Autoglas
KAMIQ - ŠTEDLJIVAC S MNOGO PROSTORA

Škoda Kamiq, najmanji konkurentni crossover
Objavljeno 28. siječnja, 2020.
Česi se svog glavnog recepta za uspjeh drže kod svih svojih modela, a iznimka nije ni izvrsna Škoda Kamiq Style 1.0 TSI

Nije tajna kako Škoda ima recept koji njihove modele čini toliko privlačnima i uspješnima. Riječ je o veličini i o tome da kupac bilo koje Škode ima osjećaj kako je dobio više za svoj novac. Škoda Kamiq Style 1.0 TSI nije iznimka, u kompaktnim dimenzijama nudi veliki prostor i donosi gro opremu.


Kamiq je najmanji Škodin crossover. Iako izravno konkurira bratskom VW T-Crossu, Kamiq je veći i od znatno ozbiljnijeg T-Roca. Kamiq je veći i od drugih direktnih konkurenata - Kije Stonic, Hyundai Kone, Renault Captura, Mazde CX-3, Peugeota 2008, Suzuki Vitare. Da se razumijemo, nije Kamiq znatno veći, ali tih nekoliko centimetara čini čovjeka sretnijim. Sa svojih 4,24 metra dužine Kamiq će pružiti prtljažnik kapaciteta 400 litara te mjesta za petero putnika. Oni naprijed uživat će u komforu kao u nekom znatno većem modelu, a onih nekoliko centimetara ekstra dobit će putnici straga.

Udobnost

Vanjštinom, Kamiq se oslanja na već dostupne SUV modele ovog proizvođača s karakterističnim dvodijelnim farovima i rešetkom hladnjaka. Stražnja strana je pak iz novog dizajnerskog smjera, a donosi karakteristična svjetla i natpis Škoda preko vrata prtljažnika. Bok je izveden skladno zahvaljujući dinamičnim linijama i atraktivnim kotačima, a kada se sve skupa zbroji, za Škodu Kamiq možemo reći kako je privlačan automobil. Otvaranjem vrata za nekog tko nije sjedio u Scali, unutrašnjost će biti totalno otkriće, no ako ste kao i mi vozili novu Scalu, onda će vam sve biti poznato. Pod ovim ‘poznato‘ ne mislimo na ništa loše, dapače unutrašnjost je nikad bolja! Sjedala su udobna, klasična, a upravljač poslovično za cijelu Volkswagen grupaciju - odličan! Ispred vozača je virtualni kokpit koji donosi sijaset mogućnosti konfiguracije prikaza i pružanja informacija, a kao njegov tandem glavni je zaslon dijagonale osam inča. Postoji i veći model koji je još bogati svojim mogućnostima, no ako niste „tech geek“, bit ćete sigurno zadovoljni onim što vidite.

TSI revolucija

Škoda Kamiq dostupna je u četiri varijante izvedbe te s četiri različite motorizacije (tri motora različitih snaga). I dok je varijanta opreme u našem slučaju bila Style, motorizacija je bila izvrsni 1.0 TSI snage 115 KS. Dostupni su još 1.0 TSI od 95 KS, 1.5 TSI od 150 KS te 1.6 TDI od 115 KS. Testirani TSI od 115 KS čini se kao prava mjera. Ovaj 3-cilindraš agilan je i vrti se na visoke okretaje pružajući vozaču znatno dinamičniju vožnju od dizelaša, a uz to jednako je štedljiv. U normalnim okolnostima možete računati na oko pet litara potrošnje, što je izazov i za dizelaša. Ako vam je noga teža na gasu, računajte na oko šest do sedam, a to su primamljive brojke.

Motor radi tiho i uglađeno, a karakterističnih vibracija nema. Tražite li zaista sportske performanse, onda je tu 1.5 TSI koji isporučuje respektabilnih 150 KS, a za one koji ne žele ‘šaltati‘ po brzinama tu je i dobro poznati DSG automatski mjenjač. Naš testni Škoda Kamiq Style 1.0 TSI cijenom se zaustavio na nešto iznad 180.000 kuna, što je s obzirom na sve viđeno i ponuđeno više nego fer.


Marin Režić
PRUŽA SIGURNOST
Na tragu znatno skupljih modela je i količina sigurnosnih elemenata koje Kamiq pruža, poput adaptivnog tempomata, automatskih svjetala, upozorenja na nalet vozila i automatsko kočenje, kamere…Kvaliteta materijala očekivano je visoka, dok ambijentalna rasvjeta stvara dojam, a zahvaljujući već nekoliko puta spomenutoj prostranosti, Kamiq je lijepo mjesto za boraviti, čak i na dužim putovanjima. Posebno nam je zanimljivo što je Škoda ugradila DAB radioprijamnik, koji nemamo tako prilike sresti i u znatno skupljim modelima.
400

litara kapacitet je prtljažnika u Škodi Kamiq
115

konjskih snaga isporučuje 3-cilindarski 1,0 TSI motor
Škoda Kamiq dostupna je u četiri varijante izvedbe te s četiri različite motorizacije