Objavljeno 28. siječnja, 2020.
Friziranje brojki oko ispušnih plinova, poznatije kao "dieselgate", nije stalo samo na Volkswagenu. Njemački proizvođač automobila Daimler objavio je prošlog tjedna da su mu troškovi u 2019. godini poskočili za 1,5 milijardi eura zbog povrata automobila i pravnih sporova povezanih sa skandalom ‘dieselgate‘. Prema preliminarnim podacima očekuje se da će Daimlerovo izvješće za 2019. pokazati dobit prije kamata i poreza (EBIT) od 5,6 milijardi eura, što bi bilo približno polovinu manje nego u godini ranije. Prepolovljena dobit odražava skupe posljedice varanja na testovima emisije štetnih plinova iz dizelskih automobila.
- Brojka ne uključuje očekivane dodatne troškove tekućih regulatornih i sudskih postupaka povezanih s dizelskim vozilima Mercedes-Benz u različitim regijama i na različitim tržištima, stoji u priopćenju. Ti bi dodatni troškovi u 2019. godini trebali iznositi od 1,1 do 1,5 milijardi eura. U 2018. godini iznosili su 1,6 milijardi eura. Tvrtka se suočava s većim troškovima i na drugim područjima, posebno u proizvodnji električnih automobila i razvoju tehnologije za autonomnu vožnju. Predsjednik upravnog odbora Olla Kaellenius provodi program štednje koji cilja na uštede od 1,4 milijarde eura do 2022. godine, između ostaloga kroz ukidanje više od deset tisuća radnih mjesta i ograničena ulaganja. Kompletno poslovno izvješće za 2019. godinu bit će objavljeno 11. veljače.
H