Novosti
ANALITIČARI O STANJU HRVATSKOG TURIZMA

Više investirati u kvalitetni smještaj
Objavljeno 29. siječnja, 2020.
Hrvatski se turizam rezultatima jakih turističkih mediteranskih zemalja najprije može približiti s više investicija u hotele i drugi visokokvalitetni smještaj, jer se tu ostvaruje i mnogo veća dodana vrijednost nego u drugim kategorijama smještaja, poručio je u utorak analitičar Velimir Šonje s turističkog brifinga Hrvatske udruge turizma (HUT).


HUT je od ove godine uveo formu turističkog brifinga, na kojima će, kako je objasnio direktor te udruge Veljko Ostojić, ugostiti više makroekonomista kako bi dali pogled na hrvatski turizam i analize s ciljem njegova unaprjeđivanja. Prvi gost bio je Šonje, iz Arhivanalitike, koji je predstavio svoju analizu doprinosa različitih vrsta smještaja dodanoj vrijednosti i gospodarskom razvitku. Prema toj analizi, jasno je da jedino hotelski smještaj daje znatno višu dodanu vrijednost, rekao je Šonje, uz napomenu da se analiza temelji na podatcima za 2017. i 2018., kada je u Hrvatskoj bilo nešto više od tisuću hotela. "Nešto nije u redu s tim brojem, jer Hrvatska ima izrazito dugu obalu, puno dulju od Cipra, koji ima ukupno oko 800 hotela. Osim na obali hotele bismo mogli graditi i razvijati i u kontinentalnom dijelu zemlje, i to bi sigurno i turizmu i ukupno gospodarstvo donijelo više nego sada", kazao je Šonje. Iznio je pritom već poznati podatak da turizam s oko deset milijardi eura prihoda od stranih turista u BDP-u čini oko 20 posto, ali i ono što baš nije poznato, da samo sektorske, turističke, tvrtke s oko 20 milijardi kuna prihoda čine oko 5,4 posto BDP-a. To se udvostručuje na oko 11 posto BDP-a kada se turističkim tvrtkama dodaju i prihodi prometa, trgovine i drugih s turizmom povezanih djelatnosti.


Kaže i da je turizam heterogena, a ne homogena djelatnost, da se često misli kako je broj noćenja najvažnija mjera za uspjeh turizma, ali je to zapravo produktivnost odnosno bruto dodana ili nova vrijednost koju turizam stvara po zaposlenom.
"Primjerice, sada se u hotelijerstvu ta dodana vrijednost kreće oko 35 tisuća eura po zaposlenom, što je otprilike slično kao u Portugalu i Cipru, no kada se usporedimo s Francuskom, Španjolskom i Italijom, koje su po tome na 50 tisuća eura, vidimo kako postoji velik potencijal da se u idućih deset godina kroz znatne investicije u moderne kapacitete pokuša dostići taj prag", poručio je Šonje. H
Možda ste propustili...

52 POSTO OBRAĐENIH BIRAČKIH MJESTA

HDZ osvaja 63, Rijeke pravde 42 mandata

SLOVENSKI PREMIJER

Golob vjeruje u Plenkovića