Osijek
JUŽNA I ZAPADNA OBILAZNICA

Najavljuju se nova prometna rješenja
Objavljeno 27. siječnja, 2020.
- Kod čepinske uljare gradit će se nadvožnjak, a kod Trgovačkog centra Portanova novi denivelirani kružni tok - kaže Kos

Obje osječke obilaznice - zapadna i južna, u zoni su upravljanja Hrvatskih cesta, jedine su to dvije prometnice koje su dio tkiva gradskog prometa a da se o njima ne skrbi gradska komunalna tvrtka. Koliko su one prometno iskorištene, zorno pokazuju podatci, na dnevnoj bazi južnom obilaznicom prođe 20 tisuća vozila, onom zapadnom deset tisuća manje.

Nedavno smo pisali kako je u tijeku zamjena bukobrana na nadvožnjaku zapadne obilaznice kod Višnjevca; bila je to prigoda da s Dubravkom Kosom, voditeljem Hrvatskih cesta Tehničke ispostave Osijek, proširimo temu na cjelovito održavanje dviju osječkih obilaznica te upitamo je li izvjesno da Osijek dobije i treću obilaznicu, onu sjevernu. Dubravko Kos će, naravno, uvodno izvijestiti da su održavanja podijeljena u dvije skupine, redovita i investicijska.

Za održavanje 4 mil. kuna
- Redovito održavanje, na godišnjoj bazi, državne ceste D2 u zoni koju pokriva Nadcestarija Osijek, čiji je dio i južna obilaznica, na razini je četiri milijuna kuna, a D7, koja prolazi zapadnom obilaznicom, 3,3 milijuna kuna. Sredstva su to koja se koriste za održavanje vertikalne i horizontalne signalizacije, održavanje znakova, zamjenu dotrajalih plastičnih stupića, košnju, održavanje odbojnih ograda, popravke na asfaltnoj površini... - nabraja Kos. Aktualna zamjena bukobrana dolazi pak u kategoriju investicijskog održavanja, to su zahvati koji se planiraju dugoročno. Nakon deset godina, otkako je zapadna obilaznica, u duljini od ulaza u Čepin do Švajcarnice, u uporabi, radilo se na izmjeni bukobrana. Prvo kod Švajcarnice, zamijenjeno je 1600 četvornih metara, u vrijednosti od oko milijun kuna, potom onih transparentnih iznad nadvožnjaka na ulazu u Osijeku, približno 640 kvadrata, a sada je pak u tijeku zamjena 576 panela različitih dimenzija, ukupne površine dvije tisuće četvornih metara, u vrijednosti od 1,8 milijuna kuna.

Dotrajali bukobrani
- Nakon skidanja pokazalo se kako je doista bilo vrijeme za zamjenu, izolacijska ispuna je potpuno potrošena, tako da se paneli, iako naoko dobro izgledaju, neće moći negdje dalje upotrijebiti - naglašava Dubravko Kos. U sljedećem razdoblju planira se i zamjena asfaltnog sloja, nanošenje antikorozivne zaštite na ogradu na mostu preko Drave.

No i ovdje se razmišlja o prometnim poboljšanjima - na raskrižju kod čepinske čljare planira se graditi nadvožnjak preko obilaznice. Ocijenjeno je kako će taj dio u dogledno vrijeme biti prometno najopterećeniji, pa će se tim rješenjem izbjeći skretanje ulijevo. Ostala raskrižja (kod ugostiteljskog objekta Zelenkrova i kod Darde) planiraju se preurediti u kružne tokove.

Zapadna obilaznica u cijelosti je opravdana - rasteretila je središte Osijeka, posebice Trpimirovu ulicu transportnog i teretnog prometa.

Dario Kuštro
NEIZVJESNA SJEVERNA OBILAZNICA
Na pomlađenu južnu obilaznicu Osječani se još navikavaju, doista s četiri traka čini reprezentativan ulazak u grad Osijek. No ulazak u Retfalu, odnosno rješenje kod Portanove, otpočetka je trn u peti. Kos otkriva da će to biti riješeno tako da će se izgraditi novi denivelirani kružni tok, odnosno, prema nekim prijašnjim prijedlozima, doista će biti uklonjen stari nadvožnjak koji vodi do S-ceste. I čvorište Tenjska će u obnovu, ondje će se prošriti kolnik. - I sjeverni, stari, trak južne obilaznice u dogledno će vrijeme u rekonstrukciju, što će se realizirati u nekoliko faza - kazuje Kos. Sjeverna obilaznica? Njezina budućnost još uvijek nije izvjesna, postoji u planovima, ali zasad ništa konkretnije od toga...
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana