Ekonomija
VELIK INTERES ZA HRVATSKU U BERLINU

Zakoračili na nova inozemna tržišta
Objavljeno 28. siječnja, 2020.
Sajam Zeleni tjedan pokazao se i kao platforma za unaprjeđivanje gospodarstva, ali i bilateralnih odnosa brojnih svjetskih zemalja

Pedeset hrvatskih tvrtki i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstva predstavilo je svoje proizvode pred više od 400.000 posjetitelja na najvećoj međunarodnoj poljoprivrednoj manifestaciji Zeleni tjedan u Berlinu koja je završila ovoga vikenda. Ove je godine zemlja partner bila Hrvatska u organizaciji Ministarstva poljoprivrede i Hrvatske gospodarske komore (HGK).
Kako navode iz Ministarstva poljoprivrede, posjetitelji su na sajmu potrošili više od 52 milijuna eura, a neki su dogovorili i nove poslove te širenja na druga tržišta.
I hrvatske delicije izazvale su velik interes u Berlinu, nacionalna kuhinja u organizaciji Podravke u hrvatskoj hali dnevno je pripremala 400 jela za posjetitelje, a najveća potražnja bila je za pašticadom, čobancem i jadranskom ribom. Ove su godine sudjelovala i 72 ministra iz brojnih zemalja, a sajam je otvorio predsjednik Vlade RH Plenković te uručio u ime Hrvatske Gradu Berlinu osamdesetogodišnju maslinu kao simbol mira i prijateljstva. Ministrica poljoprivrede Vučković i hrvatska delegacija održale su bilateralne sastanke s ministrima poljoprivrede europskih zemalja radi povećanja trgovinske razmjene.

Potencijalni ulagači

"Ministarstvo poljoprivrede partner je proizvođačima i potencijalnim ulagačima u razvoju konkurentnog poljoprivredno-prehrambenog i ribarskog sektora. Zato mi je drago da su svi sudionici – i institucije i sami izlagači - dali sve od sebe da Hrvatsku, ovogodišnju zemlju partner, predstave u najboljem svjetlu Berlinu, Njemačkoj i svijetu. Zeleni tjedan pokazao se ne samo kao platforma za unaprjeđivanje gospodarstva i poljoprivrede već i bilateralnih odnosa s brojnim zemljama", ističe ministrica poljoprivrede Marija Vučković.
‘‘Ponosni smo na prezentaciju Hrvatske na berlinskom Zelenom tjednu. Osim brendiranja zemlje, ovo je bila jedinstvena prilika i našim proizvođačima da se predstave i zakorače na nova izvozna tržišta‘‘, rekao je predsjednik HGK-a Luka Burilović.
Hrvatske namirnice

Na sajmu Zeleni tjedan u Berlinu posjetitelji su mogli uživati u tradicionalnim hrvatskim jelima koja je u nacionalnoj kuhinji u hrvatskoj hali spremao tim kuhara iz Podravke s hrvatskim namirnicama i začinima. U ponudi restorana su jela iz svih regija Hrvatske i svaki dan iz kuhinje se servira 400 jela posjetiteljima iz cijelog svijeta. Jubilarni 85. sajam Zeleni tjedan, najveći međunarodni sajam poljoprivrede, hortikulture i prehrambene industrije, okuplja proizvođače, stručnjake i posjetitelje iz svih krajeva svijeta, predstavio je više od 1800 izlagača iz 72 zemlje svijeta na 129.000 m2 izložbenog prostora. Sajmom je prošlo više od 400.000 posjetitelja, na njemu je radilo 10.000 osoba, a posjetilo ga je oko 200 istaknutih političara te 3000 medijskih predstavnika iz 75 zemalja. Ruta za obilazak cijelog sajma bila je duga osam kilometara prilikom čega su posjetitelji imati priliku isprobati i kupiti više od 100.000 proizvoda iz cijelog svijeta.
Zdenka Rupčić
Raznoliki i autentični hrvatski proizvodi
Na Zelenom tjednu Hrvatsku su predstavljali Podravka, Atlantic grupa, Badel, Sardina, Dukat, Cromaris, Kraš, Dalmacijavino, Fortenova grupa, Pivac, Gavrilović, Žito, Vindija, Koestlin, Kutjevo, Ravlić, OPG Ferbežar, Snašina kujna, Đanić obrt, Kuća meda Županja, OPG Kalić, PP Orahovica, Udruga Graševina Croatica, OPG Vučković, Klaster hrvatskog pršuta, Blato 1862, OPG Krstičević, Udruženje Vino Dalmacije, Stella Croatica, TerraMarascae, Mišlov, Zigante tartufi, PZ Vrbnik, Udruga proizvođača bučinog ulja Hrvatske, Naše klasje, OPG Šarčević, PZ Jabuka i drugi.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike