Autoglas
VOZILI SMO: C5 AIRCROSS

Mišićavi Citroen koji troši malo goriva
Objavljeno 28. siječnja, 2020.
Izvana otmjen i upečatljiv, a iznutra pojam Citroenove udobnosti, C5 Aircross dokazao je da je pouzdan, ali i uzbudljiv automobil

Nakon moćnog 2,0-litrenog C5 Aircrossa od 177 konjskih snaga, na test nam je došla i nešto slabija verzija koja isporučuje 131 KS. Riječ je o modelu Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi EAT8 Shine. Iako je dizelski motor, što smo pomislili na početku, možda mrvicu malen za najvećeg Citroena, definitivno nam je pokazao da ima mišiće, ali i da je štedljiv.


Na putu od Zagreba do Osijeka uvjerili smo se da je testni model, po pitanju udobnosti, slijednik Citroena C5, limuzine koja je bila pojam za udobnost. I u izvedbi Aircross, C5 je izuzetno udoban automobil, napravljeno je sve kako bi se vozač ugodno osjećao na sjedalu. Nije bilo nikakvih zatezanja leđa nakon prijeđenih 300-njak kilometara u komadu. Udobnost nisu narušile ni "džombe" na običnim cestama, pa čak ni na makadamu kojim smo se također provozali. Testni C5 Aircross nakrcan je svom silom dodatne opreme koja vozaču boravak u ovom automobilu čini ugodnim i lakšim. Nakon kratkog proučavanja, komande su lako uočljive i pamtljive. Treba samo malo proprčkati po tipkama ispod upravljača, tako da se na osjet može aktivirati tempomat, a tu su i već standardne pomoćne tipkice s gornje strane upravljača. Kokpit je digitaliziran i moguće je, pritskom lijevog palca na upravljaču birati nekoliko zanimljivih sučelja.

Udobnost za sve

Testni C5 Aircross došao je sa standardnim automatskim mjenjačem s osam brzina i pokazao se odličnim. Brzine je glatko i brzo prebacivao, a pokazalo se i da je štedljiv. Iako je riječ o najvećem Citroenu, ukupna potrošnja na testu bila je oko šest litara, a tu treba naglasiti da se brzina na autocesti nije spuštala ispod 140 km/h. Konačna potrošnja time je i više nego mala. Maksimalna brzina mu je 189 km/h, no to doista nije potrebno provjeravati, jer se u C5 Aircrossu treba uživati. Glede udobnosti neće se žaliti niti suvozač, kao i osobe koje se nalaze na stražnjoj klupi, mjesta ima za sve.


Gledajući ga izvana, onako sivog s crnom bojom krova i stražnjih stakala, djeluje baš otmjeno, a izgled pospješuju i veliki 19-colni naplatci. U unutrašnjosti ima dovoljno pretinaca za odlaganje stvari. Kapacitet prtljažnika Citroëna C5 Aircross je 580 litara, a može se proširiti do 720 l sa stražnjim sjedalima pomaknutim maksimalno prema naprijed, što ga čini najprostranijim u svojoj klasi. Obujam raste do 1630 l kad su stražnja sjedala preklopljena. Kako je došao s bogatom dodatnom opremom, C5 Aircross ponudio je i električno otvaranje stražnjih vrata pokretom noge. Izuzetno praktično kada su vam obje ruke pune stvari.
Spasonosna funkcija

Vožnja autocestom do Osijeka uslijedila je dan nakon nesreće u kojoj je kod Velike Kopanice, na žalost, bilo poginulih, kada se automobil zbog pospanog vozača zabio u vozilo ispred sebe. Da je taj vozač slučajno sjedio u C5 Aircrossu do tragedije ne bi došlo zbog uključene opcije Highway Driver Assist, a koja je prvi korak prema poluautonomnoj vožnji. Iznad brzine od 30 km/h sustav omogućava automatsko održavanje vozila u svojoj traci, slijedeći linije nacrtane na tlu. U kombinaciji s adaptivnim tempomatom s funkcijom Stop & Go, C5 Aircross se može zaustaviti i ponovno pokrenuti ovisno o vozilu ispred. Vozač više ne treba upravljati brzinom ili putanjom, a ove funkcije podržavaju automobil. Da bi funkcija ostala aktivna, vozač mora samo držati ruke na upravljaču. Sjajna opcija, posebice na autocesti!


Mi smo na test dobili C5 Aircross s bogatom opremom Shine, najskupljom koju Citroen nudi. Cijena bez dodatne opreme iznosi 244.538 kuna, a sa svim opcijama, uključujući i sivu Acier metalik boju, konačna cijena, uključujući i poseban porez na motorna vozila raste do konačnih 274.441 kunu. Inače, C5 Aircross može se platiti i 80.000 kuna manje. Riječ je također o dizlašu od 131 KS, ali s opremom Live i ručnim mjenjačem. Osnovna oprema ovog modela sasvim je solidna i cijena mu je 196.250 kuna.
Nakon odvoženih tisuću kilometara možemo reći kako nas je Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi EAT8 Shine osvojio. Iako je cijena visoka za standardne hrvatske prilike, nekoliko smo tih vozila, snažnih i autentičnih, u sedam testnih dana vidjeli na hrvatskim prometnicama.


Milan Bugarić
 
VEĆ 100.000 PRODANIH C5 AIRCROSSA
Manje od godinu dana nakon lansiranja Citroën C5 Aircross ostvario je već više od 100.000 prodanih vozila, što ga čini trećim najprodavanijim vozilom Citroën. Treba naglasiti kako je Citroën i u Hrvatskoj za siječanj pripremio odličnu ponudu, bogato opremljen model koji je dostupan za isporuku odmah, do rasprodaje zaliha. Poklon svim kupcima produženo je jamstvo od pet godina/100.000 km, a uz Citroën Financiranje Plus kupci mogu iskoristiti posebnu ponudu financiranja i dodatni popust od 10.000 kn. Tako je C5 Aircross LIVE BlueHDi 130 S&S BVM6 u ponudi s cijenom već od 179.900 kn, bez obzira na financiranje. Bogata serijska oprema uključuje, između ostaloga, Citroën Connect radio na 8" tabletu, PHC - ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima, opcije Highway Driver Assist te automatski dvozonski klima uređaj i 12,3“ TFT digitalnu instrument ploču i alu naplatke 17.
BOGATA DODATNA OPREMA AIRCROSSA
Ukupnu cijenu testnog modela podebljava bogata dodatna oprema, pa tako za uistinu odličnu sivu Acier metalik boju treba doplatiti 3900 kuna. Krov u crnoj Perla Nera boji dodatno stoji 3000 kuna, dok za rezervni kotač smanjenih dimenzija treba izdvojiti još 900 kuna. Od ostalih stavki dodatne opreme tu su još Grip Control (2500 kuna), grijanje prednjih sjedala (3000 kn), Citroen Connect Nav na 8‘‘ tabletu (navigacija 3D) i digitalni prijemnik DAB (1500 kn) te naplatci od lagane legure 19‘‘ Art crni. Što se tiče uređenja unutrašnjosti Metropolitan Grey i zrnate kože Graphite, ona je u osnovnoj opremi.
Možda ste propustili...

VOLKSWAGENU NAGRADA “ADVANCED AWARD” EURO NCAP-A

Tehnologija Car2x na golfu je prekretnica za sigurnost

WRC SEZONA TREBALA BI SE U SRPNJU NASTAVITI U KENIJI

Otkazane još dvije utrke relijaša