvatske gospodarske komore, svoje je proizvode predstavilo više od 60 vinarija iz tri hrvatske regije – Slavonije i Podunavlja, Dalmacije i Međimurja, a naglasak je bio na graševini, pošipu i pušipelu, ali stručnjaci i posjetitelji mogli su degustirati i druge sorte berbe 2019. godine, ružičasta vina te crna vina starijih godišta.


Detaljnije je o stanju u domaćem vinarstvu elaborirao potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore (HGK) za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.
"Iako nismo zadovoljni činjenicama da proizvodimo 75 do 90 milijuna litara vina godišnje, da bilježimo veliki vanjskotrgovinski deficit od 14,5 milijuna eura i da nam izvoz ne pokriva ni 50 posto uvoza, ohrabruje podatak da smo i u 2018. godini i u prvih deset mjeseci 2019. povećali izvoz vina više cjenovne kategorije, buteljiranih vina i pjenušaca, koji danas u ukupnoj strukturi izvoza čine gotovo 95 posto, a prosječna cijena po kojoj izvozimo litru vina, od tri eura, dvostruko je veća od uvozne. I dalje treba raditi na snažnijem brendiranju hrvatskih vina i vjerujemo da će novi ustroj s četiri snažne regionalne organizacije tome dodatno pridonijeti‘‘, istaknuo je Kovačević, uz napomenu da će HGK i dalje pod zajedničkim brendom Vina Croatia vina mosaica još snažnije i vlastitim sredstvima i sredstvima iz EU-a vinske omotnice raditi na međunarodnoj promociji hrvatskih vina.


Pomoćnik ministrice poljoprivrede Krunoslav Karalić iskoristio je priliku da istakne kvalitetnu suradnju između ministarstva i proizvođača. “Jedan od najvažnijih rezultata te suradnje je novi Zakon o vinu, koji donosi administrativno i financijsko rasterećenje sektora u vrijednosti od 12 milijuna kuna, a cilj je proizvođačima omogućiti da sami upravljaju sustavom označavanja vina. Sve to trebalo bi poboljšati konkurentnost i povećati proizvodnju hrvatskih vina’’, zaključio je Karalić. Zdenka Rupčić

Vinarstvo RH prati svjetske trendove
Predsjednik Udruženja vinarstva HGK-a Ivica Kovačević naglasio je kako će ovogodišnja vina biti vrlo kvalitetna, iako im treba još mjesec dana da potpuno dozriju. “Imamo odlična vina i naše vinarstvo prati svjetske trendove i konstantno napreduje, ali problem je što ga ne prati vinogradarstvo. Površine pod vinogradima nam opadaju, i to bi u skorašnjoj budućnosti mogao biti ozbiljan hendikep u proizvodnji. S tom se tematikom moramo pozabaviti, a nadam se da će i politika tom izazovu posvetiti potrebni pažnju’’, kazao je Kovačević.
Krunoslav Karalić

pomoćnik ministrice poljoprivrede

Novi Zakon o vinu donosi administrativno i financijsko rasterećenje sektora u vrijednosti od 12 milijuna kuna. To bi trebalo poboljšati konkurentnost i povećati proizvodnju vina
75 - 90

milijuna litara vina godišnje se proizvode u Hrvatskoj
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike